God Natt!

Film:
Tittade lite på ”Min jätte”. Skulle det vara en komedi? Den var tragisk och handlade om svek och lögner. Vad är det som är komiskt med det? Stängde av.

Picknick:
Hustrun, hunden och jag åkte ut till Grönvik vid Ursand. Där grillade vi korv och hunden fick leka av sig med nyinköpta pipbollar. Det var skönt i sensommarsolen. På hemvägen kikade vi in till sonen.

Film:
”Best in show”. Har man varit på lite hundutställningar så blir det extra kul när olika ”typer” blir karikatyrer. Smårolig.

Kyrkoval:
Den 18 september är det dags att lägga sin röst i valurnorna. Mest för att hålla borta usla ytterlighetspartier.

Ut med hunden sedan bädden!

God Natt!

Boende:
Hopplöst att hitta boende i GBG till rimligt pris natten mellan lö-sö?

Katterna:
Friden är återställd. Katterna vann och vi gav upp? De fick sitt torrfoder och blev nöjda.

Film:
Stjärnornas krig. Episod IV (1977). TV3. Tänk att man kan vara så barnsligt förtjust i filmer med en tydlig ond och god sida. Dessutom har jag ju sett den förut. Men det är lite extra kul att kolla på en ”ung” Harrison Ford.
Kraften är med mig”.

Blogga:
Att veta av vilken anledning man bloggar är ju en sak, men vad vill man uppnå? Innerst inne, egentligen?

God Natt!

Film:
Har precis sett ”En riddares historia” på TV3. Jag gillar när det hänger på håret och hjälten sådär förutsägbart vinner. Det är väl skönt att veta att det blir gott någonstans, eller va?

Hunden:
Ligger som en ”död sill” under soffbordet och ser ut som om den idé jag har om att hon ska gå ut är något urbota dumt.

Sov Gott!

Allmänt & Hälsa

Då har hunden, hustrun och jag varit till Vänerns strand, Skräcklan i Vänersborg. Där har vi myst i det underbara vädret. Jag har badat med hunden. Hustrun har solat och så har vi läst nyhetsblad.

Just nu tittar vi på Harry Potter.

Jag har problem med en "gluteus major sinister" (latin för vänster stora stjärtmusklen) som envisas med att regelbundet dra ihop sig när jag inte vill det och det har hållit på nu i ca två timmar. Irriterande! Lägg därtill ett envetet väsande i huvudet och allt det "andra".

Magic!

HULK

Nu har jag tittat på DVD. En av 4 filmer jag fått av mina kära barn.

HULK (2003). Eric Bana som Bruce Banner (Hulken). Jennifer Conelly som Betty Ross (kärleken), Sam Elliot och Josh Lukas samt Nick Nolte (Bruce Banners far, den onde?).
Den här versionen gillade jag inte. Den var B.

Nu är det definitivt dags att söka sig till sängen. Efter att hunden är rastad, förståss!

Sweat Dreams!

TV

Kollat på en film med Whoopi Goldberg, "En tjej i stöten". Henne gillar jag! Bra skådespelerska.

Kollade in lite på Discovery. De var inne på detta med universum och att de hittat galaxer som är för gamla?
Det problemet borde väl ha två möjliga lösningar:
1. Universum har ingen födelse, ingen "Big Bang". Det har alltid funnits!
2. Var inte Einstein inne på att universum kunde vara "krökt". I så fall ser de ju, liksom på sig själva, bakifrån.

Akta er, det kan bli djupt!

Allmänt

God morgon!
Har precis ringt veterinären. Vi behöver ett intyg på att vår hund har en livslång sjukdom och att den sannolikt är medfödd. Vi har då möjlighet att få lite ekonomisk hjälp, för dyra läkemedel, via hundens uppfödare och dess uppfödarförsäkring. Den försäkringen har något om ”dolda fel” och gäller i två år.
Nu har veterinären semester så vi får ringa igen den 27 augusti.

Nästa steg idag blir att korta och sträcka kedjan på cykeln. Det har fått vänta i över en vecka nu.

Igår blev det en ”hektisk” dag. Det började med att vi, hustrun och jag, bestämde att vi skulle städa ur den utflyttade sonens rum. Planen är att hustrun ska få ett ”eget” rum, som jag har.

Först ville jag bara plocka i ordning mina cykelgrejer. Mitt upp i detta saknade jag ett kartfodral. Ni förstår vad det betyder när man saknar en sådan vital del! Jodå, jag gick igenom mitt rum nedifrån och upp. Det resulterade givetvis att mitt rum också blev ”städat”. Kartfodralet hittades i en låda högst upp under taket.

Utöver detta hade hustrun bokat tvättstugan mellan 12-17.

Men, faktiskt! Utan stress och i relativt lugnt mak hann vi med. Vi hann till och med att fotografera katterna lite och skicka bilder till deras uppfödare.

Sonen kom efter jobbet. Vi åkte sedan hem till honom med det ”bortstädade” och tittade på hans, tycker jag, mycket tjusiga lägenhet.

En skön promenad på skräcklan blev det. Där mötte vi en husse och det lilla nyförvärvet, en Cavalier King Charles Spaniel. Vår hund hade fräckheten att bete sig aggressivt mot denna lilla orädda hanvalp.

Vi tror att hennes aggressivitet i just detta fallet var en ”tillsägelse” om att valpen var lite väl påflugen för valpen blev inte det minsta rädd. Det blev däremot valpens husse.

Tråkigt när hundar, som våran, beter sig på det sättet, man vill ju att ens hund ska vara världens snällaste hund. Speciellt mot valpar.

Hemma igen blev det en lugn kväll framför en DVD-film: Walt Disneys ”Pirates of the Caribbean” med popcorn och salta pinnar.

Nä, som sagt, nu ska cykeln fixas!

Onsdag

17:17
Idag har jag handlat. En soffa och en tvättmaskin. Undrar vad det kommer sig att man känner sig lurad när man köpt tvättmaskin?
Soffan blev en nedsatt hörnsoffa, ett butiksexemplar. En beige.
Tvättmaskinen en Elektrolux EWF1221.
Soffan levereras om en till två veckor? Tvättmaskinen nästa onsdag den 27:e. Någon gång mellan 8 och 13.
Då har vi endast köksbord och köksstolar kvar att skaffa.

23:41
Kollat en film ”Flykten från Alcatraz” med Clint Eastwood.
Nu är det dags att gå ut med hunden och sedan väntar bädden.