Måste erkänna att det nu börjar ta på krafterna. Har precis cyklat till staden och tillbaka. Härligt väder! Nu kommer snart Mor & Far!
Kategoriarkiv: Motion
Allmänt
Phu! Nu har vi cyklat till Överby och tillbaka (Onsjö/Vänersborg). Med hund och cykelkärra. Bilen är ju på lagning. Med
välfylld cykelkärra stannade vi till vid McDonalds, ”Mackedunken” kallad av barnen när de var mindre. Vid golfbanan stannade vi och hjälpte en bekant att hitta en golfboll. Hustrun ställer sig i köket och lagar soppa. Vi har bjudit hit min Mor och Far i morgon 15.00. Jag ska tvätta, i den gemensamma tvättstugan, i morgon mellan 07.00-12.00.
Däremellan har jag tänkt att hinna med å göra rent toaletterna, rasta hunden och vila.
Teknik
Önskar mig en solcellsladdare till mobiltelefonen. Främsta anledningen är att jag då obekymrat kan ha med mig mobiltelefonen när jag ger mig ut på mina långfärdsturer på cykel [se Här. (not: 17/1-11: länken går via passagen]. Ett annat användningsområde jag kom på är att jag då också skulle kunna ladda min handdator. Om jag hittar passande adapter.
När jag är ute och cyklar för jag anteckningar. P.g.a. mina besvär har jag dock problem med att skriva för hand. Så det skulle vara pra att kunna ha med sig ett lite smidigare elektroniskt hjälpmedel som en handdator att föra anteckningarna. Dessutom kan man spela in saker på den och läsa nedladdade eBöcker samt lyssna på musik.
Ska kolla om det går att fixa en adapter till digitalkameran också.
Hej-å-hå! Nu bär det iväg.
Bilden
Jaha, då var den inlämnad. Och så fick jag mig en cykeltur också.
Hälsa
Ja då är man nybastad och fysiskt genomgången på Friskis&Svettis.
Bastu är ett slags ’livselexir’ för min själ, främst. Givetvis är det fantastiskt rent fysiskt också. Men, jag vill påstå, att det är mest psykiskt.
Hälsa
Nu är det strax dags att ge sig iväg till Friskis&Svettis. Därefter blir det en skön bastustund!
Må Bra!
PS
Det där med ePost via Vodafone verkar skita sig eftersom jag har ett Campuz Mobile abonemang och det är tydligen lite ’B’.
Så jag håller på och försöker lägga upp en epostadress till via vårt telia abonemang. För närvarande något mystiskt ’Tekniskt fel’. Vad annars?
DS