Helg – helt klart övereklamerad – i mitt liv

sömn; helt ok. Lade mig tidigt. Trött dag igår.

Tvätt
Hustrun hade bokat tvättstugan. Vi hjälptes åt med att få dit tvätten. Hon sköter sedan resten.

Promenad
Kom ut på en promenad, av alldeles egen kraft.

Skanning
Fortsätter skanna bilder från syrrans fotoalbum. Det blev några idag också.

Farsan
"Det knallar å går.", han satt uppe och väntade på lunch.

Holken
Ingen pippi i holken…?

Hälsoläget:
På morgonen / fm; värk i bröstryggen och armarna, lite i ländryggen och höger ben.
em / kväll: lite bättre – en näve mediciner har väl hjälp.
[02-03-015-025]

Bortsett från Bio – en helt vanlig dag i mitt liv

sömn; helt ok.

Farsan
Jag ringde. "Det knallar å går.". Så jag bestämde med far att jag skulle komma, på eftermiddagen.
Det gjorde jag. Han satt upp i rullstolen och hade precis ätit och strax därefter kom en hemtjänstpersonal och fixade till så att han kom ut på sin torsdagspromenad. Personalen promenerar och skyver far i rullstolen.

Brodern skulle dyka upp under eftermiddagen också.

Skanning
Fortsätter skanna bilder från syrrans fotoalbum. Det blev några idag också.

Promenad
Hustrun övertalade mig. 'Nu' har jag värk överallt…

Bio
Som grädde på moset ska vi gå på bio. Vi ska se Åsa-Nisse. Det där biobesöket är egentligen en av mig sent utnyttjad farsdag-present – tack barn!

I filmen såg vi bl.a. ett hus som en god vän bor i och så såg vi vår förre granne; Roland Målare som statist, två gånger. Det var säkert fler mer som jag känner men en hinner ju inte uppfatta och lägga märke till allt…

Hälsoläget:
Har fortfarande problem med armarna och det känns inte stabilt när jag går. Har envetet undvikit mediciner under dagen nu ska jag ta till natten, ett gäng.
[02-06-015-025]

Talgoxe, moderater, Japan m.m.

sömn; helt ok, fast även i natt blev det rumsbyte…

Fågelholkar
Gjorde en koll igår kväll – ifallatt – se vad jag hittade:
[Bild: Fågelholk, västra balkongen, Talgoxe]
En talgoxe som nannar natten. I min västra holk.
(Den är där idag igen, vi tittade på den kl 18:20 – de 'lägger' sig tidigt.)

Här tittar den upp lite så att vi säkert ser att det är en talgoxe:
[Bild: Fågelholk, västra balkongen, Talgoxe]
Man blir ju liksom som barn på nytt…!

———– Morgonblaskan ———–
ttela 15 mar 2011

Debatt: sid. 2;
"Försäkringskassan arbetar för bättre service"
En debattartikel av ett gäng moderater och den är egentligen ett svar på vänsterpartisten Rossana Dinamarcas debattartikel i ttela den 10 mars 2011: "Utöka resurserna till Färsäkringskassan"

ttela.se här ännu inte (kl 18:45) publicerat aktuell debattartikel på deras hemsida?
Jag återger den här (källa: ttela sid 2, tisdag 15 mars 2011):

"Försäkringskassan arbetar för bättre service

Svar till Rossana Dinamarca i TTELA den 10 mars

Rossana Dinamarca anklagar regeringen för att lita för mycket på Försäkringskassans egen förmåga att driva verksamheten. Hon underkänner handlingsplanen som Försäkringskassan själv har tagit fram för vilka satsningar och besparingar som kan göras och hävdar att regeringen ska agera. Dessa besparingar är naturliga i en verksamhet som har jobbat för en effektivare administration. Men det verkar vara lätt att kritisera och svårare att komma med egna idéer. Oppositionen har inte föreslagit några ökade resurser till Försäkringskassan jämfört med regeringens förslag.

För att klara de senaste årens omställningar till en effektivare myndighet har man nu begärt extra resurser som regeringen också har beviljat i flera omgångar. För 2009 och 2010 fick Försäkringskassan totalt drygt 1,2 miljarder extra.

Försäkringskassan har under de senaste åren genomfört flera stora och viktiga förbättringar. Man har bland annat gått från 21 självständiga lokala kassor till en nationell och sammanhållen myndighet. Hösten 2009 fattade riksdagen beslut om att Försäkringskassans anslag fram till 2013 skulle öka med 400 miljoner under 2011 och 2012. Dessa siffror är således ingen nyhet, utan har varit kända länge.

I samband med detta beslutade regeringen att Försäkringskassan ska upprätta en handlingsplan där man beskriver vilka åtgärder man ska vidta för att hålla sig till budgeten. Till skillnad mot Vänsterpartiet är vi moderater övertygade om att Försäkringskassan arbetar för att förbättra servicen och att genomföra både satsningar och besparingar så att verksamheten ska fungera väl.

Det är rimligt att vänta sig att de åtgärder som tas upp i handlingsplanen är väl genomtänkta och att Försäkringskassan arbetar för att fungera bättre. Människor ska få den service och stöd man har rätt att begära.

MIKAEL CEDERBRATT
HENRIK RIPA
CAMILLA WALTERSSON GRÖNVALL

MIKAEL CEDERBRATT
är Moderat och riksdagsledamot från Vänersborg
HENRIK RIPA
är Moderat och riksdagsledamot från Lerum
CAMILLA WALTERSSON GRÖNVALL
är Moderat och riksdagsledamot från Lilla Edet"

Jag har skickat in en insändare:

Om alliansen, med (m) i toppen, hade låtit bli att pilla på socialförsäkringssystemet, FK och den enskilde och i stället koncentrerat sig på ett bättre samarbete mellan arbetshälsor och arbetsplatser samt att sjuka snabbare får diagnos (mer resurser till hälso- och sjukvård) så hade Ni inte suttit med en smutsig byk som ni nu gör.

Menar Ni på allvar att det är FK som på eget bevåg (bara för att vara bussiga) kommit med en handlingsplan där de bl.a. föreslår en avveckling av 61 servicekontor?
Menar Ni att FK anser att detta leder till bättre och mer kvalitativ service, enligt den handlingsplan Ni hänvisar till?

Rubriken på handlingsplanen är: "Handlingsplan för att anpassa kostnaderna till en lägre anslagsnivå år 2013", 2011-02-28, FK-Dnr: 004385-2011

Har ni verkligen läst – hela – handlingsplanen? T.ex. punkt 4.1 och 4.3, i handlingsplanen.

NILS-GUNNAR NORDLUNDH
(s.k. SJUKPENSIONÄR)

Den handlingsplan som avses kan läsas via denna länk:
"Handlingsplan för att anpassa kostnaderna till en lägre anslagsnivå år 2013"

Japan
Antagligen lägger de (ttela) allt krut på Japan.
Jordbävning (M9, öster om Japan) -> tsunami -> härdsmältor och reaktorbrand -> efterskalv, åsså 'nu' (10:45 pm japansk tid = 13:45 sv tid) en ny stor jordbävning (M6.4) lite sydväst om Tokyo, Shizuoka-området, på land, 14km ned, ca 4-5 km söder om berget Fuji, verkar inte ha åsamkat några större personskador (det kan dock ha blivit dödsfall och stora materiella skador). I jämförelse med den förra större ses denna som betydligt mindre då det inte föreligger någon tsunami-varning.
Och Japanska nyhetsmedier upprepar att kärnkrafthaverierna inte hotar människors hälsa.

Har tittat på TV4play och där var det en ung Japansk 'expert' som visade en tavla med vilka nivåer vi utsätts för vid t.ex. en vanlig lungröntgen. De hade satt det värdet till 50. Så jämförde det högst uppmätta värdet, vid en närliggande stad; ca 23 och menade att detta då var helt ofarligt för människors hälsa.
Personligen tycker jag att de i den 'rapporten', för att lugna massorna, glömde en viktig sak. Tid, när du lungröntgas handlar det om bråkdelar av en sekund. I samhällen nära de Japanska havererade kärnkraftverken utsätts eventuella kvarvarande människor för strålningsdoser, under många timmar.
Och mig veterligen så behövs det inte alls så höga värden för att då få framtida hälsoproblem.

Seriestripar sid 36.
LABAN utses till dagens segrare.
———————————————

Skanning
Fortsätter skanna bilder från syrrans fotoalbum. Det blev ett idag också.
LillNisse, 19/2 1957:
[Bild: LillNisse 19/2 1957]
Undra vad jag funderar på där? Ser ut som att jag sitter och pillar med ett kortleksfodral.
Är inte skorna lite väl 'tjejiga'?
Fotograf: farsan

Farsan
Han ringde. Två saker:
1. Magsjukan var inne på en andra vända…
2. Primärvårdens Arbetsterapeut hade ringt och ville komma och prova ut elarbetsstolen nu på fredag.

Stackarn, nu verkar det dock 'bara' begränsa sig till diarré och det är ju inte så tröttande som det blir om man lägger till kräkningar. Han ville att jag skulle komma dit. Jag vägrade. "Men det smittar inte, det är luftburet.", vädjar han. Jag kontrar: "Hur fick du det, om det är luftburet?". Jag är obevekligt. Om det inte blir mer diarré eller andra magsjukesymtom så har jag lovat han att komma dit på torsdag – annars väntar jag.

Att primärvårdens arbetsterapeut nu kom med elarbetsstolen trodde han berodde på att nu hade kommens arbetsterapeut blivit bortkopplade. Det trodde inte jag utan menade mer att de säkert var så att de samarabetade och fördelade jobbet – hoppas jag…

Vila
Där rök 2½ timma…

Promenad
Hustrun kom hem och hon behövde en promenad och det innebar att då behövde jag en också…

Hälsoläget:
Det har värkt som attan i armarna idag? Kan det bero på att jag använde en eldriven skruvmejsel, igår?
[02-04-025-025]

Slö dag, faktiskt

sömn; helt ok.

MS WIN Office 2010
Installerade en provversion (60 dagar) på hustruns dator.

Promenad
Underbart väder! Smådisigt och småblåsigt och lite småkallt…

Farsan
Han ringde ju igår, under vinprovningen. Jag svarade inte för min mobil var ställd på 'tyst'. Det var inte hustruns…
Nu, idag, fick jag veta vad det gällde. Tydligen hade han fått ett mejl från StayFreinds och han tyckte det var "Gôrknepigt." för jag och brorsan vara alldeles suddiga.
Åsså stod det att han skulle betala 150 sek för att få bort suddigheten å bli guldmedlem. "Vadå guld?", undrade far…

Skanning
Skannar in kort från min systers fotoalbum. Bilder som känns liksom viktiga – för mig.
Jag skannar in dem i 600dpi upplösning och sparar dem sedan, från GIMP, som TIFF-bildfil.

Hittade en bild från Minka, Bullaren, 1962. Jag står som nr 2 fr vä i främre raden och tittar på min syster som står i mitten av bakre raden. Jag skulle hemskt gärna vilja veta vilka de andra är på bilden:
[Bild: Minka, Bullaren, 1962, min syster Ann-Marie och jag, m.fl.]
(Klicka på den så öppnas ett fönster med bild i något högre upplösning)

Vila
Det försvann ett gäng timmar idag också…

Hälsoläget:
Har blivit en del extramedicin idag då min ländrygg har krånglat mer än önskvärt….
[02-06-025-025]

Är det möjligt att sjukförsäkringen kan få upprättelse?

sömn; helt ok. Lade mig relativt tidigt men hade likväl svårt för att vakan till på morgonen.

———– Morgonblaskan ———–
ttela 3 mar 2011

Förstasidan:
"Kyrkligt korståg mot utförsäkringen"
??? Det s.k. löpet, på förstasidan finns inte på ttela.se???
Aktuell artikel, se nedan (Kyrkligt upprop mot utförsäkringar)
Nåväl, så här står det på förstasidan under ovanstående rubrik:

"Det är inte förenligt med kristen tro att acceptera att människor slås ut, därför måste kyrkan agera mot de nya sjukförsäkringsreglerna.
Det hävdar kristna grupperingar, bland dem diakoner i Svenska kyrkan som i protest startat ett upprop.
– Vi kan inte vara tysta när vi ser konsekvenserna. Jag är glad över att det startat, säger Helena Bengtsson, fältdiakon i Trollhättan.

Sidorna 6-7

Ledaren:
"Kan tron försätta berg"
Läs hela på ttela.se: Ledare: "Kan tron försätta berg"
Har skrivit en kommentar till den ledaren på ttela.se: facebook-publiceringen.

Artikel, sid. 6-7:
"Kyrkligt upprop mot utförsäkringar"
Läs artikeln, på ttela.se: Kyrkligt upprop mot utförsäkringar.

Vad ärkebiskop Anders Wejryd tycker kan läsas på: Ärkebiskopen – Diakoner och människors rätt.

samt:
"Sjukförsäkringen måste rättas till"
Denna artikel ingen webbpublicering.
Den handlar om (fp)-politikern Britt Hallgren, tillika orförande i Trollhättans kyrkoråd. Hon ställer sig bakom uppropet, även om det skulle strida mot det partipolitiska ställningstagandet.

In-/Utrikes, sid. 28:
"Dubbellurad av semesterklubb"
Finns inte heller återgiven på ttela.se?
Jo, jag hittade den under 2 mars 2011? och bara delvis: Dubbellurad av semesterklubb.
Här är en länk till Konsument Europa, Timeshare och semesterklubbar, där TT hämtat sitt källmaterial som sedan hamnat i ttela.

Seriestripar sid 36.
Idag, känns HÄLGE som en vinnare!
———————————————

Besök
M kom hit med sin laptop och fick hjälp med att installera Microsofts® gratis brandvägg och antivirus. Microsoft Security Essentials.

Men först fick jag 'göra' aktuell Vista-installation äkta eftersom Elektronikhuset i Trollhättan inte gjort det senast M var där och fick hjälp, med nå't? Hjälpen innebar tydligen i vart fall att antingen hela hårddisken 'blåstes' ren eller byttes ut.
Dåligt av dem att inte fixa det.

Motion
Solen kom fram. Blankishinnan försvann. Jag hittade mina stavar i bilens bagagelucka, sedan kunde jag gå ut på en promenad.

Antivirus
Lite initierat av installationen på M:s bärbara dator så har jag nu installerat ett antivirusprogram på min linuxdator. Än så länge behövs det inte men det kan vara klokt likväl för jag kan vara 'omedveten' spridare av virus.

Programmet 'clamav' är därför nu installerat och det startar man 'manuellt' via den s.k. terminalen.

Bäst att först köra kommandot: man clamav (funkade inte)
eller: clamav -help (funkade inte)…?

Installerade: klamav
Ett s.k. grafisk varian av clamav.
Det programmet klagade på åtkomstproblem så då fick jag starta det med s.k. administratörsrättigheter: gksudo 'klamav %i %m -caption "%c"'

Programmet hittar över 1990st misstänkta filer? Hoppas sannerligen att samma program har vettiga lösningar på vad som ska göras…
Jag avbröt virusskanningen. Jag såg att den sökte igenom 1000-tals av raderade filer. 'Papperskorgar' som jag 'glömt' att tömma.
Jag startar om skanningen när det är dags för sängen. När jag stängde av så var antalet skannade filer upp i närmare 500000st.

Farsan
"Det knallar å går.". Låter lovande. Jag får se till å få tummen ur å göra ett besök. Det var ett tag sedan nu.

Hälsoläget:
Lite ökad värk här och där men ger man sig ut på promenad så otränad som jag är så…
[02-05-025-055]

Media och bloggjobb

sömn; helt ok. Fast jag fick byta sovrum…

———– Morgonblaskan ———–
ttela 2 mar 2011

Ledaren:
"Sämre service och färre jobb"
Läs hela på ttela.se: Debatt: "Sämre service och färre jobb"
Här har vi en regering som kritiserar och anklagar föregående regering för att göra ett uruselt jobb. Bl.a. att inte kunna fixa så att folk får jobb och så tycker de att FK sköttes på ett dåligt vis. Vad är det här? Kan det bli mer motsägelsefullt?

Ledaren anknyter sin text till artikeln: "Vi behöver finnas för medborgarna".
Läs hela på ttela.se: Debatt: "Vi behöver finnas för medborgarna"

I anknytning till den har jag tyckt till, vet inte i skrivande stund om ttela.se väljer att publicera min kommentar med den kan läsas: via faceboook

Nyheter, sid. 10;
"Alliansen kräver tydligare mål för äldreomsorgen"
Läs hela på ttela.se: Start: "Alliansen kräver tydligare mål för äldreomsorgen"
Det jag ser, inom dagens kommunala äldreomsorg, i Trollhättan, är en omsorg som bär alliansens förtecken. Nu har det tydligen skett en politisk hearing, där främst Trollhättans S-politik får kritik för att man för den politik som Alliansen vill ha? – mer vård i hemmen.
Blir det inte lite väl löjligt när oppositionen opponerar mot sin egen politik?
På samma sida kan man läsa artikelrubriken:
"Centern efterlyser tryggt boende för äldre på landet."
Den artikeltexten finns inte på ttela.se och jag orkar inte återge den.

Seriestripar sid 36.
Idag, igen, känns ZITS som en vinnare!
———————————————

Motion
Utförde ett litet rörlighetschema om ca 3 min..

Blogginläggskopiering
Håller fortfarande på med september 2005. Från ngn.blogga.nu till blogg.ngn.nu.
Jag blev faktiskt färdig med september 2005. Den månaden avslutades med att jag opererades i nacken.

Vila
Flera gånger under dagen.

Farsan
Det verkar fungera bra. Nu satt han och ondgjorde sig över vad mycket eländigt skit det står i tidningen.

Hälsoläget:
Totalt set har kroppsystemet fungerat idag. En lätt trötthet. Lite stela handleder. Min tinnitus är i kanske högsta laget.
[02-03-025-015]

Mest trött

sömn; helt ok.

———– Morgonblaskan ———–
ttela 1 mar 2011

Undrar hur länge Gadaffi 'håller'?

Seriestripar sid 36.
Idag känns ZITS som en vinnare!
———————————————

Motion
Gjorde ett litet kort försiktigt spontant egenkomponerat rörelseprogram.

Blogginläggskopiering
Håller fortfarande på med september 2005. Från ngn.blogga.nu till blogg.ngn.nu.

Vila
En stor del av dagen försvann där…

Farsan
Låg och väntade på att läggas…
Även han tycker att det varit ett par ökentråkiga dagar.
Kommunens arbetsterapeut hade varit där och "Tjôtat.". "Hon ska ha mig till att resa mig på ett lättare vis.". Och så berättade hon för far att hon ska kontakta mig, men det kan ta tid. Vem har bråttom?

Hälsoläget:
Mest trött.
[01-01-015-015]

Svårartade resplaner

 

sömn; helt ok.

Resplaner
Prismässigt ligger ju Södra Turkiet (Alanya) bäst till. Men jag söker fortfarande efter resa och logi till Teneriffa, södra delen. Har några bra alternativ men det är svårt att få ihop vettigt flyg…

Polisen
Då var passet fixat, fast de tvekade faktiskt och undrade om det verkligen var nödvändigt (vem skulle bry sig om det saknades et 'h'?…). En nitisk Turkisk tulltjänsteman som sätter igång att räkna bokstäver sa jag.
De, polisen, är säkra på att jag har passet senast fredag.

Farsan
Allt verkade OK. Han hade lite bekymmer med några räkningar och lite funktioner på datorn. Lovade att kolla upp om det finns något enklare än 'dosan' när det kommer till bekräftande av betalning (av t.ex. en räkning). Tror inte det men jag kan ju kolla.

Passade på att spilla en kopp kaffe (med mjölk som väl var) över bordet, mig själv, stolen och golvet.

Har skickat en fråga till SwedBank Internetbank och om deras BankID på Kort. Med det och en tillhörande kortläsare (och installerad programvara) kan man tydligen logga in till Internetbanken. Men det framgår inte av informationen om hur godkännande av betalningar går till.

Vilat
Där försvann tre timmar av den här dagen…

Vårdcentralen
Ringt och de ringer upp ca 16:00. Ska jag nu åka till Turkiet så behöver jag ett intyg (med stämpel) på mina narkotikaklassade läkemedel. Turkiet har en annorlunda klassning än länder inom EU.
Ska jag åka till Teneriffa så behöver jag en receptförnyelse så att jag kan få ett intyg från Apoteket.

Så, nu har jag pratat med dem. Ska dit och hämta ett papper onsdag em om allt klaffar.

Hälsoläget:
Klarat mig utan extramedicinering, idag också – det gick med en viljeansträngning. Det småvärker och hugger till lite här och där i kroppen och så värker det extra när jag försöker gå. Synd, det stärker ju inte lusten att jobba på motion och rörlighet. Mina eksem kliar…
[02-02-025-005]

Totalt ointressant

sömn; ok.

Inläggsflytt
Fortsätter mitt projekt att kopiera blogginlägg från ngn.blogga.nu och hit, till denna blogg (blogg.ngn.nu). Håller på med augusti 2005. Varför i h-e gjorde jag ett inlägg för varje rubrik?

Promenad
Hustrun lyckades få ut mig på en promenad (med broddar & gåstavar).
Det tog emot. Emellanåt kändes det som att gå i vatten, ett slags motstånd. Kraftig motvind, utan vind? Något åt det hållet.
Hemma var det sängen som gällde, helt slut.

Farsan
Inget svar när jag ringer…

Svarade till slut. Han hade pillat med telia Anita och får inte till det…
Lovade att vi skulle titta på det där. Planen är att vi, jag, brorsan och sonen ska till mfar i morgon och få flyttat en mobel som står i vägen i hallen. Jag är arbetsledare…

Hälsoläget:
Tungt och motigt, mest i kroppen.
[01-05-025-025]

Mycke dataprogrammering, idag också…

sömn; ok. Fast jag kände mig väldigt seg på morgonen. Har inte tagit några läkemedel alls på ett par dagar nu – det känns.

Farsan
Ringde han. Han hade precis ätit och var på väg upp i sängen. Jag tycket han lät ynklig…
Idag var kommentaren: "Det går sin gilla gång…". Det är är en bra bit under 'må-nivån': "Det knallar å går."

Fixat och ordnat lite med fars ekonomiska papper – ordning och reda!

Promenad
Hustrun fick faktiskt ut mig på en promenad trots isande snålblåst och lite råkyla.

LEGO
Fick en legodetalj, ett vitt 40-kuggars kugghjul, idag. Jag beställde det den 3:e januari…

Bloggtrixande
Idag har jag härjat massor med min experimentblogg. I rutan nedan kan den eventuellt intresserade följa min s.k. arbetsgång 'workflow', ska det visst heta…:

Arbeta med '<div>':ar
id	Förekommer bara en enda gång i ett HTML-dokument	- prefix i styledefinitionen: '#'
class	Kan användas flera gånger 				- prefix i styledefinitionen: '.'

I understand that the specificity for the id vs. class selector is based on a left-reading scale. The farther left your selector appears the less specific it is.
For example:
p{color:red;} 			has 0,0,0,1 (just an element)
.red{color:red;} 		has 0,0,1,0 (just a class)
#content p.red{color:red;}	has 0,1,1,1 (an element, class and id)
<inline style tag> 		has 1,0,0,0 (and trumps all specificity of CSS.)
I find this useful to think about while writing my messy, messy code, so I thought I'd pass it along.

Great job of keeping it simple Ivan. A few other interesting css tidbits about id and class assignment for beginners:
* You can specify only elements inside specific elements in the css by putting a space between the selectors. 
  For example: 
  #bigbox .foo {font-weight:bold;} 
  will make any element with class="foo" inside an element with id="bigbox" bold.
* You can assign multiple classes to html element by seperating them with spaces. 
  For example: 
  <p class="foo bluefoo">This Paragraph</p> 
  would get whatever css styles you've assigned in the css for both .foo and .bluefoo.
* Finally, assign a set of css rules to multiple selectors by seperating them in the css with commas: 
  For example: 
  html, strong, li, #foobar, .cheese {font-family:"comic sans";} 
  This would apply the font, comic sans, to each of the listed selectors. Please don't do this. :)

<div>
</div>

----------------
Hur ska min blogg organiseras?

Finns det standardID som bör finnas?
Finns det standardKlasser som bör finnas?

Jag testar först med antagandet; Nej.
Jag håller mig till engelska dels att man då slipper krånglet med åäö, vika inte funkar i all form av kodning. Dels att, blir det bra, så kanske temat kan publiceras.
De viktigaste;
Hela sidan:			id="thepage"
Sidhuvudet: 			id="thehead"
Flikarna:			id="thetabs"
HTML-sidans kropp (body):	Samma som 'thepage' (inga 'div':ar ovanför taggen: 'body')
Vänster sidolist (meny):	id="theleftsidebar"
Höger sidolist (meny):		id="therightsidebar"
Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer):
				id="thetopright"
Inläggen / posterna / 'loopen':	id="theloop"
Respektive inlägg / post:	class="thepost"
Respektive inlägg / post, huvud:class="theposthead"
Respektive inlägg / post, text (content = innehåll):
				class="theposttext"
Respektive inlägg / post, s.k. metadata (kategorier, ettiketter):
				class="thepostmeta"
Respektive inlägg / post, 'fot':class="thepostfoot"
Navigeringsdelen, om det finns flera poster så kan man visa länk till föregående respektive efterkommande (nedanför loopen men tillhör den likväl):
				class="thenavigation"
Sidfoten:			id="thefoot"


Hur ser namngivnigen (id) ut för andra teman och då för 'the loop'?
temat: 
WordPress Default: 	ID=content
WordPress Classic:	Inget alls
Twenty Ten:		ID=content samt en 'div' som omsluter den: ID=container
NGN-WP:			Ingen Specifik

-----------------
Till 'verkligheten';
I filen style.css definierar jag identiteter och klasser (jag sätter inga värden, än.):

/* START: placering på sidan och färger [typography and colors] */
/* Sidfoten [Foot] id */
#thepage {} 

/* Sidhuvudet [Head] id */
#thehead {}

/* Flikarna [Tabs] id */
#thetabs {}

/* Sidopanel (meny) [sidebar (menu)] id */
#sidebar {}

/* Sidopanel 2 (meny) [sidebar 2 (menu)] id */
#the2sidebar {}

/* Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the head] id */
#thetopright {}

/* Inläggen / posterna / 'loopen' [the loop] id */
#theloop {}

/* Respektive inlägg / post [the single post] klass [class] */
.thepost {}

/* Respektive inlägg / post, huvud [the single post head] klass [class] */
.theposthead {}

/* Respektive inlägg / post, text (content = innehåll) [the single post conten] klass [class] */
.theposttext {}

/* Respektive inlägg / post, s.k. metadata (kategorier, ettiketter) [the single post meta] klass [class] */
.thepostmeta {}

/* Respektive inlägg / post, 'fot' [the single post foot] klass [class] */
.thepostfoot {}

 /* Navigeringsdelen, om det finns flera poster så kan man visa länk till föregående respektive efterkommande (nedanför loopen men tillhör den likväl) [the navigation part below the loop] klass [class] */
.thenavigation {}

/* Sidfoten [foot] id */
#thefoot {}

/* SLUT: placering på sidan och färger [END: typography and colors] */

Ovan inklistrat i style.css 110126.
Kör en validiering: >>: 56 fel och en varning!? Phu! De har å göra med inläggen, allihopa.
(I förbifarten noterade jag att blogg.ngn.nu har 4 fel?) De berodde också på ett misstag, av mig, när jag skapade ett inlägg med [Visa mer...]. Men egentligen inte.
Det var WordPress admin editor som lade till taggen 'p', där jag inte ville ha den...)

Kan vara bra att bli av med felen så blior det lättare att följa processen.

Nu är det 0 fel och bara en varning, vilken får jag dock inte veta...
Tog bort kod för pollen:
Original: "onclick="poll_result(%POLL_ID%); return false;" onkeypress="poll_result(%POLL_ID%); return false;" title="Visa resultat för den här analysen">Visa resultat</a></p></div>"
Ändrade till: "onclick="poll_result(%POLL_ID%);" onkeypress="poll_result(%POLL_ID%);" title="Visa resultat för den här analysen">Visa resultat</a></p></div>"
Validieringen gillande inte: "return false;" efter: "poll_result(%POLL_ID%);"
*****************
110127
Nu ska jag försöka mig på och styra upp placering av främst inläggen och sidolisterna
Först, grundfärgen för hela sidan: 
	background-color: #970A07;
Placeras i style.css, vid:
/* Hela sidan [page] id */
#thepage {} 

Så att det blir såhär:
/* Hela sidan [page] id */
#thepage {
	background-color: #970A07;
} 

För att nu få färgen att synas måste jag lägga in en 'div' i filen header.php och footer.php med id=thepage
I header plaseras:
<div id="thepage"> strax under HTML-taggen: 'body'
och jag skriver det såhär:
<div id="thepage" /* START */ > 

Sedan läger jag in sluttaggen i footer.php. Strax ovanför HTML-taggen: '/body'. Så här:

</div / END id thepage */ > 

Dags för test: >>: Inget... Validieringen gillar inte mitt sätt att lägga in kommentarer.

Jag ändrar från:
<div id="thepage" /* START */ > 
</div / END id thepage */ > 
till:
<div id="thepage" ><!-- START --> 
</div><!-- END id thepage -->

Ny test: >>: Inga fel men inget syns

Prövar med att ge attribut till HTML-taggen direkt. i style.css, så här:
body {
	background-color: #970A07;
}

Ny test: >>: Det tog skruv!
Antagligen hade jag ocks dirket i HTML-taggen: body satt samma sak genom att ha gett taggens parameter 'id' värdet 'thepage'.
Jag testar för att lära mig: >>: stämde bra.

Nu är frågan: Vilket är att föredra?
Jag väljer att placera 'styrningen i style.css. Det ger möjligheten att i enskilda (andra) taggar i sätta annat värde och det får då första prioritet.

Nu vill jag anpassa visningen av inläggen. Annan bakrundsfärg, smalare, i mitten, 'theloop': 
I style.css, lägger jag till:
/* Inläggen / posterna / 'loopen' [the loop] id */
#theloop {
	width:32%;
}

I index.php lägger jag in:
<div id="theloop"><!-- START -->
strax ofanför koden:
<?php if (have_posts()) : ?>

Och strax nedanför:
<?php endif; ?>
Lägger jag till:
</div><!-- id theloop END -->

Test: >>: Helt OK (kanske lite smalt men jag avvaktar lite med eventuella justeringar)

Nu sätter vi 'min' bakgrundsfärg för respektive inlägg (post).
Det gör jag först i style.css:
/* Respektive inlägg / post [the single post] klass [class] */
.thepost {
	background-color: #D1D197;
}

Sedan sätter vi en 'div' i index.php
Strax under koden:
<?php if (have_posts()) : ?>
Så här: <div class="thepost"><!-- START -->

Och strax nedanför koden:
<?php endwhile; ?>
Så här:
</div><!-- class thepost END -->

Test: >>: OK

Placera inläggen i mitten:
Lägger till två rader vid definitionen av 'theloop', så här:
/* Inläggen / posterna / 'loopen' [the loop] id */
#theloop {
	width:32%;
	margin-left:auto;
	margin-right:auto;
}

Test: >>: OK

Nu ska vi se om jag fixar att placera huvudsidopanelen, till vänster, om inläggen.
Först en 'container' för detta ändamål, en 'div'. Den är ju redan difinierad: 'sidebar'.
Nu käller det dock att få den placerad på rätt ställe med önskad bredd och bakgrundsfärg.
Bakgrundsfärg:
	background-color: #7A7649;
Positionen / placeringen:
	float:left;
	position:relative;
Bredd:
	width:15%;

Prövar med att placera allt i id=sidebar i filen style.css, så här:
/* Sidopanel (meny) [sidebar (menu)] id */
#sidebar {
	background-color: #7A7649;
	width:15%;
	float:left;
	position:relative;
}

Sedan ska den definitionen få effekt, det sätter jag i filen index.php, så här:
<div id="sidebar"><!-- START -->
	<?php get_sidebar(); ?>
</div><!-- id sidebar END -->

Test: >>: OK

Men jag vill ha den intill inläggen. Nu befinner den sig längst till vänster i fönstret.
Dags att sätta bredden på 'hela' bloggen. Av erfarenhet har jag märkt att det funkar väl om jag sätter bredden till 950px, statisk bredd. Med minsta bredd definierad till 800px
I stilfilen style.css blir det såhär:
/* Hela sidan [page] id */
#thepage {
	width:950px;
	min-width:800px;
	margin-left:auto;
	margin-right:auto;
}

Test: >>: OK

Fast nu få jag ändra lite breddvärden:
Inläggen:
Från: 32%
Till: 52%

Sidopanelen:
Från: 15%
Till: 22%

Test: >>: OK.

Nu vill jag skapa en höger sidopanel också så att jag lättare ska kunna finslipa på utseendet. Men före finslipande ska jag fixa till sidhuvudet. Det ska också delas in i tre s.k. kolumner. Tidigare har jag valt att göra det via en tabell nu ska jag använda 'div':ar.
Först, är den registrerad i functions.php? (så att man kan lägga in s.k. widgets i den).
Svar: Nej.
Då gör vi det, i filen functions.php lägger jag till, strax efter den första registreringen:
register_sidebar(array(
        'name' => 'the2sidebar',
        'before_widget' => '',
        'after_widget' => '',
        'before_title' => '',
        'after_title' => '',
    ));

För att det hela ska fungera så att man kan använda den till annat än att lägga s.k. widgets i så är det ytterst lämpligt att skapa en fil som heter: 
the2sidebar.php
Med innehållet, till att börja med:
// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 2:a
<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        || !dynamic_sidebar() ) : ?>
// standard sidomeny om inga widgets används
<?php endif; ?>
// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 2:a

Den 2:a panel ska också få bakgrundsfärg, bredd och placering, i stilfiloen: style.css, så här:
/* Sidopanel 2 (meny) [sidebar 2 (menu)] id */
#the2sidebar {
	background-color: #7A7649;
	width:20%;
	float:right;
	position:relative;
}

I huvudmallen, index.php, 
Strax nedanför koden för den andra sidolisten:
<?php get_footer(); ?>
lägger jag in följande:
<div id="the2sidebar"><!-- START -->
	<?php include (TEMPLATEPATH . '/the2sidebar.php'); ?>
</div><!-- id the2sidebar END -->

Lägger in en s.k. widget i den för stt se så den dyker upp.

Test: >>: ok men 'fel' widget visades?

Vad kommer det sig?

Hade missat att tala om vilken sidopanel, med widgets, som skulle användas, i filen: the2sidebar.php
En kodrad såg ut såhär:
|| !dynamic_sidebar() ) : ?>
Den ska se ut såhär:
|| !dynamic_sidebar('the2sidebar') ) : ?>

Test: >>: OK.

Nu vill jag fixa till sidhuvudet.
Dela in den efter samma princip som 'bloggkroppen'.

Har redigerat filen style.css, den delen som jag valt att placera definitionerna av HTML -sidans övre del. Nu ser det ut såhär:
/* Fönsterhuvudet, rubrikdelen [window header part] id */
#thewindowhead {}

/* vänstra övre delen av fönstret [te left upper part of window] id */ 
#thetopleft {}

/* Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] id */
#thetopmiddle {}

/* Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id */
#thetopright {}

För att inte röra till det för mycket i originalfilerna och dessutom göra det lättare att spåra fel så väljer jag att skapa en separat fil för detta:
ngn-hedaer.php
Och den fyller jag med, än så länge:
<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>

Och i filen header.php, lägger skriver jag sist:
Jag tar bort raden:
<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>
Och skriver i stället:
<div id="thewindowhead"><!-- START -->
	<?php include (TEMPLATEPATH . '/ngn-header.php'); ?>
</div><!-- id thewindowhead END -->

Test: >>: OK
[] Min bild i vänsterdelen
[] bloggnamnet i mitten
[] Pollen till höger

Registrerar över högra delem som s.k. widgetcontainer i filen fonctions.php:
register_sidebar(array(
        'name' => 'thetopright',
        'before_widget' => '',
        'after_widget' => '',
        'before_title' => '',
        'after_title' => '',
    ));

Har lagt in följande i filen, ngn-header.php:
<!-- vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] -->
<div id="thetopleft"><!-- START -->
</div><!-- id thetopleft END -->

<!-- Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] -->
<div id="thetopmiddle"><!-- START -->
	<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>
</div><!-- id thetopmiddle END -->

<!-- Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id -->
<div id="thetopright"><!-- START -->
// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 3:e
<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        || !dynamic_sidebar('thetopright') ) : ?>
// standard sidomeny om inga widgets används
<?php endif; ?>
// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 3:e
</div><!-- id thetopright END -->

Innan jag testar byter jag ut widget i panel 1.

Test: >>: OK

Nu ser aktuell del i style.css ut enligt nedan:
/* vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] id */ 
#thetopleft {
	width:22%;
	float:left;
	position:relative;
}

/* Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] id */
#thetopmiddle {
	width:52%;
	margin-left:auto;
	margin-right:auto;
}

/* Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id */
#thetopright {
	background-color: #D1D197;
	width:22%;
	float:right;
	position:relative;
}

Och ngn-header.php innehåller:
<!-- vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] -->
<div id="thetopleft"><!-- START -->
	<p align='center'><img src='/images/Nisse_02(1).jpg' alt='Bild på bloggens författare' /></p>
	<p align='center'><font color='#FFFFFF'><b>Nisse</b></font></p>
</div><!-- id thetopleft END -->

<!-- Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] -->
<div id="thetopmiddle"><!-- START -->
	<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>
</div><!-- id thetopmiddle END -->

<!-- Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id -->
<div id="thetopright"><!-- START -->
	// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 3:e
	<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        	|| !dynamic_sidebar('thetopright') ) : ?>
	// standard sidomeny om inga widgets används
	<?php endif; ?>
	// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 3:e
</div><!-- id thetopright END -->

Test: >>: intressant...
Får nog sätta höjd på 'thewindowhead'

Prövar med, i filen style.css:
/* Fönsterhuvudet, rubrikdelen [window header part] id */
#thewindowhead {
	min-height:300px;
}

Lite bättre. Ser om det fixar sig om jag breddar övre högra delen.
Det verkar kört att fixa det här via 'div':ar. Om t.ex. en s.k. förälder-div innehåller en barn-div, en 'ruta' i en 'ruta' så ökas inte höjden, per automatik på förälder-diven om barn-divens höjd ökas. Och det vill jag att det ska göra så jag får nog ta till HTML-taggen: 'table' och tillhörande; 'tr' & 'td'.
Enklast möjliga tabell, med en s.k. cell:
<table><tr><td></td></tr></table>

Jag prövar:
Jag fick till det riktigt bra men jag fick tänka om en hel del. Så här; skrev om aktuell del i style.css:
/* vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] class */ 
.thetopleft-contanier {}

td.thetopleft-contanier{
	text-align:left;
	vertical-align:top;
}

.thetopleft {}

td.thetopleft{
	color:#FFFFFF;
	text-align:center;
	vertical-align:top;
}

/* Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] class */
.thetopmiddle {}

td.thetopmiddle{
	text-align:center;
}

/* Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] class */
.thetopright {
	background-color: #D1D197;
}

td.thetopright{
	width:35%;
}

Och filen ngn-header.php ser nu ut såhär:
<table><tr>
<td class="thetopleft-contanier"><table><tr>
<td class="thetopleft">
<!-- vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] -->
	<p><img src='/images/Nisse_02(1).jpg' alt='Bild på bloggens författare' /></p>
	<p><b>Nisse</b></p>
</td>
</tr></table>
<td class="thetopmiddle">
<!-- Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] -->
	<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>
</td>
<td class="thetopright">
<!-- Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id -->
	// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 3:e
	<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        	|| !dynamic_sidebar('thetopright') ) : ?>
	// standard sidomeny om inga widgets används
	<?php endif; ?>
	// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 3:e
</td></tr></table>

Jag känner mig nöjd med att arbeta enligt ovan och validieringen verkar ju gilla det också.
Eftersom det är så rackarns knepigt att få 'div':arna att lyda gör jag något liknande med bloggens kropp.
Nackdelen med det är att jag 'binder' sidopanelerna vid en fix position.
Men nu är jag ju konrvativ av mig, i den delen, så då får det bli så.

Det var rackarns vad det var knepigt. Fick problem med ett glapp över första 'posten'. Hittade till slut något som kallas 'Mayer's reset' och den sopade verkligen rent.
Ska bli intressant att sätta allt 'från början'...
Så'här ser filerna ut nu:
style.css:
/*
Theme Name: NGN-2011
Theme URI: http://ngn.nu/WP/NGN-2011
Description: Nisses egna hopsnickrade tema, med start 2011.
Author: Nils-Gunnar Nordlundh (NGN)
Author URI: https://blogg.ngn.nu
Version: 1.0 
Tags: två sidolister / two sidebars, fix bredd / fixed width, administrerbara favoritlänkar / custom links, administrerbara flikar / custom tabs

License: Open Source och / and Nils-Gunnar Nordlundh
License URI:

*/

/* Sätt 'allt' till 'noll' START [myers reset]*/
/* http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/ 
   v2.0 | 20110126
   License: none (public domain)
*/

html, body, div, span, applet, object, iframe,
h1, h2, h3, h4, h5, h6, p, blockquote, pre,
a, abbr, acronym, address, big, cite, code,
del, dfn, em, img, ins, kbd, q, s, samp,
small, strike, strong, sub, sup, tt, var,
b, u, i, center,
dl, dt, dd, ol, ul, li,
fieldset, form, label, legend,
table, caption, tbody, tfoot, thead, tr, th, td,
article, aside, canvas, details, embed, 
figure, figcaption, footer, header, hgroup, 
menu, nav, output, ruby, section, summary,
time, mark, audio, video {
	margin: 0;
	padding: 0;
	border: 0;
	font-size: 100%;
	font: inherit;
	vertical-align: baseline;
}
/* HTML5 display-role reset for older browsers */
article, aside, details, figcaption, figure, 
footer, header, hgroup, menu, nav, section {
	display: block;
}
body {
	line-height: 1;
}
ol, ul {
	list-style: none;
}
blockquote, q {
	quotes: none;
}
blockquote:before, blockquote:after,
q:before, q:after {
	content: '';
	content: none;
}
table {
	border-collapse: collapse;
	border-spacing: 0;
}
/* Sätt 'allt' till 'noll' END */


/* START: placering på sidan och färger [typography and colors] */
/* sätt värden till HTML-taggar [put some values to HTML-tags direktly] START */
body {
	background-color: #970A07;
}

/* sätt värden till HTML-taggar [put some values to HTML-tags direktly] END */
/* Hela sidan [page] id */
#thepage {
	width:950px;
	min-width:800px;
	margin-left:auto;
	margin-right:auto;
}

/* Fönsterhuvudet, rubrikdelen [window header part] id */
#thewindowhead {}

/* vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] class */ 
.thetopleft-contanier {}

td.thetopleft-contanier{
	text-align:left;
	vertical-align:top;
}

.thetopleft {}

td.thetopleft{
	color:#FFFFFF;
	text-align:center;
	vertical-align:top;
}

/* Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] class */
.thetopmiddle {}

td.thetopmiddle{
	text-align:center;
}

/* Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] class */
.thetopright {
	background-color: #D1D197;
}

td.thetopright{
	width:35%;
}

/* Flikarna [tabs] id */
#thetabs {}

/* Sidopanel (meny) [sidebar (menu)] class */
.sidebar-contanier {}

td.sidebar-contanier{
	vertical-align:top;
}

.sidebar {}

td.sidebar{
	background-color: #7A7649;
	width:22%;
	vertical-align:top;
}

/* Sidopanel 2 (meny) [sidebar 2 (menu)] class */
.the2sidebar-container {}

td.the2sidebar-container{
	vertical-align:top;
}

.the2sidebar {}

td.the2sidebar{
	background-color: #7A7649;
	width:22%;
	vertical-align:top;
}

/* Inläggen / posterna / 'loopen' [the loop] class */
.theloop-container {}

td.theloop-container {
	vertical-align:top;
}

.theloop {}

td.theloop {
	width:52%;
	vertical-align:top;
}

/* Respektive inlägg / post [the single post] klass [class] */
.thepost {
	background-color: #D1D197;
}

/* Respektive inlägg / post, huvud [the single post head] klass [class] */
.theposthead {}

/* Respektive inlägg / post, text (content = innehåll) [the single post conten] klass [class] */
.theposttext {}0

/* Respektive inlägg / post, s.k. metadata (kategorier, ettiketter) [the single post meta] klass [class] */
.thepostmeta {}

/* Respektive inlägg / post, 'fot' [the single post foot] klass [class] */
.thepostfoot {}

 /* Navigeringsdelen, om det finns flera poster så kan man visa länk till föregående respektive efterkommande (nedanför loopen men tillhör den likväl) [the navigation part below the loop] klass [class] */
.thenavigation {}

/* Sidfoten [foot] id */
#thefoot {}

/* SLUT: placering på sidan och färger [END: typography and colors] */

Filen: functions.php;
<?php
if ( function_exists('register_sidebar') )
    register_sidebar(array(
        'before_widget' => '<hr />',
        'after_widget' => '',
        'before_title' => '<H3>',
        'after_title' => '</H3>',
    ));

register_sidebar(array(
        'name' => 'the2sidebar',
        'before_widget' => '<hr />',
        'after_widget' => '',
        'before_title' => '<H3>',
        'after_title' => '</H3>',
    ));

register_sidebar(array(
        'name' => 'thetopright',
        'before_widget' => '',
        'after_widget' => '',
        'before_title' => '',
        'after_title' => '',
    ));

?>

Filen: index.php;
<?php get_header(); ?>
<table><tr>
<td class="sidebar-contanier"><!-- START -->
	<table><tr>
		<td class="sidebar"><!-- START -->
			<?php get_sidebar(); ?>
		</td><!-- class sidebar END -->
	</tr></table>
</td><!-- class sidebar-contanier END -->
<td class="theloop-container"><!-- START -->
	<table><tr>
		<td class="theloop"><!-- START -->
		<?php if (have_posts()) : ?>
			<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
				<div class="thepost"><!-- START -->
					<h2><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent länk till: <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title(); ?></a></h2>
					<small><?php the_time('F jS, Y') ?> <!-- by <?php the_author() ?> --></small>
						<?php the_content('Läs resten av det här inlägget &raquo;'); ?>
					<p class="postmetadata"><?php the_tags('Ettiketter: ', ', ', '<br />'); ?> Kategori: <?php the_category(', ') ?> | <?php edit_post_link('Redigera', '', ' | '); ?>  <!-- <?php comments_popup_link('Inga Kommenetarer &#187;', '1 Kommentar &#187;', '% Kommentarer &#187;'); ?> --></p>
				</div><!-- class thepost END -->
			<?php endwhile; ?>
				<?php next_posts_link('&laquo; Äldre inlägg') ?>
				<?php previous_posts_link('Nyare inlägg &raquo;') ?>
		<?php else : ?>
			<h2 class="center">Hittar inget</h2>
			<p class="center">Du söker efter något som inte hittas, här..</p>
			<?php include (TEMPLATEPATH . "/searchform.php"); ?>
		<?php endif; ?>
	</td><!-- class theloop END -->
	</tr></table>
</td><!-- class theloop-container END -->
<td class="the2sidebar-container"><!-- START -->
	<table><tr>
		<td class="the2sidebar"><!-- START -->
			<?php include (TEMPLATEPATH . '/the2sidebar.php'); ?>
		</td><!-- id the2sidebar END -->
	</tr></table>
</td><!-- class the2sidebar-container END -->
</tr></table>
<?php get_footer(); ?>

Filen: header.php;
<!DOCTYPE html>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" <?php language_attributes(); ?>>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?>; charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />
<title><?php wp_title(); ?> <?php bloginfo( 'name' ); ?></title>
<link rel="profile" href="http://gmpg.org/xfn/11" />
<link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo( 'stylesheet_url' ); ?>" type="text/css" media="screen" />
<link rel="pingback" href="<?php bloginfo( 'pingback_url' ); ?>" />
<?php if ( is_singular() && get_option( 'thread_comments' ) ) wp_enqueue_script( 'comment-reply' ); ?>
<?php wp_head(); ?>
</head>
<body>
<div id="thepage" ><!-- START -->
<div id="thewindowhead"><!-- START -->
	<?php include (TEMPLATEPATH . '/ngn-header.php'); ?>
</div><!-- id thewindowhead END -->
<!-- Här ska sedan in anropet till filen: 'ngn-theTabs.php' -->

Filen: ngn-header.php;
<table><tr>
<td class="thetopleft-contanier">
	<table><tr>
		<td class="thetopleft">
			<!-- vänstra övre delen av fönstret [the left upper part of window] -->
			<p><img src='/images/Nisse_02(1).jpg' alt='Bild på bloggens författare' /></p>
			<p><b>Nisse</b></p>
		</td>
	</tr></table>
</td>
<td class="thetopmiddle">
<!-- Mittendelen av fönsterhuvudet (rubrikdelen) [the middle part of window header part] -->
	<H1><?php bloginfo( 'name' ); ?></H1>
</td>
<td class="thetopright">
<!-- Området uppe till höger som innehåller frågorna (widgetcontainer) [the most topright area inside the window] id -->
	// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 3:e
	<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        	|| !dynamic_sidebar('thetopright') ) : ?>
	// standard sidomeny om inga widgets används
	<?php endif; ?>
	// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 3:e
</td></tr></table>

Filen: sidebar.php;
// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets
<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        || !dynamic_sidebar() ) : ?>
// standard sidomeny om inga widgets används
<?php endif; ?>
// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets

Filen: the2sidebar.php;
// innehåll som man vill visa innan de s.k. widgets, den 2:a
<?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar')
        || !dynamic_sidebar('the2sidebar') ) : ?>
// standard sidomeny om inga widgets används
<?php endif; ?>
// innehåll som man vill visa efter de s.k. widgets, den 2:a

Filen: footer.php;
<hr />
<!-- Om man vill visa att man gillar WordPress så kan man visa det här, t.ex. -->
	<p>
		<?php bloginfo('name'); ?> fungerar tack vare 
		<a href="http://wordpress.org/">WordPress</a>
		<br /><a href="<?php bloginfo('rss2_url'); ?>">Inlägg (RSS)</a>
		och <a href="<?php bloginfo('comments_rss2_url'); ?>">Kommentarer (RSS)</a>.
		<!-- <?php echo get_num_queries(); ?> besök. <?php timer_stop(1); ?> sekunder. -->
	</p>
	<?php wp_footer(); ?>
</div><!-- END id thepage -->
</body>
</html>

Nu får det räcka för idag!
**********************

Jag gör såhär uteslutande, nästan jämt, när jag håller på med 'kodning', för anteckningar i en ren textfil.
Och jag kan meddela att bloggexp.ngn.nu under hela utvecklingens gång validieras och det är inga 'error' (bara en varning, fortfarande?)

Korpen
Fick ett mej från den som ledde varmvattengympan på fredagar, det var fullt. Även på torsdagen. Så nu ligger mitt hopp till Distriktssjukgymnastiken.

Hälsoläget:
Inga höga växlar idag… Segt och trögt men svär värk att gnälla om. Min tinnitus kan jag däremot gnälla mycket om. Mina eksem har blivit betydligt bättre så då var det svamp som doktorn trodde.
[02-05-045-045]