Kamping, kanske, Unda. Dag 5 – lördag

Sömn: ok.
 
Meditation
QiGong på bryggan men efterföljande morgondopp.

Hustrun
Ringde hustrun och gjorde upp att hon skulle hämtas.
Prio ett var ett besök på Torp – klädinköp (hustrun)
Jag planerade att hitta internetcafé och fixa lite med mina internetgrejer.

Jag packade in tvätt och allt jag kunde komma på att jag inte behövde. Vi har inte så stor bil och nu skulle ju hustrun ha med lite och så skulle vi hem tillsammans – är planen.

Torp
Inte f-n hade de något internetcafé på Torp…!?
Efter mycket dividerande och så fick jag hjälpa till lite så fick jag använda Teliabutikens trådlösa internet (WiFi).

Mat
Vi vart till COOP och åt.

Geocaching
Hustrun ville kolla mer butiker så vi gjorde upp att hon kunde hålla på tills de stängde så tog jag bilen och åkte ut och försökte fånga några GPSgömmor. Det bidde 'bara' en.
 
Handlade
När hustrun är med så ska det ätas rejält. Gärna grillat, vi kampar ju. Jag håller mig för det mesta till min korv (Uddevallare) och grönsaker och liknande vill jag ha så obearbetade som möjligt.

Kampingen
När vi kom tillbaka till tältet så var det väldigt varmt så efter ett snabbt urplockande och in i tältet blev det omedelbar vandring till bryggan för bad.

Efter det blev det grillning och en promenad och efter det var det dags för bädden.

Hälsoläget:
Känns ganska ok.
[01-08-035-035]

Kamping, kanske, Unda. Dag 4 – fredag

Sömn: ok. lite störd av regnandet. Fast mest irriterande, egentligen,
 
Meditation
QiGong på bryggan men efterföljande morgondopp.

Badet vare skönt men det ar en mindre trevlig upplevelse att komma upp, lite kylig vind, igenmulet. 

Geocaching
Innan övningarna & badet loggade jag gömman (cachen); "Unda brygga".
 
Handlade
Fick vänta lite på att det skulle öppnas.
 
Språkades vid med tjejen som för morgonen hade hand om butiken, Hon hade invandrarbakgrund och bodde i Uddevalla men ville flytta till Vänersborg …?
 
Hon ville ha förslag på lugnare områden. Jag gav henne en kort lista på vilka omnråden hon in så fall skulle undvika, i VBG.
 
Cykletur
Efter frukost funderar jag på att cykla ut mot Mollön,  det verkar finnas en cache där.
 
-> Det fanns det.
 
Valde att låta cykeln vila.
 
Mera Geocaching
Tog bilen ut på cachejakt. Tänkte att jag får nog ta den där "Tures dalar" som jag missade under gårdagen men som KINGEN gav ett vagt tips om hur jag skulle leta.

Trots tipset tog det nog ca 40 min innan jag hittade den,
 
Idag hittade jag alla jag gav mig på.

'Olycka'
När jag är påväg till "Tures dalar" så kommer ett par pojkar farandes, på cyklar, i en backe (asfalt). Den ene ramlade (förlorade kontrollen) och kanade väl ca en 10 meter.
Jag ropade så högt jag kunde att han skulle ligga still: "Försök inte resa dig!". Jag såg hur han slog i huvudet (han hade hjälm).
En arm och bägge benen, såg jag fick ta stryk,
Jag kom fram och började med att kolla om han svarade vettigt: ok.
Rörlighet i benen: ok.
Det visade sig endast vara rejäla skrubbsår som blödde en del.
Vilket de bägge pojkarna tyckte var lite häftigt.
Jag fick inte ringa föräldrarna?
Så jag fick den andre pojken att se till att den skadade fick tvättat såren med tvål och vatten.
Och så talade jag om att benet kunde bli svårt att använda på en ca 3-4 dagar.
De ropade: "Tack så mycket!", när jag gick.

Inköp
Jag var till Torp och köpte mig en 12 / 220 V kylväska. Ölen måste ju hållas kalla…
Den kan(?) vara på endast 36 tim i taget sedan måste den vila…?
Det är ju bara att stänga av den på kvällen så…
Vi får se hur det funkar. 499 sek på COOP.

Hälsoläget:
Jag skulle ljuga om jag skrev att allt var bra. Det värker som attan här och där men på ett annat vis. Jag kanske inte tål vår lägenhet?
[01-08-055-065]

Kamping, kanske, Unda. Dag 3 – torsdag

sömn; bästa natten hitintills. Varken varmt eller kallt.

Meditation

QiGong på bryggan men efterföljande morgondopp

Geocaching
Idag blev det GC från / via bil så jag valde de som låg riktigt avsides.
3st av dem hittade jag inte, j-gt irriterande.
Vid uppsökande av Äsperödsskolans cache dök självaste KINGEN upp (Peder), vaktmästare på skolan.
Det lite lustiga var att han dök upp precis när jag läst i cachens beskrivning att han kunde vara där.
Han har en husbil med regnr: KINGENS. Varför inte?
Vi snackade en hel massa och tiden rann iväg.

Det blev inte alls så många cachar som jag hade planerat.
Ägnade för lång tid på letande, vid en del.

'Hemmåt'
'Hem' till kampingen men först tog jag cachen vid 'villan'.
 
Till tältet. Snabbt av med kläderna och på med badshorts. Jag ska bada även om det egentligen inte är badväder -> SKÖNT!
 
Mat
Nu, slår jag till med kebabtallrik och ett gäng öl.
 
Väder
Ser ut att bli lika i morgon och då kommer inte hustrun (jag hämtar).
När man trampar omkring i vårt förtält så är det så blött så att det sipprar upp mellan tårna.
Kvällen ser igenmulen ut. Bra, det är vart fall inte kallt.

Hälsoläget:
Skiter i å klaga…
[01-08-045-075]

Kamping, kanske, Unda. Dag 2

sömn: ok, kallare natt.

Meditation
QiGong på bryggan men efterföljande morgondopp
 
Geocaching & cykling
2/3 dag på cykel & GC. Svettigt värre.
 
Besök
Hustrun &  G kommer & hälsar på.
När H ringde var jag mitt i Evertspåret.
Jag hann före?
 
Promenad
Vi tog en promenad bort till Mollön.
 
Mat
Grillade. Sedan körde jag hem dem.
 
På så vis fick tillgång till bilen.
 
Det hade ju flaggats för sämre väder under torsdagen och dessutom hade jag begynnande skavsårsbesvär av cykelsadeln.
 
Hälsoläget:
Mina knän: sådär…
Lägg till lite sadelsskavsår i rumpan också.
[02-08-045-075]

Suverän sommardag – Unda Kamping

Igår kväll:
kl ca 19:00. Installerad å klar på Unda Kamping. Solen skiner. Grillen glöder.Ölen smakar bara så bra.
Hustrun åker snart hem men jag misstänket att det blir ett dopp i havet först. [Det blev det]
Har inte kollat internetåtkomligheten [Mitt 3G-modem fungerar men kampingens WiFi verkar inte nå hit ned.]


sömn;  vaknade många gånger men sov bra emellan.

Frukost
Köpte en brödbit och risifrutti, efter att jag tagit ett morgondopp och utfört min QiGong.
Resterna åkte också med, sådant som inte klarar sig utan kyl.

Tältet
Tog en bild på tältet:
Tältet UndA kAMPING
Pilen pekar på tältet. :me:

Cykeltur
Cyklade in mot Uddevalla och vidare den nya strandvägen ut till Gustafsberg. Härligt var borta hela dagen. När jag kom tillbaka så var det dags för kvällsdopp.

Hälsoläget:
Idag har jag tydligen skött mig, klarat mig utan läkemedel nästan hela dagen nu till kvällen fick det bli en dos; Paracetamol och Ibuprofen. Det som känns mest besvärande är att att jag är så svag i benen.
[01-08-045-075]

Första riktiga sommardagen?

sömn;  ok, något svettig.

Morronen
En del mornar är segare än andra. Den här morgonen tillhör de segare. Kan inte komma på ett ställe på kroppen där det inte tar emot eller där det värker eller är någon annan form av besvär.

Holken
Ser fortfarande tre ungar och två ägg. Kanske har det kläckts ett till?

Geocaching
Vädret var ju jättesomrigt så jag åkte ut och fångade några GPSgömmor. Kroppen kändes något lättare.

Hälsoläget:
Efter utflykten så vart det tvärstopp i min kropp. Värk och segt överallt.
[02-08-025-055]

Är detta Svensk sommar? 14 grader varmt på vår 58:e breddgrad.

sömn;  ok, bara lite svettig. 

Bilen
Var iväg på morgonen och tankade bilen. Skulle gjort det igår när jag kom tillbaka från GPSgömmeletandet men jag hade inget lämpligt tankkort med mig…

Besök
Nu har vi fått lånat en hopfällbar rullstolsramp, i två delar. Planen är ju att vi ska ta med oss far till ett hus vid Prästekleva vid Hunneberg och fira midsommar. Om det blir väder. Han är ju numer än mer rullstolsberoende.

Farsan
Ringde han och bad han avbeställa midsommarlunchen, den fixar vi.

Uppdrag
Idag ska jag köra kompisen M till JVST. Ett hedersuppdrag som inte får missas. Därför har hustrun satt upp lappar lite här och var…
Jag klarade det uppdraget.

Holken
Eftersom jag sovit ena halvan av dagen och skött lite uppdrag på resten så har jag inte ägnat holken så mycket uppmärksamhet. Nu när jag kikar till fågeln så ligger hon där.

Geocaching
Fångade två idag. Men de krävde både cykling och vandring. Kan efter det konstatera att den typen av GPSgömmor nog bör förblir, av mig, ohittade. Om det inte sker en dramatisk förbättring i den här kroppen. Eller möjligtvis införskaffande av en moppe (terränggående, hehe…).
Skrämde slag på en liten kokalv. Två tranor upptäckte mig i tid så de blev väl egentligen inte rädda.

Hälsoläget:
Trött, segt och värkigt. Annars mår jag bra.
[02-08-025-065]

100% utedag

sömn;  ok, lite svettig. Fick byta rum då hustrun ville ha det iskallt i rummet å det vill inte jag…

Holken
Har inte varit hemma idag men jag kollade i morse och nu på kvällen, allt ser normalt ut..

Geocaching
Jag har ägnat mig åt GPSletande i Trollhättan hela dagen. På tidiga morgonen gjorde jag upp en lista på de allra enklaste och sedan fick bilen föra mig mellan dem.
Nu vet jag bl.a. att det finns ett duvslag vid Lextorp.

Träffade också ett par som också höll på med GPSletande vi språkades vid en stund.

Hälsoläget:
Musklerna och lederna är skitsega. Annars känns det ok.
[01-08-025-025]

Blöt dag

sömn;  tung. Tog en Tryptizol igår kväll. Den ger värre 'hang over' än några öl…

'Nu', ca kl 13:00 börjar jag känna mig någorlunda vaken.

Holken
Vad jag kan se så har det inte skett några anmärkningsvärda förändringar i holken – hon ligger där å ruvar.

Bloggredigering
Dagen den 14 juni 2011 och fick lite innehåll.

Geocaching
Gjorde ett försök på ett ställe men det ösregnade så jag fick ge upp…

Vädret blev bättre så jag gav mig ut igen och hittade ett par och humöret steg ett par grader :me:

Hälsoläget:
Vore det stabilare väder så misstänker jag att min kropp skulle protestera mindre. Som det är nu råder det konflikt och passiviteten vid förhandlingsbordet är total – mycket spänt läge. Nästa steg är okänt…
[01-08-025-025]

När jag väl tog mig ut så började det regna…

sömn;  ok.

Postlåda
Har nu beställt en låsbar postlåda. Detta med identitetsstöld är något som bekymrar mig. En låsbar postlåda är ett steg i att skydda sig bättre.

Holken
Nu kan jag se sex ägg men det kan också vara sju.

Justerade kameran lite och nu syns 6 ägg tydligt:
[Bild: Pilfinksägg i östra holken]
Noterar att hon kommer med sådan där plast som är kring cigarettpaket och liknande?

Bloggredigering
Dagen den 13 juni 2011 och fick lite innehåll.

Geocaching
Var ute och fångade några men så kom en massa regn å då är det ju inge kul…

Hälsoläget:
Inga större klagomål – det gamla vanliga…
[01-08-025-025]