Började i dur och slutade i moll

sömn: ok.

Geocaching
Laddade GPS:en med färska GPSgömmor (koordinater, beskrivning, tidigare loggar, ev bilder, etc).
Hade siktat in mig på området kring Tun, vid Såtenäs.

Kom dit och hittade en. När jag sedan skulle välja ut nästa så var den närmsta i centrala Lidköping…?

Attans irriterande att upptäcka att något gått fel när man är ute på fältet, så att säga.

Blev lite putt. Åkte till Överby Köpcenter och tröstade mig med en skandalblaska och hamburgare + en trisslott som visade sig vara en nit.

Promenad
Kände egentligen inte för det men hustrun mer eller mindre övertalade mig. Givetvis började det regna vilket jag inte var klädd för. Skönt att komma hem.

Hälsoläget:
Usch va trött jag är och vad det värker och är segt i muskler och leder. Jag slänger in handduken för idag. Tar mina läkemedel och går och lägger mig.
[03-03-015-025]

Började soligt och varmt slutade mulet och regnigt. Fast nu är det soligt igen.

sömn: lite rastlös?

Geocaching
Jag gav mig ut relativt tidigt. Har kikat lite på opencaching.se och de har tre GPSgömmor i VBG. Jag hittade två av dem.

Efter dessa åkte jag mot Vittene. Där finns en GPSgömma kallad Hövdingaguldet (geocaching.com), den hittade jag.

På väg dit kolliderade jag med en lite för långsam kråka. Jag hade ingen hög fart och det var alldeles efter en rondell och jag hade börjat minska min acceleration, just för fågelns skull – men den var för långsam. Det såg ut som om bilens högra framlykta träffade fågeln lite baktill, på kroppen.

Stannade vid närmsta lämpligaste plats och gick tillbaka, hittade inget. I bästa fall kanske den bara fick sig en smäll åt bakdelen till och kommer att klara sig. Annars får jag väl hoppas att den blir mat till något annat behövande djur.
Efter Vittene åkte jag mot Norra Björke och tog mig sakta mot Väne Åsaka. Vid en gömma kallad: "Ladängen 1862", började det ösregna. Det var jag inte förberedd på så jag blev helt genomvåt, som en blöt katt.

På tal om blöt katt; vid föregående GPSletardag skrämde jag tydligen en katt riktigt ordentligt. Det var på väg till en gömma kallad: "Baljemostriden".
Det var en kort promenad från bilen. Och så länge det finns stigar som är överens med vart GPS:en pekar så väljer jag dem, även om det blir omvägar.
Den här gången hamnade jag på en halvö, i en damm. På den halvön fanns en svart katt. Antagligen var jag något utomordentligt hemskt för katten kastade sig i vattnet och sam över till andra sidans strand och upp kom en helt genomvåt katt, stackarn.
Dessutom var det ju helt onödigt eftersom jag fick vända och hitta en annan väg.

Galleriet
Det regnar ju som attan det ger ju lite kvalitetstid inomhus, så jag fixar till några alsterpubliceringar:
STRANDFYND ULVÖN
[Bild: STRANDFYND ULVÖN]

Prylar
[Bild: Prylar]

SOTIS
[Bild: SOTIS]

Hälsoläget:
Just idag vill jag inte klaga på någon seghet eller värk.
[02-06-025-035]

Ute från tio tills det började regna

sömn: ok.

Bilen
Igår fick jag beskedet att jag skulle ringa plåtverkstan på Brandtbil i VBG. Jag ringde och de skulle återkomma. Jag väntade till ca tio sedan åkte jag dit och fick veta att problemet var byråkratiskt…
Administrationen på Brandt Bil i VGB verkar vara lite över hövan. Jag har ju en liten rostgrej vid tanklocket och anledningen till att de inte kan boka en tid åt mig är att de inte internt kan bestämma vem som ska stå för kostnaden.
Det skiter väl jag som kund i. Står det klart att det är en (fabriks)garantigrej så är det ju bara att boka tid och fixa det så får de väl reda upp sin interna ekonomi senare. Eller…

Galleriet
Några publicerade (gamla) alster:
SKRÄDDARÖN
[Bild: SKRÄDDARÖN]

LAXSJÖN II
[Bild: LAXSJÖN II]

Geocaching
Var ute och fångade några åt Grästorphållet.

Hälsoläget:
Segt och värkigt som f-n i de flesta av mina leder och muskler.
[03-06-015-035]

Den här dagen regnade bort och resten (nästan) sov jag igenom

sömn: jobbig, gårdagens medicinering gjorde att jag fick störd nattsömn.

Bilen
Är nu, igen, inlämnad för garantireparation. Nu ska en utsliten(!) dörrlist bytas ut på förarsidan.
Ev fixar de också en rostig s.k. styrtapp för plåtar som möts vid tanklocket.

Hade problem med promenaden hem – det gjorde ont, i höger höftregion, mer än vanligt.

Galleriet
Det blir lite publicering idag också:
VANDRINGEN
[Bild: VANDRINGEN]

BORE KULLE 2
[Bild: BORE KULLE 2]

BORE KULLE 3
[Bild: BORE KULLE 3]

ÖSTRA SILEN
[Bild: ÖSTRA SILEN]

Resplaner
Idag betalade jag in kostnaden för tilläggsförsäkringen. Hemförsäkringens reseförsäkring täcker ju endast 45 dagar och jag ska vara borta 67. 

Vila
Hamnade i sängen, somnade, vaknade ett anta timmar senare…

Promenad
Hustrun kom hem och vi förlade promenaden så att telefonsamtalet från bilverkstaden förhoppningsvis skulle komma så att det bara var att gå in och hämta bilen när vi gick förbi – så blev det.

Rosten vid bilens tanklock hade de inte fixat det skulle jag ringa och göra upp med 'plåtverkstan', i morgon.

Vi mötte en vit bil på promenadvägen, nere vid Korsebergs strand. Vi blängde ilsket på föraren tills vi såg att det var en polis. Vi såg sedan en gående polis som rörde sig söderut samt en tom polisbil med hundburar. Verkar som att de letade efter någon.

Hälsoläget:
Värken i höger höft är mest besvärande när jag går men jag tycket att det blev lite bättre ju längre jag gick.
[03-06-025-025]

Utedag

sömn: ok.

Geocaching
Roade mig nästan hela dagen, trots regnskurar, med att i sakta mak åka runt i bilen och fånga GPSgömmor i Lilla Edet & Ström trakterna.

Farsan
På hemvägen stannade jag till hos far. Han hade det bra men han har fått problem med ett slemhinnesår vid ena mungipan som spritt sig till underläppen.
Jag anser att en läkare bör titta på det där då det kan ha blivit en svampinfektion av det.

Hälsoläget:
Hade faktiskt kunna fånga några fler GPSgömmor men ländryggen sa ifrån. Inte ens mina läkemedel hjälpte…
[04-06-015-035]

Lite ned och upp

sömn: ok.

Besökt
Förmiddagsbesök till brodern. Han hade en slags ljudmadrass som gav en slags vibrationsmassage.
Sedan fick jag sitta skönt i en fåtölj och hålla i ett par metallpinnar och så fick jag välgörande elfrekvenser upp i nackregionen (fast jag märkte inget…)

Galleriet
Lyckades locka fram lite intresse, lust och ork till att publicera följande (gamla) alster till mitt galleri:
BACKEN
[Bild: BACKEN]

Träden
[Bild: Träden]

MILEN
[Bild: MILEN]

BLÅSUT
[Bild: BLÅSUT]

HOLMÄNGEN
[Bild: HOLMÄNGEN]

Promenad
Efter ett antal timmars vila fick jag samlat ihop mig under eftermiddagen och det blev en promenad. Kändes bra.

Hälsoläget:
Även om det har känts motigt och lite värkigt så får dagen anses som ok.
[02-06-025-025]

Det blev en utedag idag

sömn: ok, men rätt så lång. Tretton timmar varade sängläget.

Läst på FB
Gruppen: "Teneriffa – tips och diskussioner", Anna Pettersson Anna

"Jag var på en offentlig toalett i dag – jag hade knappt hunnit sätta mig ner när jag hörde en röst i det andra båset: "Hej, hur mår du?"
Jag (generad): "Bra!"
Det andra båset: "Så vad håller du på med?"
Jag: "Öh, bara sitter här."
Det andra båset: "Kan jag komma över?"
Jag: "Nej, jag är lite upptagen just nu!"
Det andra båset: "Du, jag måste ringa tillbaka till dig. Det finns en idiot i det andra båset som svarar mig hela tiden
"…

Geocaching
Eftersom bilen är på rostskyddsbehandling så bestämde jag mig för att grensla cykeln och ge mig ut på en tur och fånga några GPSgömmor.

Såg en ormvråk på nära håll (säkert bara 5 meter, åkte på cykeln).

Jag hittade några och nu är jag helt slut i benen.

Hälsoläget:
Värken är jobbig men jag gör det ju inte bättre så som jag 'sliter'. Det mesta onda blev 'botat' av att hustrun hade gjort pannkakor…
[02-08-025-065]

Mer än vanligt trött dag

sömn: ok, men rätt så orolig?

Rostskydd
Bilden inlämnad för rostkyddsbehandling. 3 dagar ska de ha bilen. Jag ska ringa på fredag kl tolv och höra. Jag känner mig som en anhörig…

Promenerade hem.

Promenad
Hustrun lurade ut mig på en promenad till när hon kom hem.

Vila
Lade mig för att vila…
Är uppe en stund nu och skriver det här sedan blir det bädden igen.

Hälsoläget:
Trött, värk i armarna. Allmänt seg.
[02-06-025-045]

Ute nästan hela dagen

sömn: något oroligt. Hade en, nej två mardrömmar. I den första tappade jag alla tänderna… och i den andra försökte hustrun binda fast mig i sängen…, vad betyder detta? 

Farsan
Var å hälsade på han. Vi pratade mest om resan till Gävle och Sixtens dop.

Geocaching
Har varit ute och fångat ett gäng.

Hälsoläget:
Rätt så mör. Ramlade vid ett tillfälle och trodde att jag bröt höger hand, det small till och kändes så , men nu känns inget. Så då är den väl hel…
[01-08-015-055]

En rörlig dag

Sömn: ganska ok. Fick gå upp vid tvåtiden och ta en omgång smärtstillande då höger arm inte ville 'sova'.

Meditation
QiGong på balkongen.

Geocaching
Tog några på förmiddagen.

Kängor
Köpte nya vandringskängor. Det blev ett par billiga eftersom de dyra satt sämre på foten och hade inte bättre styvhet än den billigare.

Promenad
Fick med mig hustrun på en promenad i kvällssolen. Kängorna måste ju gås in under ordnade förhållanden.

Hälsoläget:
Idag tänker jag inte beklaga mig alls – jag står över! Må Bra!
[01-08-035-035]