Tisdag – Alingsås

[not: publicerad: 210818]

Morgonen
Har väl sovit på bättre underlag…
Tvättat mig och bytt om.
tagit läkemedel.

Dagsplanering
Försöker komma på minsta möjliga utrustning jag måste ha med mig under dagens GC-cykeltur.
jag ska fara runt i Alingsås och leta cacher (GPSgömmor).

Första prioritet är frukost. Butiken på campingen är rudimentär.

Igår när jag skulle blåsa upp ’nya’ lättviktsluftmadrassen, köpt ca 2009, visade det sig att av 6 luftkanaler var det bara 3st som fungerade. Så jag har ’sovit’ på 3st tunna lufttuber i natt.

Prioritet 2, är att hitta en ny lättviktsmadrass.

Sista halvmilen hit, igår, fick jag brännande smärta i höger småtår. Så nu vet jag att jag inte ska cykla så långt som då.

Gårdagens värden:
Medelhastighet: 14,2 km/h
Tid (effektiv cykeltid): 6h 10m 13s
Distans: 87,73 km

Frukost
Fick en frukostmacka av ett par combicampgrannar 😀 😀

Geocaching
09:50 🙂 Alingsås TB-camping (GC93F0A). Här lämnade jag en sl TB som jag haft med mig (forgotten in holiday/ Dänemark (TB3TA4J)).
10:04 🙂 ASS (GC8V4GW)
10:13 🙂 Lasarettet (GC8V4GF)
10:22 🙂 Swerail #08 – Alingsås (GC20VG7)
10:47 🙂 Cache #3 ”trappigt” (GC92AHJ)
13:42 🙂 Cache #2 ”Aspigt” (GC9BH1N)
14:06 🙂 AVE 2014 – TB-hotellet ”Dubbelgranen” (GC4VG5Z)
14:23 🙂 AVE 2014 – Teamwork required (GC4VK9F)
15:46 🙂 AVE 2014 – Fingerfärdighet (GC4VC3F)
16:37 🙁 DNF AVE 2014 – Ta i trä (GC4VC3K)

Kartan:
[Bild: Alingsås]
Gula cirklar är hittade cacher.
Blå är cacher som jag letat efter men inte hittat.

Lunch
Fixades på MAX, vid E20
Där lånade de mig en skiftnyckel så att jag kunde skruva åt backspegeln.

Dagen
Att hitta lämpligt liggunderlag var inte lätt. Stadium hade magert utbud. Fick cykla in till centrum och på Intersport hittade jag ett som jag tror kan vara bra: McKinley TREKKER S1 25 orange 399:- -20%

En del av de cacher jag letade upp låg i icke cykelbar skog – men jag släpade på cykeln ändå…

I morgon drar jag mot Gråbo och GBG.

Nya liggunderlaget:
Vänder man på fodralet och soppar in lite kläders så får man en mjuk fin kudde – insidan var klädd med fleece.

Dagens värden:
Medelhastighet: 13,5 km/h
Tid (effektiv cykeltid): 1h 1m 25s
Distans: 13,94 km

Nu ska det laddas för morgondagens ’äventyr’…

Sammanfattning:
Kunde ha valt helt andra cacher – mer lättillgängliga.
Det jag reagerade mest på var att det som utmärkte de cacher jag hittade var att de oftast hade ett mycket eftersatt underhåll.
Att cykla lite hit och dit – är frihet.
Att ligga på en camping ger också en frihetskänsla och så blir det väldigt naturligt att man pratar lite med tältgrannarna.

Måndag – VBG > Alingsås

[not: publicerad: 210818]

Morgonen
OK. Kanske lite trög i kroppen. Sov gott.

Cykeltur
Cykeln är packad och klar nu ska jag bara fixa att få den framåt, hålla balansen och ha kul 😀
Kl 06:51
[Bild: Strax innan avfärd]
Cykeln:
[Bild: Strax innan avfärd, packad cykel]

Karta på dagens vägval och letade cacher (GPSgömmor):
[Bild: Onsjö - Alingsås]
Gula cirklar är hittade cacher.
Blå är cacher som jag letat efter men inte hittat.
Grå betyder att jag på geocaching.com lämnat en sk note för aktuell cache.

Framme i Alingsås visade det sig att för att komma till Lövkulle camping så skulle det cyklas igenom hela samhället.
Jag kom norrifrån och kampingen ligger Söder och Väster om Alingsås.
Inga problem med att få plats (men dyrt, fick betala ca 540:- för två nätter).

Ca: kl 19:23
[Bild: Lövkulle Kamping Alingsås]

[Bild: Lövkulle Kamping Alingsås]

Satte upp tältet och blåste upp nya lättviktsluftmadrassen (köpt och inte använd på kanske ca 10 år…) Luften höll sig inte kvar i 3 av 6st luftkanaler.
Hade med mig min lättviktsstol så jag kunde sitta utanför tältet och avnjuta min kvällskost.

Geocaching
Första stoppet i Trollhättan (kl 07:59). Det visade sig att just den GPSgömman hade CO valt att flytta på och den var nu placerad på en plats som skulle innebära en väldigt onödig omväg, tyckte jag.
Valde att ta vägen via Velanda så jag stannade och lyckades hitta GPSgömman Djurkyrkogården (GC9BG71) (kl 08:33).
Utefter den valda ’rutten’ duggade inte GPSgömmorna tätt så nästa hittade jag i Sollebrunn; kl 12:30 Gammelmacken (GC8X42C).
Här fanns även; Petroleum Tango #394 (GC8P374) (kl 13:38).
Den fann jag efter att ha intagit en lunchmacka.
Valde sedan vägen mot Gräfsnäs men svängde av österut mot Loo.
Där fann jag, kl 14:30; MC-tripp #5 (GC8XRHR).
Nu började jag närma mig Alingsås.
En plats som heter Attholmen fick ett besök kl 14:53; Attholmen (GC8YEDC).
I detta område fanns ytterligare en GPSgömma: Attholmens Sommarhem (GC468FY). Den hittade jag dock inte. Jag gav upp letande ca kl 15:41.
Mitt vägval förde mig vidare till Långared & utmed Långaredsvägen. Där hittade jag GPSgömmorna; Långareds Kyrka (GC8N3CM), Hängmattan (GC8WVVX) & Lången (GC8WVVB).
Därefter kom jag ut till den större vägen, Vänersborgsvägen (O1890) – vilken leder rakt till Alingsås.
Utmed denna väg hittade jag GPSgömmorna; Road to Östadkulle #5 (GC4RRVA), Road to Östadkulle #4 (GC4RRTT), Road to Östadkulle #3 (GC4RRPK), Road to Östadkulle #2 (GC4RRN3) & Road to Östadkulle ”skylten” (GC4RRM8) (ca kl 18:39).

Sammanfattning:
Vägvalet VBG > Alingsås var ca 9mil och 6tim och 10min i effektiv cykeltid.
Enligt min kropp var detta 1mil för mycket.

Söndag – På G mot nya äventyr

[not: publicerad: 210813]

Morgonen
OK. Jätteskönt att få sova i den egna sängen 😀

Kontrollvägning
82,3kg. Den 7/7-21 vägde jag 76,6kg. Det blir +5,7kg

Promenad
En Korsebergsrunda blev det.

Cykeltur
Fick för mig att göra i ordning min långfärdscykel och packa den för en tur åt Alingsås till – kanske sedan mot GBG.
Trampar iväg i morgon Måndag och ska vara hemma på Fredag.
Har hustrun som backup.
Huvudsyftet är att se om jag klarar av det och så har jag tänkt att leta cacher 😀

Det har varit ett förfärligt farande hit och dit. Det var ju ett tag sedan jag var ute senast (2005) om jag bortser från kortare dagsturer 2004-2006.
Har köpt en backspegel och en tuta, behövs för att dels hålla koll på och dels uppmärksamma främst utländska långtradarchaufförer som har noll koll på det här med avstånd och att det faktiskt är tillåtet att cykla på alla vägar utom motortrafikled och motorväg.

Solfaktor 50 behövs.
2st fasta 13mm nycklar (hittade de jag hade…)

Ställde in en äldre cykeldator mest för att jag faktiskt fick den att fungera 🙂

Flyttade hållaren för GPS:en från den mindre cykeln.

Den här gången ska jag ha med mig solceller för att se om de klarar att hålla liv i powerbanken.

Geocaching
Ska sätta igång med att digitalt logga cacher från 15/7, 16/7 & 17/7

Nu har jag laddat GPS:en med ca 7000 st cacher…

Sammanfattning:
Svårt ont i ländryggen. Mycket att pyssla med – kommer ju aldrig i säng någon gång… (23:31).

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Fredag – Ny resa till Skänninge

[not: publicerad: 210813]

Morgonen
OK.

Geocaching
Hände cyklarna på bilarna och åkte till Skännige.

Den här gången höll vi oss mer åt SydOst. Hittade 16st, 1st DNF och en som jag lade in en notering om.

Bad
Avslutade med ett bad i Månsjön.

Sammanfattning:
Bra dag.

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Torsdag – Cykeltur Varv <> Motala

[not: publicerad: 210813]

Morgonen
OK.

Geocaching
Vi äntrade cyklarna.
Den här dagen blev det en tur och retur till Motala från Varv.

Cykelturen gick utmärkt. Bra väder.

Nästan alla cacher hittades. Givetvis utgår jag från att de som inte hittades (2st) helt enkelt var borta 😀

Lunch i Motala och sedan cykeltur tillbaka till hyrstugan. Paus vid gårdshandel för lite glass 🙂

Senare på dagen åkte vi med bil tillbaka till Motala. Det var ett sk Event (sammankomst för geocachare i det här fallet).

Trevligt att vara med och att det var på den platsen där jag övernattade när jag bl.a. letade upp alla i serien V Ö P T (Västra Östergötland Power Trail) – (4st DNF) – samt Puzzle #P1 – Puzzle #!7 (2st DNF) – 2017.

Bara nya ansikten. Men vi samtalade med flera. Tyvärr blev det som vid många andra event att de som redan kände varandra samlades i grupper och då blir liksom vi utsocknes rätt så utanför.

Sammanfattning:
Bra dag.

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Torsdag – Solig varm dag

[not: publicerad: 210811]
[not: publicerade: 210630]

Morgonen
OK. Och även natten har varit OK 🙂

Promenad
Korsebergsrunda. I sällskap med hustrun. Benen funkar ok. 16°C lite sol lite moln. Varmare mot slutet.

Fotboll
Vi har ju en egen ’arena’ här på Onsjö – utomhus.
Jag och hustrun gick ut med barna och spelade lite fotboll.
Efter ett tag blev det ett farligt väsen om fusk… ❓
Så då valde vi att sluta och jag gick in för att vila.

Vila
Låg i sängen fram till lunch.

Dalsland
Efter lunch åkte vi upp till Dalslänningarna. Det härliga vädret fortsatte 🙂 så vi tog vägen om Ursand. Jag passade kläderna medan de andra badade.
Vi hade med oss Jordgubbar & Melon och grädde, chokladbollar samt var sin Toblerone.

Cykelrep
Idag hände det. Jag fixade punkteringen på min ’lilla’ cykel. Jag fick åka och köpa ny slang.
Hålet var för stort att laga. Dessutom var karaktären på hålet sådant att det utgick från en tidigare lagning och utgjorde nu en ’spricka’ som lätt blev större om man drog lite i slangen.
Bakhjulet hade blivit skevt? Så jag fick justera ekrarna lite.
En ny ringklocka kom på plats också samt en ny frambelysning.

Sammanfattning:
Bra dag 🙂 synd bara att min kropp inte vill orka riktigt.

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Tisdag – Mycket lödning idag

[not: publicerade: 210607]

Morgonen
Lite trögt. Skipade morgonpromenaden

Veckans BLTR-kontroll
124/68 puls: 58
>: de värdena är vi nöjda med.

BME280
Idag ska det lödas 🙂
Läs mer om det HÄR.

Promenad
Den blev av vid 12-tiden då solen tittade fram. (Korsebergsrundan).

Holken
Ungarna blir större och större och medan de väntar på mat så vilar de:
[Bild: Ungarna]

Honan får kolla till statusen emellanåt:
[Bild: Honan kollar läget]

Sjukgymnast
Idag fick jag nya övning och fr.o.m. nästa vecka går min sjukgymnast på semester.

Sammanfattning:
Bra träff med sjukgymnasten. Kul å få löda lite även om det var i pilligaste laget – löda m.h.a. mikroskop…
I morgon är planen att leta upp 2:a tredjedelen av GPSgömmorna som utgör Trollhättans Stadsvapen utplacerat av cacharen (CO) Titanium.
Resterande sk Traditionella och samtliga sk MultiCaches.

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Söndag – Hela dagen i naturen

Morgonen
Helt OK.

Promenad
Soligt. Sakta men säkert. Ganska ok. I sällskap med hustrun. (Korsebergsrundan).

Syren
Tog några bilder på vår nu blommande syren:
[Bild: Våra Vita Syrener]
De är vita och de kommer från den plats där mor Vivan växte upp som statarbarn.
På den tiden Baron von Haj skötte om ägorna mellan Överby och Tengrenstorp (tror jag…)
Mor Vivan ville att jag skulle stanna till vid den platsen – när jag cyklade förbi (på väg till jobbet) – och plocka några när de blommade. Vilket jag givetvis gjorde.
Och nu har jag ett litet bestånd med vita syrener från just den platsen och de blommar – jag är mycket nöjd 😀

Geocaching
Det blev en ’jätterunda’. Tog ’yttervarvet’ å GeoArten Trollhättans StadsVapen av Titanium.
[Bild: Titaniums GeoArt THN StadsVapen]
Ser lite ’underlig’ ut nedtill – det beror på att jag ’löst’ alla sk ’mystery’ och de gula glada gubbarna betyder att jag även hittat en del 😀
Trodde jag skulle klara alla 37 sk Traditionella (det finns en GPSgömma (cache) på de angivna koordinaterna).
Men min ’peng’ var helt slut vid nr 33. Ett antal jag är jättenöjd med.
Och jag är nöjd med äventyret som sådan (om vi bortser från envetna flugor, myggor, bromsar & blinningar – fast jag hade faktiskt ett huvudmyggnät – guld värt i det läget 😀 ).
Såg en massa djur som jag inte hann få upp kameran och föreviga.
Ett gäng skogsödlor.
En liten simmande vanlig groda.
En ung Vessla som hade fångat eller fått tag en i en godbit.
Tre st nyfikna ystra stora ungtjurar.
Men jag ropade och upprepade ramsan: ”Kossera, kossera – pucko, pucko!”
De blev tydligen förvirrade för de sprang iväg i stället för att morskt stå kvar och spärra vägen för mig (Phu!).
Hittade en snygg blomma i ett kärr som jag förevigade – den flyttade ju inte på sig…
[Bild: Fredskalla?]
Är det någon sorts Fredskalla?

Min kropp gav signaler under strapatsen som jag lärde mig en hel del av.
Det är inte klimat, reumatism eller länd-, halsryggproblem som orsakar det där bromsande besväret i benen.
Det är något kläm på ryggmärgen i bröstryggen.
När jag hade avverkat ca halva ’sträckan’ så fick jag en mycket oönskad men tydlig smärta i just bröstryggen.
Så länge jag höll mig på skogsstigar eller inga stigar alls gick det bra men när jag kom ut på grusväg var det som att det kopplades in en broms i benen och värken i bröstryggen ökade.

Det blev en del oönskad extramedicinering som en konsekvens av det smärtläget samt att jag befann mig som längs bort från bilen…

Det blev:
Paracetamol 500mg: 2+2+2+2
Koffein 100mg: 1+1+1+1
Tramadol 50mg: 0+1+1+0
T Klorzoxazon (Paraflex) 250mg: 0+0+0+2

Jag var ute i skogen från 10:37 till 19:38.
Hade med mig:
1,5l vatten (alldeles för lite).
En påse med en blandning av nötter och russin (alla tiders 😀 ).
En clementin.
Ett äpple.

Loggar GPSgömmorna digitalt.

Holken
Försöker dagligen få bild där jag kan se hur många ungar det är nu – lyckas inget vidare:
[Bild: Ungarna]
De större har i vart fall börjat få lite teckning.

Honan kollar av läget:
[Bild: Honan kollar läget]

På den är bilden är det just ’då’ 4st hungriga ungar:
[Bild: Det är i vart fall 4st som är hungriga - på den här bilden]

Sammanfattning:
En krävande naturdag – jag stortrivdes 😀
Om vi bortser från smärtan…

************************************************
DATA: 99 sätt att optimera ms win 7
Har kommit till punkt 20.
Sidan: 99 sätt att fixa till Windows 7
Inget jobb med den idag.

Det som står samma hela tiden: Läggs på egna sidor.
Att göra och ’hälsa’ t.ex. – vem mer än jag är intresserad av det?

Studie (klimat / hälsa)
Från nu lägger jag detta på en egen SIDA.

Från nu, lägger jag ’ToDo’ på en EGEN sida.

Tisdag

Träning
Idag gjorde jag det 🙂
Kom ned på vardagsrumsgolvet och utförde ett gäng övningar för ryggen som jag lärde mig på Vintersol (Teneriffa, Los Cristianos) och så kompletterade jag med att ta mig upp och ned från golvet, utan stöd 10ggr – jag är klart imponerad 😀

LinuxUbuntu14.04
Fick ’svart/vit’ skärm.
Varning om att moderkortsbatteriet kan vara slut.
Och av en händelse har jag nu ett sådant… 😀 sätter in det senare när jag stänger av datorn.

För ’varje’ omstart så ’måste’ jag också markera mappen som jag vill ha ’delad’ och göra om ’delnings’-proceduren.
Finns säker något sätt att få det där permanent på – men det får avvakta.

Tvätt
Tvättdag – hustrun sköter det mesta – men jag bli likt förbaskat svettig…?

win7pro & win10pro <> Skanner
Ska testa om jag kan koppla min andra skanner; Canon CanoScan 8800F
till en USB-port på KVM SWITCHEN – och så löser det sig kanske geschwind.
Det löste sig bra och ännu bättre blev det när det senare på dagen kom ett paket med de efterlängtade VGA-spitters.

Fixade sig med Linux

Krånglar med MS Win 10 pro då Canon slutat utveckla drivrutin för denna.
Till slut fick jag skanningen att fungera från win10pro och från Canon CanoScan8800F.
Lösningen låg i att jag fick ’lura’ win10pro till att den vare en win8 genom att högerklicka på installationsfil, välja Egenskaper sedan ’Kompatibilet’ – där väljer man det OS man ’tror’ mest på…
Så å win10pro kan jag nu starta upp en skanningruta, skanna och kopiera den till GIMP om jag nu inte är nöjd med den direkt.

I win7pro gick det inte att få till det så. Däremot så var installation av drivrutin inga problem eftersom den fanns att ladda ned från Canon’s supportsida.

Bäst och ’enklast’ blir det om jag startar GIMP och sedan väljer:
Arkiv > Skapa > Bildläsare/Kamera… > WIA-WIA CanoScan 8800F 1.0(32-32)
Klickar på [Välj]
Då startar ett fönster upp som heter: Skanning för WIA CanoScan 8800F
Klickar på [Förhandsgranska]
Ställer in området som ska skannas.
Klickar på [Skanna]
… Och ’vips’ så är bilden inne i GIMP

Bra om man kunde fixa en genväg för det där första…

En bit på vägen, fixade till en tangentbordsgenväg:
[Ctrl+Alt+S]
”WIA-WIA CanoScan 8800F 1.0(32-32)” är förmarkerat så antingen trycker jag [Enter] eller [Alt+V] eller klickar på [Välj]
Att trycka till på [Enter] visade sig vara det som var överlägset enklast.

Men win10pro fick jag inte till det på ett riktigt enkelt vis, först. men sedan tycker jag att det inte blev så tokigt:
Det sig att Windowsprogrammet ’Skanna’ har bestämt sig för att hitta ”CanoScan 8800F” .
Så nu har jag en genväg för ’Skanna’.
Dubbelklickar på den.
Väljer (Förgranska).
Markerar område som ska skannas,
Väljer (Skanna)
Väljer [Visa]
> ”Hur vill du öppna filen” .
Väljer ”GIMP” (markerade ”Använd alltid denna app för att öppna .png filer”
GIMP öppnas och bilden visas.

Efter ovanstående val så åker bilden direkt in i GIMP efter att jag valt att klicka på [Visa]
>: tycker det blev riktigt smidigt 😀

Noterade att för alla bilder som skannas lägger sig en kopia i den mapp som jag angett som förval.
Så då får man tänka på att ’tömma’ den emellanåt.

Mycket krångel har det varit hela tiden…

Det tog en hel dag för att slippa lyfta på rumpan och gå till nätverksskannern som står ca 3m bort…

Utflykt / Promenad
Har ju inte haft tid…

Klarna
Hade missat en faktura – rent slarv – kostar +60kr 🙁

Fixing tools
Söker ett program, för windows & gärna Linux som man kan ha på USB och köra på andra datorer och ’fixa’ till dem.
Denna ”tweaking.com_windows_repair_aio” kan möjligtvis vara ett alternativ.

Men en bootUSB med GRUB där man kan välja flera OS Linux & olika versioner av Windows) och ha ’fixing tools’ för vardera är ju också möjligt…

Ska fundera på detta.

Summering
Lite väl mycket tid framför datamaskinerna idag.
Inte så attans lätt att hålla reda på tre operativsystem; linux Ubuntu 14.04, Win 7 pro & win 10 pro.
Men – tanken är hyfsat god. Jag hoppas lära mig mer så att jag kan hjälpa främst hustrun bättre.


Skippar den här ’listan’ – jag kommer ju
inte till den ändå…
Ni som undrar kan ju kolla listan HÄR – där den senast förekom.


Fredag

Geocaching
Var ute idag i skogen söder om NÄL och letade upp en mysteryGPSgömma.
Och en sk traditionell alldeles intill parkeringen strax sydost om NÄL.
Ytterligare en efter en promenad utmed GC-vägen ned mot Överby.

Hade parkerat bilen vid Edsvägen så det var en dryg promenad tillbaka…

Skönt att komma ut i skogen :me:
Hade en del av vägen tillbaka sällskap av en korp :me:

Har i flera dagar 'jobbat' med: Massor med siffror
Och: SMTP, SSL & DNS
Svåra; 'SMTP, SSL & DNS' tror jag att jag kommer att knäcka, till slut.
Medan jag är mer osäker med: 'Massor med siffror' – tror faktiskt att CO kan ha värderat den här något lågt. Olöst sedan 2013…
Nu har den svårighetsgrad 4. Kommer det inte en sk hint på den så ska den höjas till svårighetsgrad 5.
Jag har hållit på med den sedan i mars 2013… Kan inte komma på vad jag inte testat…

Lotto
Försökte förlänga mitt 'spel' som jag haft stående i en massa år. Men jag hade gjort uppehåll mer än 6mån så de äldre uppgifterna sparas inte. Fick hitta på två nya 'rader'.
Mina lottorader, fn:
5 6 13 15 28 31 35
3 4 14 16 29 32 34
+ joker
10v
Kostar 440kr

Hälsoläget:
Mest 'småproblem' med kroppen. Det stora problemet är ätandet, vikten & motionen… Jag rör på mig alldeles för lite och äter alldeles för mycket. En dålig ekvation.
Fast, jag jobbar på det. Idag blev det närmare 5km skogspromenad.