Lördag

En alldeles lagom frukostbuffé. Tog det lugnt åt och läste GP. Läste om flygkonkursen som bl.a. Drabbat min chef.
Nu ska vi strax packa och sedan ska vi promenera I Slottsskogen.

5-huset
Sitter och vilar benen. Var på SIBA och spanade lite på både stationär och bärbar PC. Totalpris ca: 15000 SEK

Benen orkade inte så värst mycket mer så hustrun och jag hittade en matställe. Sedan gick vi via Haga tillbaka till Slottsskogens vandrarhem och hämtade bilen.

Vi kom iväg bra. Nya biltunneln i GBG är väldigt smidig.

Stannade till hos mor och far i THN innan vi åkte ut till Norra Björke och hundpensionatet. Lite spännande var det – hade hunden skött sig eller skulle vi behöva skämmas?

Troligtvis ljög förestånderskan när hon meddelade att Tessie skött sig exemplariskt och bland annat kärat ned sig i en chäferpojk.

Tur för oss så blev Tessie överlycklig över att hitta sina livskamrater utanför sådär utan vidare. Hon såg faktiskt ganska överraskad ut.

För första gången hoppade hon dessutom in i bilen innan jag hann att få upp bakluckan.

Hemma blev det dock ett litet elände för hundstackaren, den hundpensionatsdoften hon bar med sig hem var allt annat än väldoftande så det blev ett schamponeringsbad. Korvmuta funkar.

Och nu har vi tittat på andra chansen. Tycker nog att det blir lite orättvist. De som nu vann denna deltävling har fått framföra sitt bidrag 2 gånger mer än medtävlarna som gick vidare direkt till Globen. Är det bra? Tja, jag bryr mig faktiskt inte.

Nu ska hunden rastas. Jag får nog väcka henne, hon har nog rasat ihop någonstans. Många nya intryck har det varit för henne.

Sängen hägrar.

Fredag

Lämnade hunden på pensionatet. Givetvis trampade jag ned i en vattenpöl och blev, nä just det, inte genomblöt om foten.
Pensionatförestånderskan var en person med bestämda principer.
Det var bl.a. Inte tillåtet att titta in och se hur det var ordnat för hundarna. Motiveringen var att det störde ron för de hundar som just då var där.
Det var en motivering som dög för oss.
På väg till GBG stannade vi vid Ale torg och ”bunkrade” upp i ICA Kvantum.

Att hitta till Slottsskogens vandrarhem var inga problem och parkering fick vi i parkeringshuset inunder.
Först fick vi rum 208, där luktade nedpissad gammal fylla. Vi misstänker att någon svabbat rummet med mycket dåligt rengjord svabb.
Vi fick ett annat rum, nr 203, ett 5-bäddsrum, med soffa. Det klagade vi inte på.

Ett par avkopplande goda mellanöl satt fint och lite veggie crisps(?). Är inte potatis väldigt vegetariskt?
Diskuterade våra respektive jobb.

Ut och granska kvällslivet I Gôtet. Vi landade i en pizzeria. Hustrun valde en plankstek och för mig blev det en hawaipizza – gott. Och så var sin god öl till.

Jag propsade på en krogrunda. Första anhalten blev Linnéterassen. Var sin stor stark. Och mer än så blev det inte, enade styrde våra fötter mot vandrarhemmet. Skönt och komma i säng. Och därmed lämnar vi plats åt det yngre gardet.

Onsdag

Ledig dag idag.

Började med att kasta mig över golvlisterna i vardagsrummet. Slipade givevis för mycket på ett utstickande hörn så det får jag göra om på något vis. Höll på i flera timmar med att få ett snyggt utseende där rören från elementen går ned – inte klart än.

Promenerade med hunden.

Åt mat. Blev en korv för mycket (tjocka korvar).

Vilade i ca 1,5 timme.

Förberedde mig för kvällens BAS-jympainsatts.

Ringde och kollade med pappa hur hans ögonoperation gått. Den hade gått bra. Han ska operera andra ögat också.

Rastade hunden.

Åkte till jympan. Kom inte så många, kanske 10? Vi som var där hade kul.

Försökte koppla av i en alldeles för varm bastu som det inte går att reglera temepraturen i(!).

Handlade mat.

Har ägnat en god stund åt att besvara mejl från mer eller mindre desperata personer med nackproblem. Det kommer nya hela tiden.

Och nu börjar det dra ihop sig till sängående.

Hunden ska rastas först…

Lördag

Varit på långpromenad. Jag och hunden.

Långkokat ett kycklinglår och kokat upp ett gäng med Amerikansk grönsaksblanding. Åt upp det. Rundade av med fyra skivor vitt bröd med grevéost. Det där sista var ju givetvis helt onödigt – men gott. Bortsett från det så är detta typiskt snäll-mot-magen-mat. Nja, kanske inte osten då. Och det vita brödet ska helst vara osötat.
Socker och kolhydrater är att förklara krig mot en sårad, irriterad och förbannad mag-tarmslemhinna. Samma med mjölkprodukter, fiberrikt foder och rött kött och allt som är stekt.

Och nu ska jag sätta mig och skriva några otroligt väl avvägda och kloka, givande, meningsfyllda, etc., ord om att vara långtidssjukskriven.

Tisdag

Jobbet jobbade bra.

Hustrun och jag gick lös på kinahämtmat. Och så var man ju tvungen att avrunda med lite lösgodis.

Har ägnat en lång stund åt att svara på ePost som jag fått.

Har bestämt att nu lägger jag ned det trådlösa, kanske. Det verkar i alla fall som om det är skit med just WAN-routerdelen, den ut mot internet. Jag får ju starta om den hur många gånger som helst.
Den förra Zyxel, startade jag om kanske 1 gång per 3 månader?
Det lutar åt att jag byter tillbaka.

Lördag

Har ägnat större delen av dagen åt att våndas över en överkonsumtion av öl under fredagen.

En annan del av dagen ägnade jag åt att skriva ned mina synpunkter och upplevelser för att skicka till en doktor på NÄL. Min systers självmord ska utredas enligt den s.k. Lex Maria-förordningen. Alla självmord som sker under tiden en människa är under behandling måste utredas.

Nu på kvällen har vi ägnat oss åt nöjen. Vi var på teatern i Folkets Hus här i Vänersborg och tittade på showen ”En ANNAN liten jävla show” (hemsida [not: 15/1-11: länken funkar inte]) med ståuppkomikerna: Anna-Lena Brundin (hemsida), Ann Westin, Zeid Andersson (hemsida) och Yvonne Skattberg (hemsida).