Tisdag

Morgon: Sömn OK.

Morgonens fotografering och baddning av plitorna på ryggen avklarade.
Det ändrar sig egentligen inte. Om det ändrar sig så går det exteremt långsamt. Tyvärr förtsätter det komma nya, på ryggen. Inte inom operationsområdet, långt därifrån. Men, senaste beskedet från opererande läkare är att hon vill inte se en enda röd prick (plita / acne) någonstans på ryggen.
Så med tanke på att jag fn använder tre stycken olika antibiotikapreparat och likväl har tveksamt resultat så känns det inte så upplyftande.

Ska ringa hud idag igen (efter 09:30) och höra om remissen kommit fram, via den sk internposten.

Efter ett antal "Vi kan inte ta emot ditt samtal. Var god ring senare" så fick jag till slut 'napp'.
Remissen fanns inkommen. Nu återstår att en doktor ska läsa den och bedömma vilken prioritet den ska få.
(Hade jag haft skabb hade jag fått komma med en gång)
Nu blir det sannolikt ett av alternativen; "inom 2 veckor", "inom 2 månader" eller "inom 3 månader". Blir det "månader" så måste jag se mig om efter en annan vårdgivare som snabbare kan titta på min rygghud och se om det går att göra något över huvudet taget.
För var vecka som går så blir jag sämre och sämre. Mina ryggmärgsnerver kommer mer och mer i kläm och sannolikheten för kvarstående kroniska besvär ökar. Det är främst det jag vill motverka. Eller främst handlar det om att försöka få ett negativt förlopp att stanna av. Allt bättre än det ser jag som bonus.

Data
Svägerskan kom. Hon hade ett litet dataproblem. Eftersom inte har något av MS Win Office installerat så kan hon t.ex. inte läsa bifogade (via ePost) docx-filer.
Fixade det genom att installera Windows egen Viewer (från 2007…)

Promenad
Runt huset, med kryckor och sedan mina tre styrkeövningar (se 23/10-15).

Anteckningar
Renskrivit och redigerat bilder samt publicerat;
2/10-14
3/10-14
4/10-14
5/10-14
6/10-14
7/10-14
8/10-14
9/10-14

Hälsoläget:
Morgon: Ok. Som vanligt, vad det nu innebär?
Dagen: Hade tänkt ta bilen och åka och handla med det blev för stressigt…
Kvällen: Idag har det varit ett ihärdigt redigerande. Börjar bli trött men jag måste hålla mig vaken för jag har två ryggbehandlingar kvar och de klarar jag inte utan hustruns hjälp. Först 'badda' (dutta) med Dalacin. Därefter (först ska ryggen tvättas) ska den smörjas in med Duac.
[0407080001] 91,7(-0,5)

Fredag

Morgon: Sömn OK.

Morgonens fotografering och baddning av plitorna på ryggen avklarade.

Någon som noterar hur extremt enahanda mina dagar är – lika och tråkiga…

Min nuvarande kaffelösning (tefilter till färskmalet kaffe) fungerar inte optimalt – det blir en 'sumpig' smak.
Det får bli en investering i en ny kaffepress – även om varje kopp kaffe därmed kräver mer rengöring.

Anteckningar
Renskrivit och redigerat bilder samt publicerat;
15/9-14
16/9-14
17/9-14
18/9-14
19/9-14

Promenad mm
Hustrun började tidigt att motivera mig. Härlig höstdag. Solen ska skina hela dagen. En kopp kaffe i solen på baksidan.

Det resulterade ett jag kom ut på en liten promenad:
[Bild: Finväderspromenad]
Ett varv runt huset.

Uppvärmd och motiverad fortsatte jag innomhus med de övningar jag inte gjort på ett tag:
[Bild: Knästående armhävning]
Knästående armhävning. Försöker göra 10st med nudd av nästippen i parketten.

[Bild: Bordslyft]
En övning jag är stolt över. Lite bökig. Jag kryper under ett bord och fattar om kanterna nära benen. Kontrollerar så att inte bordet tippar…
Drar mig sedan uppåt. Även här det 10st som gäller och målet är att nudda med bröstkorgen i bordet.

[Bild: Sitt / stå]
En typisk sjukgymnastövning, för att stärka och hålla igång knäna.
Här är jag 'fångad' på väg upp.
Jag sitter på stolen, lutar mig lite framåt och reser mig till stående. 10ggr.
Detta är min jobbigaste övning eftersom jag som mest besvär från vänster knä , varst närområde får obefintligt med nervsignaler.

Efter de här tre övningarna är jag genomsvettig…

Kaffepress
Hustrun var till Överby och köpte en ny kaffepress åt mig:
[Bild: Ny Kaffepress och gammal]
Den gamla. spruckna, till höger.

Hälsoläget:
Morgon: Ok.
Dagen: Realtivt OK.
Kvällen: Än så länge ok – tröttheten hann ikapp mig…
[0507080001] 92,2(±0)

Måndag

(not: 151031: renskrivit digitala anteckningar)

lgn172 Badrum Golvman
Ca 8:00 kom målaren. Han ska spackla väggarna, sedan målar han väl taket? Oklart om det är han som kommer att slipa?
Han vill i vart fall komma och måla innan golvet läggs.

Någon Stålberg med golvprofil har jag varken sett till eller hört av.
Den där golvprofilen 'måste' ju på plats innan golvläggarna börjar med golvet (i morgon).

8:43
Målarn klar med första spacklingen
[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]

[Bild: lgn172; Golvman, Målaren]
Återkommer vid 4-tiden. Ska hålla mig hemma då. Han har ingen nyckel.

Nu ska jag roa mig med att sortera renoveringskvitton … :me:

Har erbjudits en tid för att bli intervjuvad för en forskning, igen, nu med inrikting 'lidande' – tror jag (> förståelse av sjukdom).

Ska till HV-THN onsdagen den 29/10-14 kl 10 och där träffa Pia Alsen. Forskaren som ska intervjuva mig.

Skickade ett meddelande till Golvman-Ralf:
"Fridens!
Någon form av snygg och passande golvprofil, vid golvvärmerören behöver komma på plats innan golvläggare kommer.
Målarn önskar hinna med att måla taket innan golvet läggs. Han har en spackelomgång kvar och den gör han vid 16-tiden idag.
/Nisse"

Fick svar:
"Hej listen är på g// Ralf"

Vid lunch ska jag ta en tur till Hjortmossen (THN) och reka lite vid de tänkta koordinaterna och se om jag kan hitta lämplig plats att gömma en cache samt hitta ett lagom svårt problem att lösa. Givetvis ska multin gälla Hjortmosseg 130 :me:

Idag borde mitt nya skyddsfodral till min smarta mobiltelefon komma. Det skulle ha kommit i fredags…

Om jag skulle investera i en chirp och skapa en: NGN #11 Johannesbergs brf (typ)?

Hittade den 'lilla' AA-laddaren i den oranga påsen med alla kamerabatteriladdare :me:

Beställde en CHIRP (Garmin) från outnorth.se 284 sek inkl frakt.

Är lite sugen på att börja försöka få upp stubben på baksidan…

Stubbe
Jag gjorde 'slag i saken' och grävde upp den :me:
[Bild: lgn172; Utsidan, Baksidan, Stubbe]
Pilen pekar på stubben.

[Bild: lgn172; Utsidan, Baksidan, Stubbe]
För en sådan som mig så gäller det att gå varsamt fram. Många små spadtag.

[Bild: lgn172; Utsidan, Baksidan, Stubbe]
Uppe! Och 'hålet' tillsnyggat :me:

Geocaching
Åkte till THN Hjortmossen och rekade. Hittade en lämplig plats,
Final (sk spolierbild):
[Bild: THN, GC5F8RH, Spoiler]
Ett lågt placerat PET-rör. Köpa en rörhållare och spraya det hela svart.
Start: Hjortmosseg 130 (N58 16.548, E012 17.560);
A: hur många trappsteg upp till ytterdörren.
B: hur många tegelstensrader mellan stuprörets två fästen, till höger om dörren.
C: hur många trappsteg är det ned till källaren.

WP2:
Vid platsen för koordinaterna (N58 16.581, E12 17.461 eller N58 16.578, E12 17.455) finns ett större sk TIERP-lock. På detta hittar du flera tal;
D: lägg ihop de två fyrsiffriga talen
E: lägg ihop de två tresiffriga talen

Finalen:
Koordinaterna: N58 XX.XXX, E12 YY.YYY
Lågt sittande PET-rör.

Köpa hållare, Ta fram ett PET-rör, göra iordning en logg. Lämplig rostfri skruv (med lämplig kort skruvmejsel), svart sprayfärg. Åka till THN Hjortmossen och placera gömman.
Skriva ihop en ny – eller ändra den befintliga beskrivningen.
Kuligare för andra att göra en ny och släcka ned den gamla.
Men, först ska hållaren fixas.

Åkte till Överby och köpte 10m svart utomhuskabel, till nya utelampan å baksidan. Ny kontakt för strömbrytaren inne.
Ström till utelampan tar jag via antingen strömbrytarens dosa (innan själva strömbrytningen) eller från den dosa som sitter ovanför.
Utomhuslampan på baksidan ska inte ha någon strömbrytare, den är ju dels styrd av ljuset och dels av rörelser. Vid mörker och ingen rör sig på altanen / uteplatsen så är den släckt.

Köpte också faluröda kabelhållare, på clas ohlson. De vita jag köpte på jula, tillsammans med kabeln ska jag lämna tillbaka.

På coop köpte jag ett ny strålsamlare till blandaren i köket.

Åkte till Granngården och köpte en ställning och två fröbehållare. Ett arrangemang jag tänkte ha på framsidan, till fåglarna.

lgn172 Badrum Golvman
Målaren kom ca 16:25; spacklade. Återkommer i morgon strax efter sju.

Plåtslagaren, Stålberg, kom och monterade golvlisten vid värmerören fram till elementet. Som vanligt hade han inga skruvar med sig…
Lämnade ett präcktigt avtryck på en av de spacklade ytorna.
Sa han skulle meddela målaren via Ralf.
[Bild: lgn172; Golvman, Stålberg]

[Bild: lgn172; Golvman, Stålberg]

Fick mitt nya nybeställda mobilfodral. Det gamla vart ju sönder :meSad:

Idag har Tova (barnbarnet) opererat bort sina halsmandlar. Hoppas nu att hon får en bättre sömn.

Hälsoläget:
Inget noterat. Det har varit bra aktivitet den här dagen.
[04-08-005-025]

Lördag

Mot Göteborg!
För en tid sedan bokade vi en SPA-helg på Sankt Jörgen Park Resort i Göteborg (Lillhagen).

Packa var inte så svårt. Man behöver inte så mycket med sig när man ska bo på hotell. Men nu skulle det ju både badas och röra sig på Zumbavis (se nedan).

Kör till GBG
För den sakens skull hade jag via Google Maps skrivit ut visuell vaäbeskrivning och i text. Det var delarna ned vid GBG och tingstadstunneln som jag kände mig lite osäker på. Vägvalet var nämligen E45 hela vägen ned till GBG.

Hittade ganska lätt till Sankt Jörgen SPA Resort.
Skippade köranvisningarna det sista då det fanns skyltar "Lillhagen" att följa.

Geocaching
Letar upp två GPSgömmor. Vädret var egenetligen uruselt. Lite småregnande och en kall sydlig vind.
Den ena fick jag leta upp själv. Den andra fick jag med mig hustrun till.

Mat
Äter i Jos bar. Raw food buffe', gott.

Motion
Deltar på Zumba
[Bild: Zumba-ledare Johanna & Nisse]
Har ju varit på Zumba förut. Detta var en mer intensiv variant. Höll mig i bakgrunden.
Kände mig som ett kylskåp med mycket begränsad rörlighet.
Men det var kul att uppleva det där energiknippet, Johanna, på det lilla podiet (som förresten behöver repareras).

Checkar in (rum114)
Rummet får klart godkänt. Det där med City View kändes lite överreklamerat. Nu är jag ju i o f s inte så imponerad över just utsikter över städer. Är väl mer imponerad av utsikter över skog, natur, berg och dalar samt vatten.

Jag insåg redan på planeringsstadiet att Zumba var nog med aktivitet för mig så jag 'softade'.

Hustrun går på någon yoga-balans.

Duschar och badar bastu vid omklädningsrummet.
Jag Undersöker de närmast omgivningarna kring innomhuspoolen, SpaLoungen kallad.  Vilar vid poolen, dricker vatten och äter äpple. Väntar in hustrun.

Vi spanar runt.

SPAritualen
17:30 var det dags för vår sk SPA-ritual. Vi valde 'Energy'.
Det fanns tre att välja på:
lugnande/relax, energigivande/energy, renande/purify.

Fick en påse med produkter;
Energizing Body Scrub, Energizing Face Peeling, Energizing Face Mask Clay, Energizing Face Créme*, Energizing Body Oil** och så en plastpåse att ha badkläder i samt ett plastaktigt papper med instruktioner. All detta låg i en 'chick' liten, inte speciellt manlig, plastbag med texten: "SPARITUAL", i brunorange toner (de olika påsarna hade olika färgnyanser, turkos & vårgrön)
* Denna lilla tub fanns inte från början i vår bag. Vi fick hämta var sin i SPAreceptionen (alla de andra hade en i sina bags…)
** Se upp, den här läcker gärna så lägg den i en egen liten plastpåse.

Sedan gåsmars mot själva SPA-delen, Himmelriket. Här fick vi sköta oss själva.

Vad hände då där?
Första hanhalten, för vår del (Energy), var att gå in i ett utrymme, Tvagningsrummet, som en hel del påminnde om ett hamam men där man skulle sitta och tvaga eller skrubba sig själv med avsedd produkt (Energizing Body Scrub).
För att få ryggen 'skrubbad' så var hustrun en tillgång :me:
Man sköljer av sig med vatten från små tjusiga tennliknande djupa fat.

Sedan skulle vi leta upp den sk aromabastun. Vi hittade ingen som det stod 'aromabastu' på men eftersom det i den vattensäkra textlappen stod "kristallens renande effekt" och i den ena bastun fanns det faktiskt något kristalliknande så de fick det bli den.
Någon 'arom' noterad jag dock inte. Inte heller våra tillfälliga bastukompisar.

Ut ur bastun och sedan 'skrubba' sig med is. Det där skulle man 'varva'; bastu <> isskrubb.

När man var nöjd så skulle man avsluta med "en uppfriskande dusch i Stilla regn". Det var ett ganska kallt sommarregn… från tre stora takduschar.

Andra anhalten, ansiktsbehandling.
I beskrivningen stod: "Tvätta ansiktet vid handfatet, använd Facial Cleance".
Det var fler än jag som desperad stod och rotade i sina bags – ingen Facial Cleance?
Hittade den, till slut. Det stod en jättelik pumpplastflaska vid varje handfat med texten: "Facial Cleance" på…
Tvättade ansiktet med Facial Cleance.
Peelade ansiktet med Energizing Face Peeling.
Sköljde av peelingen.
Applicerade i ansiktet (och dekoltage…?) med  Energizing Face Mask Clay. Hittade inga gurkskivor…
In i ångbastun, kallad Rasulen, för en stunds avkoppling medan ansiktsmasken verkar (och rengör ditt ansikte…?)
Ut och skölj av ansiktsmasken.
Applicera Energizing Face Créme (den fick vi alltså gå och hämta) – på inrådan av personal avvaktade jag med detta. Eftersom vi hade planerat att bada mera.

Tredje
Aufguss-bastun passade vi eftersom det något senare skulle bli en slags ledd Aufgussceremoni där inne – se nedan.

Gick in i det vi misstänkte var "Clear Mind". 40 grader varmt hyfsat bekväma kroppsformade stenaktiga sittplateser med utsikt över något som såg ut som en kraftig förstoring av en matrix-skärm och suddig. Till detta sköna naturljud.

Fjärde
Gick till en avdelning som var avdelad i två grunda bassänger. En kall och en varm (med räcken – tack!)
Man började i den kalla (kallt!) gick sedan till den varma (skönt) och sedan skulle man gå fem varv.
Mot slutet var det riktigt behagligt. Det kalla upplevdes inte så kallt och det varma mindre varmt.

Satte oss sedan och lät fötterna bli luftbubblemasserade.

Aufgussceremoni
Nu var det dags för Aufguss-bastun. Pojken som introducerade oss skulle ha någon slags cermoni.
Under 15 minuter fich vi sitta med öppen dörr till bastun för att det dels skulle bli lite svalt och dels för att samla ihop folk. Det blev ganska fullt.
Han tände doftljus och rökelse på ett plåtfat på golvet. Med sig hade han också 'knippen' med is 'kryddade' med olika aromer samt en balja med is med mynta och så en gäng handdukar.

Till rytmisk musik började han svinga / vifta med handdukar så att luften kom i vindpustar mot oss. Häftigt.

Emellanåt lade han på nya 'isknyten'.

Mot slutet fick vi en näve is med mynta det kylde bra.

Han avslutade det hela med en rejäl värmepust till.

Gick sedan till Kallkällan (12 plusgrader) – inte illa det heller.

Vid något tillfälle gick jag till SPAreceptionen för att få en torr badrock – icke – det kostade 65 kr…
Att få ny torr handduk, var inga problem.



Vi gick in i ett rum med vattensängar och en gaseld. Utsikt över SpaLoungen. Vi låg här och vilade en stund. Lämnade sedan 'Himmelriket'. Gick in MuViCure-rummet. Här kunde man sitta i en rätt så kroppsformad bänk / soffa med lite lätt undervärme. På en stor duk visades beahgliga naturfilmer och till det avslappande musik.

Häftigt mörkt ute så vi gick ut till den 40-gradiga utomhuspoolen – eller mer rätt; en jättestor badtunna (formad som en bassäng).
Skönt och snyggt i den mörka kvällen. Som lite krydda kom ett lite kallt regn. Inte behövde man rusa in för det :me:

Nu var vi ordentligt trötta, jag och hustrun.

Upp till rummet. Vi funderade en kort stund på om vi skulle ta en vända ned till baren men kom överens om att vi var väldigt slut i kroppen så vi stannade på rummet.
Nu passade jag på att applicera Energizing Face Créme. Kändes riktigt bra, faktiskt.

Började också smörja in mig med Energizing Body Oil men den var väldigt oljig och så var jag inte överförtjust i doften. Nöjde mig med händerna och underarmarna.

Även om nu kroppen var väldigt trött så hade jag faktiskt svårt för att somna.

Hälsoläget:
Nu hade jag i o f s preparerat mig med extra medicin men jag tycker nog att det kändes lite bättre i muskler och leder när man rörde sig i denna fuktiga och lite mer än normalt varma temperatur och så att röra sig i ganska varmt vatten.
Nästa steg blir att anmäla sig till t.ex. bygdens KORP-förening. De har aktivitet i vår Varmvattenbassäng i Vänerparken.
[03-08-005-005]

Bättre än inget

Geocaching
Suttit inne mest hela dagen och bl.a. löst en s.k. GPSmysteryGömma. Den finns i Bua, norr om Varberg.
Vi planerar att åka dit fr.o.m söndag. Sedan ett par år tillbaka har jag löst ca 27st sådan GPSmysteryGömmor nära Bua.
Dags att åka dit och leta upp dem innan de försvinner. Jag vill inte ha en massa ogjort problemlösande.

Kommer hustrun hem med bilen i vettig tid och regnet inte strilar ned så kanske jag ger mig ut på lite GPSgömmeletande i vårt närområde.

När hustrun kom hem så strilade regnet ned så jag lade ner uteprojektet.

Promenad
Senare, mot kvällen, kom jag ut på en promenad i sällskap med hustrun.

Hälsoläget:
Fick rackarns värk i vänsterfoten efter promenaden.
[03-08-015-015]

Dag – 9 Lugnås: Utedag

Geocaching
Tanken var att att hustrun skulle köra mig och cykeln söderut (söder om Vristulven i närheten av Timmersdala) och släppa av mig där. Därifrån skulle jag sedan cykla mera söderut. Efter ett tag västerut och sedan norrut och tillbaka till stugan.
Hustrun bestämde sig dock för att göra mig sällskap så bilen parkerades ca 2km väster om Timmersdala och sedan gav vi oss ut på GPSgömmejakt.
Halvvägs kännde hustrun att det var nog men utav outgrundlig snällhet fortsatte hon och höll mig sällskap.

Kom några små väl spridda regndroppar under sena eftermiddagen.

Bugar å tackar.

Mot slutet av cykelturen hittade hustrun en Älg:
[Bild: Älg]

Kvällen avslutades med TV-tittande; Halvåtta hos mig, Fantasterna och Elementary.

Hälsoläget:
Blev lite väl mycket så det blev ett par extra piller.
[02-08-025-045]

Dag – 8 Lugnås: Bra utedag

Geocaching
Efter frukost gav vi (jag, hustrun, Karin & Anders) oss iväg med bilen till en motionsslinga strax öster om Mariestad. Där gick vi runt och letade upp ett gäng GPSgömmor.

Mat
In till Mariestad och letade upp en Indisk restaurang. 

Handlade
Mariestads ICA Kvantum fick sig ett besök. Handlade lite matvaror.

Kvarnstensgrottan
Vi visade Karin & Anders det vackra havet av Vitsippor mellan Parkeringen och själva sevärdheten Kvarnstensgruvan.
Vi funderade väl lite på att köpa en guidad tur in i en grotta (80sek) men vi valde bort det och det verkade lika bra det. När ett guidat gäng kom ut så verkade de bra frusna.

Hejdå
Väl tillbaka till stugan så vinkade vi hejdå till Karin & Anders.

Hälsoläget:
Idag verkade det som att kroppen gillade klimatet. Kunde röra på mig riktigt bra. Behövde bara ta extramedicin en gång.
[02-08-015-035]

Utedag

Geocaching
Gick ju inte å vara inne idag…
Fick disponera bilen så jag körde lite hit och dit inom Tvåstad (Vänersborg / Trollhättan) och letade GPSgömmor.

Farsan
Hann med ett besök hos farsan.

Överby köpcenter
Apoteket, systembolaget och en matbutik behövde besökas.
För en gångs skull slapp jag springa till flera apotek – tackar!

Kusin
Besöket hos farsan föranledde ett besök till min jämnåriga kusin. Hon har en dotter som ska ta studenten och farsan vart bjuden. Jag åkte dit och 'rekade'. Det verkar som att allt kommer att lösa sig på bästa vis.
Fick en rundvandring i 'nya' huset (under renovering). Kommer att bli skithäftigt!
Var kvar så pass länge så jag fick träffat byggherren också :me:

Hälsoläget:
Har legat relativt lågt med medicineringen – inte ner än normalt. Verkar vara inne i en period nu där jag orkar lite mer – känns bra.
[02-08-015-045]

Utedag

Event
Idag stod GeoCacingEvent på schemat. Laddat för detta länge.

Vädret såg lite orornade ut när man studerade rapporterna. Väl på plats så var det i princip bara sol.

Eventet hölls vid Krokestugan, Herrestadsfjället och det var jättetrevilt. Massa likasinnade människor.

Hade beställt några rör och burkar via geocachen.com (Dottan) så det kunde jag nu få inhandlat till s.k. eventpris.

Fick mig ett par grillade korvar och en burk cola.

Tycket att det började torna upp sig mörka moln så jag bestämde mig för att dra mig hemmåt.

När jag kommit en bit på grusvägen med billen så ändrade jag mig.

Svängde in på första bästa grusväg till vänster. Kom fram till en vändplats och började gå mot den gömma som s.k. publicerats sist, när jag åkte.
På kartan såg det bra ut, ca 900 m fågelvägen.
Glöm det. I verkligheten blev det säkerligen 3km, upp och ned dessutom.

Väl framme vid gömman och helt kraftlös så blev jag räddad av ett gäng supertrevliga likasinnade (cachare). De tog hand om mig och jag fick åka i deras bil och vi hjälptes åt att hitta en hel del gömmor.
Det sista vi gjorde var att leta upp min bil…

Vid en av gömmorna hittade jag paddor i vattnet:
[Bild: Paddor]

Efter att ha blivit ramkörd ända fram till bilen så åkte jag sedan till Torp och inhandlade lite firamat (thekakor).

Nu är det strax läggdags.

Hälsoläget:
Min mage tål inte korv med bröd och ketchup och senap samt cola på burk. Högerfoten krånglade en del annars var det ok. Klarade med hjälp att klättra upp en bit i ett träd. Fick applåder när jag kom ned.
[01-08-005-065]

Skutskär: Dag 2

Planen:
Umgås med främst & barnbarna.
Kanske hinna med att hitta en GPSgömma.


Så här blev det:
Efter sedvanlig gemensam frukost blev det lite lek och sedan gav vi oss iväg till svärföräldrarna i ett försök att äta upp resterna…
Jag och svärsonen förberedde oss för lite GPSgömmeletande.
Det var då jag upptäckte att packningen inte alls var 'OK'.
Glömt att packa:
Långkalsonger [not: inte sant – hittade dem i väskan när jag kom hem…]
Ingen fleectröja fanns med heller.
Tidigare hade jag noterat att jag också missat att ta med tandtråd och s.k. tandmellanrumsborstar.
Fick låna saknade kläder vilka visade sig inte behövas då det vart en riktigt fin vårdag, trots nära metern snö på sina ställen.
8st GPSgömmer fick jag ihop.
Vi valde enkla som vi i förväg lurat ut borde ligga ovan snö..

Vid sista gömman hittade vi en lite uppseendeväckande isformation:
[Bild: Ett isberg...]
Under isen ligger en sten. Vattenståndet har varit betydligt högre och relativt snabbt runnit undan. Isen åkte ned men här var det en sten som stack upp och då får vi detta 'isberg'.

Hälsoläget:
Får jag bara vila med jämna mellanrum och premedicinerar mig så funkar det relativt bra.
[01-08-005-015]