Lite bild- och filmvisning för farsan

sömn; Ok.

Holken
Tydligen mycket tuffa tider. Idag på en dog ytterligare en. Mamman var ute och sökte föda, vet inte om hon hittade nåt med hon kom tillbaka genomsur:
[Bild: Västra holken, BlötTalgoxe]
Verkar vara strykande åtgång på småttingarna. Den 4:e har hon nu tagit bort och vad jag kan se så är ytterligare en till död. Och en av de två kvarvarande verkar inte så fräsch.
Verkar inte bli någon lyckat häckning det här.

Hon matar dem inte?

Nu (ca kl 20:20) flög hon iväg med den 3:e döda ungen. Två kvar.
Och det ser ut som om hon undersöker en till. Jag tycker den ser död ut. Hon verkar tvivla.
En verkar livskraftig men den får ingen mat?

Farsan
Åkte till far och visade bilder och filmer tagna av både mig och hustrun. Främst skulle det ju handla om Sixten men det blev ju lite av varje, det som fanns i kamerorna.

Hälsoläget:
Ökade problem med benen och armarna är kanske något lite bättre.
[02-09-025-005]

Kul å va borta skönt å va hemma

sömn; Ok.

Geocache
Fick besked från en 'reviewer' att det var 164 meter till närmsta GPSgömma (vid Borasjöns rastplats utmed E20) och min, 'Bora', blev därmed godkänd. Redan 3at som s.k. loggat den.

Bostad
Vi har varit på lägenhetsvisning så nu är de grå cellerna satta på högvarv. Ska vi flytta eller inte? Vad blir priset? Vad får vi? Ställt mot vad vi har?

Holken
Naturen är tuff:
[Bild: Västra holken, 4st Talgoxungar]
Nu är de bara 4st kvar. En dog under eftermiddagen. Hon tog den och flög iväg – vart?

Mera geocache
Tog mig en sväng på kvällen, med cykeln, och 'fångade' några. Känner mig nu rätt så mör.

Hälsoläget:
Totalt sett en bra dag. Så gnället uteblir.
[02-09-025-065]

Resa: Gävle till VGB

sömn; Ok.

Barnpassning
Idag behövdes det barnpassning, av Tova. Sixten skulle till sjukhuset för kontroll. Han fick godkänt förutom att de skulle följa upp att han vart lite väl gul.

Tova fick bestämma vad som skulle lekas. Det tog inte lång stund så fick jag slänga in handduken. Inte ens frisk människor klarar att hålla en 2-årings tempo.

Hemresan
Sixten kom tillbaka från sjukhuset och vi kramade alla och började resan hem till Vänersborg.

Först handlade vi lite.

Det blev lite spännande ett tag. Bilen ville ha sprit och avfarterna duggade inte tätt mellan Gävle och Uppsala (närmare uppsala).
Hittade en avfart till slut och då kom hustrun på att den där telefonen jag hade kanske kunde visa oss till närmsta tapp, smart kvinna det där. Hittade en 'app' som visade närmsta vägen. Tur att vi kollade det för jag hade tänkt fortsätta på motorvägen och chansa på 'nästa tapp'. Det fanns ingen, utmed motorvägen, förrän nära Uppsala och då hade vi haft soppatorsk.
Mobilappen visade oss till en tapp som låg utmed gamla E4:an, ca 5 km bort.
Vi hade 1,5 liter etanol kvar i tanken visade det sig.

Stannade i Uppsala och letade upp en Grekisk restaurang nära domkyrkan.

Vid Borasjöns rastplats gömde jag en 'cache' (GPSgömma). Väl hemma visade det sig att jag måste haft partiell hjärnblödning när jag kollade upp andra GPSgömmor. Jag hade bestämt för mig att det inte fanns någon här. Det fanns två…
Nu återstår att se om jag haft tur och placerat min lite mer än 161 meter från närmsta andra GPSgömma (en regel de har).
Har inte fått svar ännu.

Katten
Vi tog vägen om Trollhättan och hämtade katten. Allt hade gått bra. Han trivs där, hos hustruns syster.

Holken
Givetvis var det väldans spännande att snabbt kolla om det hänt något i holken. Så här såg det ut:
[Bild: Västra holken, Talgoxar]
Fem stycken kunde jag räkna fram. Betyder att 2 ägg bidde det inget med.

Typiskt att jag skulle missa själva kläckningen så som jag suttit här och 'bevakat' de där äggen i dagar…

Nu ska det i vart fall bli väldans spännande att se hur det går med dessa fem.

Hälsoläget:
Helt klart trött. Inga problem med att komma i säng och somna.
[01-08-005-005]