Kameradregel

sömn; ok

Filfixande
Min bildfilslogistik börjar nu flyta över till fillogistik. Alla användarfiler på sin bestämda plats. Så som operativsystemen har det som standard.
I Microsoft Windowsvärlden (Vista Basic Home Edition) är det typ (via explorer.exe, Utforskaren):
C:/Användare/Nisse/Dokument
C:/Användare/Nisse/Bilder
C:/Användare/Nisse/Musik
etc
Via det s.k. dos-läget (start->kör->cmd) ser det dock lite annorlunda ut:
C:/Users/Nisse/Documents
C:/Users/Nisse/Pictures
C:/Users/Nisse/Music
etc
Vilken konsekvens den ’översättningen’ kan få, bl.a. för datorns ’hastighet’ kan ni ju klura på.

I linusvärlden (ubuntu 9.10 karmic koala) är det (via nautilus, Filhanteraren):
/home/Nisse/Dokument
/home/Nisse/Bilder
/home/Nisse/Musik
etc

Fast jag vill ju ha delar av det där på en separat hårddisk. Bilder, film och ljud.

Pixmania
Försökte ringa dem. ”Alla linjer upptagna var vänlig försök senare”. Efter en halvtimma misstänkte jag att det var något skumt. Så jag ringde upp numret igen och tryckte snabbt in 9-1-1. Det där brukar få de där menyvalssystemen att flippa ur och så blir man kopplad till en person.

Det var tydligen något tekniskt fel…. Enligt den handläggaren jag fick prata med så hade de inte så värst mycket att göra.

Drog samma ’historia’ som dem 16 mars 2010 och undrade vad det kom sig att det inget händer.

Han kollade här och där och ’såg’ vad som blivit ’fel’ men att det tydligen bara var en enda person på huvudkontoret som hade behörighet att fixa till det där. Han ’såg’ också att hans kollega skickat iväg ärendet – och att inget hänt.

Jag bad han då att påminna den där behörige och att jag ville ha en bekräftelse från densamme om att denne fått ’ärendet’. Jag efterfrågade helt enkelt lite affärsmässighet.

Vi får se vad som händer.

Skickade följande meddelande, för säkerhets skull:
När Ni väl fått ordning på den här ordern, varan är returnerad, och jag fått de 253 SEK återbetalda så förväntar jag mig, därutöver, någon form av kompensation.
Jag fick bekräftelse om att ni fått varan i ordern: CCL116889556, den 10 mars 2010 (tyvärr är den returuppgiften registrerad under en annan order: CCL116983218) 
Handläggningstiden börjar bli (är) oacceptabel.
Jag har skickat ett antal medelanden och fått minst sagt märkliga svar.
Två gånger har jag nu haft telefonkontakt. 16/3-2010 och nu 25/3-2010.
Vänligen

Oj! Nu (15:13) fick jag en bekräftelse på att:
En förfrågan på en återbetalning,för beställningsnummer  CCL116889556 har gjorts till vår Ekonomiavdelning.”

Oj, oj! Nu (15:21) fick jag följande:
”Nils-Gunnar Nordlund,
Vi informerar dig om att återbetalningen på 253 SEK har genomförts.
Eftersom du betalt med bankkort on-line kan det ta upp till 4 vardagar (för ett bankkort med direkt debitering) och 30 dagar (om du har ett bankkort med längre debiteringstid).
Vänligen kontakta din bank för ytterligare upplysningar angående debiteringstid.
Med vänliga hälsningar,
felix”

Kameraköp
Sitter och dreglar äver en ny digital systemkamera (som jag egentligen inte behöver men jag vill ha två, en med ett makroobjektiv (105mm) och en med mitt 70-300mm objektiv. Det lutar åt en SONY a380L. Lägsta pris jag kunnat hitta inklusive frakt är: 5130 SEK (rajalacamera.se)

Men, eventuellt har en kompis till min son ett SONY-hus (a200, tror jag) som kanske kan avyttras – väntar på besked.

Film
Nu har jag ’gottat’ mig lite och sett filmen (DVD): Black Knight, Martin Lawrence.
Gillade den också.

Hälsoläget:
Om vi bortser från lite balansproblem så får dagen anses som ok.

Grattisdag!

GRATTIS!

Tillönskas dottern. Hon fyller år idag.


sömn; ok men som vanligt svettig. Denna gången beroende på sent osunt ätande.

Politik
Idag var det en debattartikel i vår lokalblaska som fick mig att rysa: ”Vi bygger broar till ett friskt liv”,
undertecknat; Moderaterna: CRISTINA HUSMARK-PEHRSSON, GUNNAR LIDELL & JOHNNY MAGNUSSON

Jag har nu till den hårt belastade insändarredaktionen skickat in följande:

Är det mycket begärt att ni ’publicerar’ dessa tre insändare i den ordning jag skriver dem och inom respektive markering ’***…’?

Reflektioner angående debattartikeln ”Vi bygger broar till ett friskt liv”, ttela onsd 24 mars 2010.
*******************************************
Ont om plats, jag får dela upp det här i tre separata insändare:
1(3) Vad gjorde egentligen förra regeringen med sjukförsäkringen
2(3) Kort information om de STORA förändringarna i de nya socialförsäkringsreglerna
3(3) Borgarnas mål med socialförsäkringen

1(3) Vad gjorde egentligen förra regeringen med sjukförsäkringen?
De sparade pengar och friserade sjukskrivnings- siffrorna genom att utnyttja en paragraf i lagen som sa att om den som misstänks vara sjuk mer än ett år skulle erbjudas sjukersättning. Jag var en av dem.

Effekten blev att vi sjuka fick mindre i ersättning. Politiken kunde stolt basunera att de nått målet 50% minskad sjukskrivning.

Samma idiotiska teknik använder idag alliansen när de säger att minskad sjukskrivning är ett mått på ökad friskhet. Alla med något uns av förnuft borde begripa att det minskade sjukskrivningstalet beror på att FK och de nya reglerna helt enkelt inte tillåter att folk blir sjukskrivna. Sjuka tillåts alltså inte vara sjuka…

Dessutom spinner alliansen vidare på förra politikens röra genom att soppa till det fullständigt.

Nils-Gunnar Nordlund

*******************************************
2(3) Kort information om de STORA förändringarna i de nya socialförsäkringsreglerna
1. Det har satts en tidsgräns på sjukpenningsperioden.
Tidsgräns, med prövning, finns, på sjukersättningen men är nu i princip borttagen, då den tidsbegränsade sjukersättningen är borttagen. Regeln om att även den med stadigvarande sjukersättning ska prövas, efter 3 år, är oförändrat kvar.
Även i det ‘gamla’ systemet kunde FK ‘vägra’ eller ‘dra in’ sjukpenningen om det fanns skäl till det.

2. Rehabiliteringsansvaret flyttas från arbetsgivare till FK och FK har inga mandat att ställa krav, på någon part, om rehabiliteringsinsatser.
Det öppnade upp för Arbetsgivare att helt strunta i arbetsplatsanpassning.
Att ’säga upp’ en person som är i behov av anpassat arbete är också, numer, helt OK (som skäl anges: ‘personliga skäl’). Vad gör facket?

3. Tidigare kunde den sjuke pröva lättare arbetsuppgifter. Nu ska den sjuke prövas mot alla på marknaden förekommande arbeten.

Nils-Gunnar Nordlund

*******************************************
3(3) Borgarnas mål med socialförsäkringen
Jag är rädd för att det finns en stor dold politisk agenda bakom det som sker med försäkringskassan samt hälso- och sjukvården. Ja kanske offentlig verksamhet i stort.

Det är att det ska köras i botten så att privata initiativ kan träda in och ta över och genast upplever alla att det givetvis sker en förbättring.

De stora försäkringsbolagen ligger redan i startgroparna för att ta över försäkringskassans uppgift att sköta socialförsäkringen. Räkna med att det då blir ännu kallare händer (handläggning).

Nils-Gunnar Nordlund

PS
Tackar för insändarredaktionens tålamod.
DS

Nils-Gunnar Nordlund

Bildfixande
All vaken tid (inte sant) har ägnats åt att fortsätta gå igenom min a digitala bilder.

Film (DVD)
Gjorde en paus och tittade på filmen: Bruce Willis, lucky number slevin (+Josh Harnett, Morgan Freeman, Ben Kingsley, Lucy Liu och Stanley Tucci) Jag gillade den.

Hälsoläget:
Ganska ok om vi bortser att jag f.n. äter helt fel och därmed för det mesta känner mig ’uppsvälld’ och har sura uppstötningar.

Rengöringsdag

sömn; ok men fortvarande svettig. Kan bero på att det blir varmare…

Promenad
Blev det ingen idag. Vi åkte och tvättade bilen i stället och därefter till Vänersborgs Vattenpalats. Där satte jag mig i ångbastun. Efter att ha fått peta lite på J:s bebis. Det var bebissim på ’G’ i varmvattenbassängen.

Efter ångbastun gick jag in i torrbastun. Därefter ut i ’relaxavdelningen’. ’Lade’ mig i en liggstol. Vinkade till en bebis i bubbelpolen och fick en vink tillbaka. Föräldrarna verkade bli mycket förvånade. Tydligen var det första gången barnet vinkade…

Hustrun kom och det var dags för tvagning – var å en för sig. Det hade vart nåt om de hade haft en sådan avdelning, i Vänersborg, en tvagningsavdelning. Lite mer Turkiskt bad.

Farsan
När jag precis fått på mig kläderna och satt på mobiltelefonen ringer far. Hans hyra går numer via autogiro och det blev något ’fel’ vid årsskiftet – han hade fått en påminnelse (den andra) – uschliga saker…

Göromål
Vi åkte till FK och hämtade ut var sitt pensionärsintyg. Ni vet väl det, Ni som har sjukersättning, hel eller delvis att ni har rätt att få ut ett intyg som intygar att ni är pensionärer och därmed kan föräras sällsynta rabatter. En sådan är att jag kan bada billigare på Vattenpalatset. Ibland kan det innebära billigare mat.

De där intygen får man på ett utskrivet A4. Man får sedan själv klippa till det. Vika det och se till att få det inplastat (eller lagt i en lämpligt stor plastficka). Vi valde att gå till Bokia och få dem inplastade. Kostade 15:- för bägge. Vi fick vänta 10min på att lamineringsmaskinen skulle bli varm. Att vänta  10 min i en bokhandel är inte svårt.

Besök
Hemma vankades det mat. Sonen kom lämpligt på besök, efter jobbet. Kul o pratat med pojken.

Mera farsan
Åkte till far för att reda ut det där med påminnelsen – det fixade vi. Skickade ett mejl till fastighetsägaren där jag tyckte att de kunde skriva av påminnelseavgiften då det inte var fars fel att autogiro inte fungerar ’klockrent’.

Överby köpcenter
Stannade till där på hemvägen. hade bestämt att jag skulle investera i några filmer. man kunde köpa 3 för 99:-. Jag köpte:
Clint Eastwood;
Örnnästet (+Richard Burton & Mary Ure) [Where Eagles Dare]
Dirty Harry [Dirty Harry]
Magnum Force [is this Dirty Harry in Magnum Force]
Hårdingen [The Enforcer]
Martin Lawrence, Black Knight
Bruce Willis, lucky number slevin (+Josh Harnett, Morgan Freeman, Ben Kingsley, Lucy Liu och Stanley Tucci)

Pixmania
De har fortfarande inte gjort rätt för sig. Det saknas fortfarande: 253 SEK
Och på ’Pix och jag’ står det fortfarande att de inte fått varan, fastän jag fått ett bekräftelsemejl på att de mottagit varan. Och jag har ringt och fått bekräftat att det är ett fel som ska rättas till…

Hälsoläget
:
Det var väldigt skönt med ångbastu, bastu och vilstol.

Mediadag…

sömn; ok.

Promenad
Hustrun fick med mig ut på en promenad. Idag igen…

Bildfixande
Försöker fortfarande få ordning på mina bilder.

Men jag får ju inte missa att bearbeta de färskaste, t.ex;

Den här rumskompisen som tittar fram då och då:
[Bild: Zebraspindel]
Här sitter den på ett USB-minne. Spindeln är väl ca 4mm stor.

Säga vad man vill om postorderföretaget pixmania men intressanta och goda lådor kunde de leverera:
[Bild: Katten Linus]
Katten Linus är som en hålslagningsmaskin, när han sätter igång.

Hittade den här lille inomhus, ca 2mm lång:
[Bild: Skalbagge]
Klarar inte att artbestämma den. Gissar på följande familjer:
Kulbagge (byrrhidae)
Bladbagge (chrysomelidae)

BioFilm
Nu har vi varit och tittat på Josef Fares senaste film ”Farsan”. Jag är ju med i den. Jag skymtar till två gånger, i pub-scenen (ljusblå skjorta).
1. Jag kommer in precis strax efter ’Farsan’, Aziz, när han kommer in på ’puben’.
2. När Aziz går mot avdelningen där ’båsen’ och dansgolvet finns går jag och sätter mig vid ett bord – i bakgrunden.
Och det går (om man anstränger sig och spelar i slow motion) att ana mig väldigt lite, jag sitter i båset ’bakom’ brudarna som Aziz frågar om han får dansa med vilka sedan går upp och dansar själva. Man kan se min nacke ett par gånger…

När jag väl fått hem DVD:n så återkommer jag med ’bildbevis’.

Hälsoläget:
Idag är det bättre. Jämfört med i går. Längtar lite till sängen…

Datadag

sömn ok

Promenad
Tar emot som f-n men det känns, samtidigt, som om jag måste. På med kläderna och ut.

Det lossnade när jag väl kom ut. Det var ca 9 minusgrader så det ’nöp’ lite i skinnet.

Trollhättan, Karlstorpsvägen 121
Var dit för att göra lite lättare ’jobb’. Lite stopp i tvättfatet i badrummet.’Slurpade’ lite. Blev rent och bra.

Monterade 4st s.k. persiennjusterarhållare (alla förstå, ja?)

Och så försökte jag justera ett fönster, i kokvrån, det glipar och det blåser in kall luft. Dessutom ’släpper’ fönstret i nederdelen. Efter en hel del justeringsförsök, vridande och lite skruvande konstaterade jag att det där är inget för mig. Hela fönstret behöver justeras minst 5mm åt vänster och det finns inget att justera med.
Det blir att ringa HSB felanmälan i morgon.

Hustruns dator
Håller på och s.k. konfigurerar min bärbara så att det ska bli så lik, i användandet som den stationära (min gamla) hon nu har och som är så rackarns seg.

Jag har flera gånger försökt ’hotta upp’ den men jag kommer inte åt den s.k. recovery-partition (ett tidigare misstag är orsak till det…). Om hon nödvändigtvis ska ha kvar den där ’burken’ så nödgas vi nog till att beställa en recovery-DVD. I värsta fall får vi köpa en WindowsXP-licens.

Hon fick ju pröva Linux Ubuntu men det gillades inte.

Jag får nog till det mesta. Ett problem bara, eller möjligtvis två. Hon har för vana att lyssna på svensktoppen via webben.

På den stationära kunde hon ha både headsetet och den externa ljudanläggning inkopplad samtidigt. Bara att sänka ljudet på den externa om hon vill lyssna i hörlur t.ex.
Den där ’smidigheten’ funkar inte med min bärbara. Jag har inget extra ljudkort i den. Finns inte plats för några extra s.k. kort i en bärbar. Och inga extra ’ljudhål’ finns det heller.

Hon får alltså finna sig att dra ur och sätta i en kontakt om hon vill växla mellan headset och externt ljud.

Det andra är att den XP (Media Center Edition) jag har på den bärbara i grunden är engelsk. Allt ’ser’ Svenskt ut. Men inte Internet Explorer. Den Svenska versionen, av IE, är ’omöjlig’ att installera eftersom det ligger en Engelsk Windows i grunden. Så menyspråk etc. i min bärbara IE8 är på Engelska. Vi får se om hustrun kan leva med det.
Jag tycker att hon kan träna upp sin internationalisering lite.

Annars ser det bra ut.

Min Barndom
Har väl kommit halvvägs i vad jag skulle kunna kalla s.k. research.

Har skrivit inledningskapitlet. Och nu är det tvärstopp. Så jag avvaktar på att det ska släppa…
Jag får fundera lite. Det värker nog fram. (någon som noterade dubbeltydigheten i den meningen…?)

Hustrun dator, igen
Visst är det märkligt. Jag känner mig inte ett dugg könsneutral när jag säger att min hustru (fruntimmer i allmänhet) har en otäck förmåga att hitta (eller se) det som man missat eller inte gjort. Även om man nu gjort massor.

Jag kunde, för några år sedan, t.ex. ha ägnat en hel dag åt att städa och verkligen göra allt. Stolt som en tupp och bara väntar på det beröm som ska ösas över en. Hustrun kommer hem, tittar in i badrummet och säger: ”Du gick aldrig ut med soporna?
Det där är otäckt.

Och, betänk, vad skulle hända om jag hade kommit hem efter en arbetsdag och hustrun hade vart ledig och jag hade klämt ur mig något sådant?

Nu, idag, hördes en röst från hustruns rum: ”Det går inte att skriva ut!
Inte ett ord om allt det som fungerade…
Lite nedslående är det.

Film
Tittat på en Clintan-DVD: Pale Rider

Hälsoläget:
Kan ju inte påstå att klimatet bli bättre och jag kan inte hävda att jag blir sämre. Besvärsmässigt så står det alltså still – det är bra.

Missat lite idag…

sömn ok. Min rygg behövde dock hjälp av Stesolid.

Promenad
Det gick men det var ingen njutning.

Besök
Sonen kom hit och vi luncjade och pratade en hel massa. Skitkul!

Tinnitus
Idag börjar tinnitusgruppen, i Uddevalla. 1:a träffen. Jag var inte där. Jag kom aldrig dit.

Jag kom på att jag skulle vara där när det var 20 min kvar till det skulle börja.

Och jag skyller på sonen.

Har ringt till en person som ska framför mina ursäkter till gruppledarna och att jag ämnar komma nästa gång.

Jag gillar verkligen inte att missa sådant här som jag faktiskt gått och sett fram emot.

Protestlista
Fick ett mejl från Rune Blixt. Han vill att jag, och många andra, ska göra mer än att skriva på protselistan som protesterar mot de tokiga sjukförsäkringsreglerna. Jag lade in länken: ’Protestlistan’ nästan högst upp på den här bloggen. Klicka på rubriken ’Protestlistan’ i fönstret som länken leder till, efter att du läst den första s.k. popuprutan, om du inte redan har listat dig.

Rune skriver:
Det är dags att väcka ”Det sovande folket”

Denna namninsamling är helt värdelös om vi inte mobiliserar våra krafter och har som mål att få 500.000 – 1 miljon underskrifter. Takten på insamlingen är alldeles för låg just nu. Vill vi ha en förändring så krävs det att vi visar det, gör vad du kan för att öka takten på insamlingen.

Det är otroligt viktigt att vi hjälps åt för att få en förändring till stånd.

Idag har listan knappt 10000 namn.

Lägenheten
Var till Karlstorpsv 121 och mätte lite mer. Hade missat några mått.

Nu är det färdigt.

Har lagt ut den på min blogg som en annons: 1 rum och kokvrå, Karlstorpsvägen 121, Trollhättan.

Film
Nu ska jag slappa framför TV’n med popcorn och en av 4 nyinköpta DVD.

Hälsoläget:
Det har varit segt idag. Krävdes en vid behovsmedicin

Biodag

sömn; sov till 09:00?
Fast, det är klart, jag var uppe till ca 01.30 och fixade med gårdagens lilla kortfilm.

Möbelrea
Vi var å kikade på en bäddsoffa. Svåra grejer. Det bästa är dyrast…

Bio
Göta kanal 3. Den var bra. Jag gillade den. De hade fört in lite av Da Vincikoden, kanske var det lite parodi…

Promenad
Vi tog en sväng ned mot Skräcklan. Huva va kallt det var när vi rundade ’udden’ och gick utmed den s.k. farleden. Helt uppenbart har isbrytare varit framme och kört upp en ’ränna’.

Lite handla
Lite Proviva och vitt bröd till mig.

Spela Wolfenstein 3D, i Wii, via HomeBrew
Tycker ju dessa gamla nostalgispel är helkul. Kanske mest för att jag kan ’hänga med’… :me:

Ångbad
Det verkar skita sig med det. Dels har leverantörerna skitlånga leveranstider (20 veckor, typ) och så har de inte de jag är intresserade av uppmonterade. De flesta ångbadsleverantörer är dessutom rena nätbutiker och har alltså inget ställe dit du kan gå och känna på grejerna. Det gör ju också att jag sätter ett stort frågetecken för hur det är ställt med kompetensen. vet de vad det är de säljer?

En annan sak jag funderar på i detta sammanhang är att det på en del ställen står att ett ångbad är en sluten enhet. Hur kan den vara det? varifrån kommer luften in och om det kommer luft in vart tar den i så fall vägen. Och om det nu är slutet på riktigt – tar inte syret slut då?

Givevis är det inte slutet. Givetvis är det så att ånga kommer att smita ut i badrummet. Just vårt badrum är av ovanligt bra kvalitet. Däremot är jag lite osäker på taket. taket är inte gjort för att hantera ånga som kanske är där i timmar.
Jag menar då en vattenånga som har högre täthet och värme än den vattenånga som bildas när du ligger i ett varmt bad i ett badkar.
Det fixar ju badrummets normala frånluftsanläggning (vilken går till en värmeväxlare vi har i köket. den funkar också som köksfläkt.) Men, klarar den ett ångbad? Vi diskuterar 100% luftfuktighet och en temperatur om ca 55 grader celsius.

Ångbad är ju inget man ’testar’. Det ska till elinstallationer av både 10 & 16 ampere samt eventuellt lite tillkommande rörarbete.

Ni som har installerat ångbad, i lägenhet, på platsen för ett badkar, kan inte ni höra av er till: nisse@ngn.nu och berätta.

Hälsoläget:
Trött och stel. Ska bli skönt att få krypa i säng.

Nu är det 2 nätter kvar, i den egna sängen…

sömn ok. Gick och lade mig tidigt i går kväll, ca 20:00. Det är tröttande…

Promenad
En kort rask promenad runt kvarteret med gåstavar. Duktigt minsann.

Resplanering
Vespa / Scooter
Jag gör så att jag bestämmer inget nu.

Jag åker dit, till Alanya, söker upp en uthyrare. Provkör en Scooter någon dag och bestämmer mig sedan.

Mobiltelefon
Fick svar från Comviq. Delvis godag yxskaft…

Att mobiltelefoner spärras i Turkiet är enligt dem en myt, eller nåt?
Allt är frid och fröjd bara man har en mobiltelefon som är operatörsoberoende.
Och de rekommenderar att jag ska köpa ett Turkcell kontantkort…

Men den Turkiska lagen då?

Får se om jag kan få klargörande information på Istanbuls Flygplats. Jag blir ju där i ca: 3h20min 2h30min.

Och så har jag tankat upp mitt Comviq kontantkort med Amigo 200 SEK.

Läkemedelsintyg
De ringde från carema Vårdcentral Grästorp och meddelade att intyget var klart. Åkte nästan genast och hämtade det. 120 SEK.

Flygbiljett
Fick ett nytt resedokument, via e-post. Avgångstid från Istanbul och ankomsttid till Antalya har skjutits fram 10 minuter.Det kunde väl ha varit åt andra hållet…

Film
Har nu tittat på den tredje filmen med Jason Bourne. Jag gillar action där hjälten söker sanningen och hela tiden gör sitt bästa för att inte ha ihjäl någon.

Hälsoläget:
Kändes lite risigt mitt på dagen men blev bättre. Ska strax gå och lägga mig.

Tova fyller 5 månader

sömn ok.

Tova
Idag fyller tova 5 månader. Det ska firas, på något vis…

Hon fick prova sin första 5-månaders burk med någon slags köttpurré. Det blev katastrof…

Och jag var ensam hemma med henne. Jag fixade då snabbt fram en burk med det som hon var van vid, purré på potatis och palsternacka. Hon lämnade inte det hysteriska panikstadiet.

Hennes mor kom hem, med rätt mat, färsk bröstmjölk.

Och så visade det sig att purré på potatis och palsternacka inte var det hon var van vid utan det var; morot och palsternacka. Det vara bara det att det fanns inte hemma som valmöjlighet.

Vi vuxna firade med smörgåstårta och chokladpudding och vispgrädde.

DVD-Filmer
Beställde filmer:
Den längsta dagen (1 Disc)
Robin Hood: Prince of Thieves
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
226 SEK på CDON.SE

Hälsoläget:
Kan säkert konstatera att jag klarar inte några större utmaningar. ’Pärsen’ med Tovas ’matchock’ kostade mig tre timmar i sängen…

Rackarns trött Onsdag

sömn, inget vidare. Tittade på film sent i går och åt PopCorn till…

Film
Tittade på Iceage 2, i går. Skitkul!

Trött
Mådde inget vidare på morgonen. Har märkt att jag blir väldigt sjuk när jag äter ’fel’. Nästan värre än ’bakfylla’…?

Hustrun ’tvingade’ mig att plocka i ordning. Tova kommer ju i morgon och då ska det ju snyggas till.

ca 11:00 kunde jag bara inte vara uppe längre. Det var sängläge som gällde.

Var upp ca 12:00 och tog medicin och fick äta soppa och smörgås. Jättegott! Hustrun är duktig på mat.

Tillbaka till sängen

Kl 15:00, upp och ta mediciner.

Tillbaka till sängen.

17:00 nu började livet återvända och jag klarade att hålla mig vaken trots horisontalt läge.

Bildfixande
Nu har jag som mål att:
A: Fixa en dagsproduktion av naturbilder (som nu ’ligger’ och skapar dålig digital Feng Shui).
B: Publicera några digitaliserade analoga alster från 1980-talet.

A: Bilder från 23 juni 2009 kan nu beskådas antingen via blogginlägget: Härlig solig Tisdag!, eller direkt till bildbloggen: 23 juni 2009.
B: En bidde det;
[Bild: MOVE I]
MOVE I

Hälsoläget:
Om vi bortser från en förlamande trötthet så störs jag lite av min tinnitus och lite småvärk i högerarmen samt lätt kraftlöshet i benen.