Semester

Ja då blev ju bilen hämtad. Det blev faktiskt billigare, 3850 SKR. Det var en grej de inte kunde åtgärda. Inget som påverkar körsäkerheten och ska heller inte innebära något problem inför besiktningen.

Ett gäng kvalitetspocket hittade jag också på en loppis.

Nu har jag varit ute och monterat på takboxen (modell mindre) och packat den med våra campinggrejer.

Så nu är det ”bara” resten som ska packas.

Cyklarna tar vi med oss också. De hänger vi bak på en sådan där anordning som man fäster på dragkroken (om man har en).

Allmänt

Ja då är det dags att cykla in till staden och hämta bilen. Först blir det till att ta ut ”lite” kontanter. På vägen tänkte jag försöka hitta lite kvalitetslitteratur i pocketform, på några bensinstationer, kanske?
Bra att ha med när man ska ut å semestra.

Det bär ju av mot Svinesund i morgon och senare färjan över till Norge från Strömstad. I Norge blir det övernattning på hotell. Därefter får vi se. Vi har med oss utrustning för både camping och vandrarhem.

Hälsa

Efter omständigheterna får jag säga att hälsoläget är OK. Ingen känsel i tummen. Värk i höger- och vänsterarmen samt högerbenet. Lite brännande känselsensationer i fötterna. De trådlösa hörlurarna gör att jag inte störs så mycket av väsandet i huvudet.

Ett problem med hörlurarna är att jag inte hör om det är någon som knackar eller ringer på dörren samt om det ringer i telefonen.

Allmänt

Phu! Nu har vi cyklat till Överby och tillbaka (Onsjö/Vänersborg). Med hund och cykelkärra. Bilen är ju på lagning. Med
välfylld cykelkärra stannade vi till vid McDonalds, ”Mackedunken” kallad av barnen när de var mindre. Vid golfbanan stannade vi och hjälpte en bekant att hitta en golfboll. Hustrun ställer sig i köket och lagar soppa. Vi har bjudit hit min Mor och Far i morgon 15.00. Jag ska tvätta, i den gemensamma tvättstugan, i morgon mellan 07.00-12.00.
Däremellan har jag tänkt att hinna med å göra rent toaletterna, rasta hunden och vila.

Teknik

Önskar mig en solcellsladdare till mobiltelefonen. Främsta anledningen är att jag då obekymrat kan ha med mig mobiltelefonen när jag ger mig ut på mina långfärdsturer på cykel [se Här. (not: 17/1-11: länken går via passagen]. Ett annat användningsområde jag kom på är att jag då också skulle kunna ladda min handdator. Om jag hittar passande adapter.
När jag är ute och cyklar för jag anteckningar. P.g.a. mina besvär har jag dock problem med att skriva för hand. Så det skulle vara pra att kunna ha med sig ett lite smidigare elektroniskt hjälpmedel som en handdator att föra anteckningarna. Dessutom kan man spela in saker på den och läsa nedladdade eBöcker samt lyssna på musik.
Ska kolla om det går att fixa en adapter till digitalkameran också.
Hej-å-hå! Nu bär det iväg.

Hälsa

Nu har jag åtnjutit en skön vilostund på min vibratordyna. Dynan lägger jag i sängen och sedan mig själv ovanpå. Startar alla tio motorerna och slappnar av. Efter 15 min stängs den av automatiskt. Just precis när den stängs av infinner sig en extremt tydlig avslappningsfas.
Detta är kanon för min hud på ryggen framför allt. Den har under flera år nämligen fått för dålig blodcirkualtion. Vilket beror på att flertalet av mina ryggmuskler är ständigt spända och därmed ”stryper” blod och näringstillförsel till huden, på ryggen. Man får då något som en del kunniga kallar ”apelsinhud”. Huden blir nästintill läderartad.
När jag genomgick en akupunkturbehandling gick det inte att få in nålarna på vissa ställen, de böjde sig.
Främsta anledningen till att jag har ständigt spända ryggmuskler beror på att ca 4 av mina ryggmärgsnerver som utgår från nacken är klämda, direkt av s.k. bentillväxning på ryggmärgskotorna där ryggmärgsnerven lämnar ryggraden och indirekt klämda av de spända musklerna. En slags ’negativ’ spiral.