HULK

Nu har jag tittat på DVD. En av 4 filmer jag fått av mina kära barn.

HULK (2003). Eric Bana som Bruce Banner (Hulken). Jennifer Conelly som Betty Ross (kärleken), Sam Elliot och Josh Lukas samt Nick Nolte (Bruce Banners far, den onde?).
Den här versionen gillade jag inte. Den var B.

Nu är det definitivt dags att söka sig till sängen. Efter att hunden är rastad, förståss!

Sweat Dreams!

Trippelduktig

Nu har jag varit trefaldigt duktig:

  1. Jag har cyklat från Onsjö, Vänersborg till Trollhättan C och tillbaka. Att cykla har bättre effekt på mina besvär än mediciner. Men medicinerna varar faktiskt längre än cykeleffekten.
    En jobbig sak bara, trots min rätt-upp-sittande-ställning, så åker hakan fram och upp. Det är väl något med nackmusklerna? När jag "rättar till" huvudhållningen, "drar" tillbaka hakan så knakar det något väldigt och ibland så "smäller" det till. Rätt så obehagligt.
  2. Pappa blev hjälpt med sina dataproblem både i Excel och Word.
  3. Jag cyklade FÖRBI Överby utan att stanna vid McDonalds! Nu ska jag äta något nyttigare i stället.

Nu ligger jag på plus, så att säga.

Hälsoläget & m.m.

Det är faktiskt redan lite bättre. Det är bara ett intensivt envetet högt väsande/tjutande i huvudet som stör bilden av återhämtning. Lite mer värk än vanligt, i höger arm och tumme samt i höger ben och vänster fot?

Men nu har jag legat på min vibratordyna samt vilat ytterligare en stund till och därefter har jag slappat på balkongen med en kopp kaffe (som jag inte tål?).

Nu väntar jag på att hustrun ska komma hem, från sitt jobb. Antagligen har hon varit hos min syster och hämtat ett stort köttben till vår hund. Syrrans hund, Golden Retrievern, Ladden, tappar sina tänder. De mer eller mindre ramlar ur käften på han när han försöker tugga på köttbenet. Så då tyckte syrran att det kanske kunde vara något för vår hund.
Hon har i lönndom testat det där benet förut, ja hunden alltså, inte syrran. Hon "stal" det från Ladden vid ett obevakat tillfälle när syrran var hundvakt åt oss. Och eftersom hon inte verkade bli akut sjuk av det smakprovet, har vi nu bestämt att hon ska få pröva hela, så att säga.

Senare i eftermiddag har jag planer på att cykla till Trollhättan och hjälpa pappa med ett problem i dataprogrammet Microsoft® Excel.

Nu ska jag kolla lite på mina digitaliserade magnetröntgen bilder.

Hej så länge.

Hälsa

Jag får ta tillbaka en del av det som står här nedan vid (11:12).

Hunden fick bara en tredjedels promenad, för jag fick sådan rackarns värk. Och så blev jag trött och illamående.

En tröst är i alla fall att det sannolikt har blivit bättre tills i morgon. Ska dock ta en extra värkmedicin.

Hunden fick nog rätt så bra motion i alla fall. Jag hade med mig hennes favoritbelöningsleksak. Den får hon leka med bara om hon INTE gör något fel eller ofog.
Den springer hon runt vår fotbollsplan här på Onsjö med, i full fart, runt, runt. Till slut kommer hon fram med den till mig och då ska det kastas, ett tag.

Nu ska jag äta mat. Sedan blir det horisontalt läge för mig ett tag.

Må gott i sommarvärmen!

God natt!

Nu kastar jag in "handduken" för idag.

Jag har suttit framför datorn och "spånat" på mina kommande "berättelser", varvat med serietidningsläsande och ätande.
Vilken karaktär ska berättelserna ha? Givetvis blir det mest roliga episoder. Det är ju det som gör livet värt att leva – att komma ihåg det roliga – att känna det.

Men det finns också berättelser i mitt liv som är mer eller mindre tragiska men nog så väsentliga.

Samtidigt håller jag ju på med min "sjukhistoria". Jag är framme vid magnetröntgen, 2004, nu och ska välja ut vilka bilder jag ska visa och hur jag ska förklara dem.
Bemötandet från några läkare och sjukhusadministrationen ska också avhandlas.

Till helgen planerar jag och hustrun att söka oss söderut. Ligga på vandrarhem. Besöka goda vänner. Komma bort. Se något annat. Ja vi har tänkt oss till Göteborg.

Är det inte allt för ruggigt väder så funderar jag på att cykla ned under fredagen. Hund- och kattvakt är fixat.

Det som återstår är att fixa nattlogi på något vandrarhem natten mellan fredag och lördag.

Ska ringa runt till morgonen.

Sov gott!

Jympa!

Nu är det dags att börja planera för lite jympa. Jag är ju s.k. värd här ute i Onsjöskolans gymnastiksal, Vänersborg, där Friskis&Svettis idag har jympa 19:00-20:00. Det är en s.k. gästjympare, Anita, från Trollhätteföreningen som kommer och jympar för oss.

Efter jympan blir det bastu, 20:15-22:15, om nu inte bastubokningsmarodören har stökat till det?

Move it!

Nedstämd->Upprymd

Nu har jag vilat på min vibratordyna. Och före det åt jag och var ute på en längre promenad med hunden.

Innan jag vilade mig kollade jag min blogg (den här) om någon hade kommenterat något?

Och det var det. Egentligen är ju en kommentar, i sig, inget märkligt. Men den här kommentaren fick kanske större effekt, på mig, än vad "kommentatorn" tänkt sig.

Jag har varit nedstämd, ett tag. Jag har kämpat för att hålla "kraften" uppe, att "hålla igång".
Och så, som att vända på ett mynt, känner jag mig upprymd och full av kraft.

Och det har jag en person jag beundrar att tacka för. Min favoritledarskribent på ttela, Agnetha Andersson med signaturen AA.

Tänk på det, alla Ni andra. Vilken effekt några vänliga ord kan ge och vad enkelt det egentligen är att delge dem.

Betänk också motsatsen. Att några "fel" valda ord kan få dramatiska negativa effekter och skapa stor förstämning.

”Peace And Understanding!”

Dokumenterande

Har tittat en del på ett "projekt" som har legat i "träda". Det är dokumentationen av "all" den kunskap jag samlat på mig om nack- och ryggbesvär och då speciellt diskbråck och Cervikal Spinal Stenos (vilken är min diagnos).

Att den legat i "träda" beror på att det är rätt så omfattande och det är mycket jobb med att anpassa det för webben. Sedan ska jag hitta en gratisplats för det någonstans också. Det är ju några MegaByte, för närvarande 28 MB. De flesta gratisplatser erbjuder 10-20 MB

Får väl se vad jag kan hitta och sedan ska ju orken räcka också.

Nu är det paus!