[not: publicerad: 220504]
Sjukläget (sannolik COVID)
Känns hoppfullt. Tog sista supen Cocillana-Etyfin idag på morgonen.
Hustrun hoppas nu att jag blir mindre ’kokko’
Trött
Vaknade till framåt 12:00.
Google
Tror jag har fått ordning på den nu för egen en del.
Att de skulle svara något vettigt hade jag ingen förhoppning om.
LEGO
Inget pyssel fysiskt – desto mer psykiskt. Det ringde en pojk. Han ville reda upp ’alla’ turer så att ’alla’ blev ’nöjda’.
Kort: han missade på alla punkter. Här är min respons / reflektion på det telefonsamtalet. Kort efter samtalet fick jag ett meddelande om där jag skulle tycka till om hur jag upplevde det hela.
Det är också med.
LEGO’s meddelande:
”Hej Nils-Gunnar
Tack för att du har tagit kontakt med oss.
Här kommer retursedeln vi talades vid om i vårt samtal 🙂
Eftersom vi vill vara säkra på att göra ett bra jobb, bifogar vi alltid en länk till en enkät med fyra frågor i våra mejl. Berätta gärna hur vi gjorde ifrån oss idag (det är tydligen Margaretha & Andreas) som varit i kontakt med mig eller inblandad på något vis:
LEGO Survey link”
”Hej,
Jag har inget ’elementnummer’ mer än ett referensnummer: T38939418413 och det beror på att jag gjorde beställningen via (om nu inte elementnummer också kan betyda: 8019069959 (mitt ärendenummer…):
https://www.lego.com/sv-se/build-a-mini
Men den fungerar inte längre och något började tydligen krångla redan vid min beställning.
Man kunde ju beställa 1 minifigur i taget och vad jag förstod så kom man inte vidare utan att ha valt något av alternativen för de 5 grupperna (gruppen tillbehör är jag dock osäker på för där testade jag aldrig att beställa 2st / per delbeställning).
Min plan var att beställa 25 minifigurer (tack ’någon’ för att jag inte gjorde det.)
Jag beställde 5st
Upplägget var att man valde 5 delar till en minifigur och färdigställde sedan den beställningen – sedan kunde jag gå vidare till nästa.
Efter 5 st hade jag en beställningslista med 5 minifigurer där det tydligt syntes vad jag hade valt – jag var nöjd 🙂
Jag beställde också ett set rosor (jag var på gott humör) 😀
Och så kom då paketet med rosor via brevlådan och ett par veckor sedan brevet med LEGO®-bitar via vårt paketutlämningsställe 🙂
Ett par veckor senare kom delarna till minifigurerna.
Jag blev milt upprörd när jag fick se påsen med alla bitar i en och samma påse 🙁
Jag blev mer upprörd när jag upptäckte att jag inte hade fått några bilder på hur de valda minifigurerna skulle se ut… 🙁
Och jag blev mycket upprörd när jag upptäckte att alla bitar inte var med, en överkropp och en underkropp 🙁 (hörde av mig till Er och beklagade mig).
Fick sedan ett svar som gick ut på att jag skulle ta en bild på på varje (23st) LEGO®-bitar med tillhörande nummer.
”Nej!”, sa jag då. Jag har problem med COVID (förhoppningsvis tillfällig) och så har jag reumatiska problem med mina händer fingrar.
Sedan hände liksom inget för jag fick ingen bekräftelse på det svaret så jag skickade ett till.
Idag hör då en trevlig pojk av sig och försöker reda upp det hela.
Men det blev inte så bra – han erbjöd mig att välja en överdel och en under del via: https://www.lego.com/sv-se/page/static/pick-a-brick (läs det i den rosa rutan om det är kvar…)
Där fanns 8st enfärgade underkroppar
1st barnunderkropp
Och 2 överdelar
Jag hade redan innan förklarat för pojken att jag vid tiden för beställningen var mitt i min COVID och var läkemedelspåverkad och hade noll koll på att jag var tvungen att ta skärmbild på min beställning. – Men jag hade då en klar blid om hur minifigurerna skulle se ut – den ’klarheten’ va nu som bortblåst.
Nu blev jag trött och ville ha ett avslut jag bad pojken att skicka en retursedel så skickar jag tillbaka rubbet (eftersom jag inte har någon koll på vilken del som ska vara till vilken minifigur) och han kunde inte få fram det jag kalla beställning som sedan sattes ihop i Polen (eller var det nu var, till en Order (orderbeställning)
Jag bad också om ett liten tröstgåva och fick då till svar att något sådant sysslar ’Vi’ inte med.
Hopps Ni kan rätta till det missförståndet (jag har fått sådan ’gåvor’ tidigare)
Ser nu att detta meddelande kan gå till samma pojk som jag talade med och det är ju inte till min favör i den här delen.
Oavsett, Ni / Du kan visst skicka någon liten påse som goodwill (jag har fått många sådana).
Nu ska vi se vad Ni vill ha svar på (SV – SE-02): — Jag fick följande respons: ” You have already submitted a response to this survey.”
Jag försöker med Er meddelande: SV – SE: spännande (den med den bifogade retursedeln): Nope samma svar: ”You have already submitted a response to this survey.”
Hej och tack.
Nu ska jag vila så att orkar fixa till returen 😉”
Det här har jag nu skickat till två anställda på LEGO@ – de ville ha det så – verkar det som.
Teknik
Beställt en oumbärlig pryl som ska under lätta mitt nattliv…:
Ordernummer: 78914868 | |
Produkt | Pris |
MicroSDXC Extreme 64GB UHS-I | 169:- |
Tab M8 WiFi 2GB/32GB HD | 1 390:- |
Wall charger 18 W 1-Port 3A QC 3.0 White | 99:- |
TAB M8 Folio Case Black | 349:- |
Fraktkostnad: | 0:- |
Totalbelopp: | 2 007:- |
Varav moms: | 401:- |
Hemköp Torpa Tegelbruksvägen 2 46255 VÄNERSBORG |
|
Ombud Postnord | |
Avisering: *************** Betalsätt: *************** Leveranstid: Se våra fraktsätt |
Återkommer om fixandet med detta…
Erotic
Blev fascinerad över den kommentarsstorm (inlägget är nu borttaget… ❓ ) den här bilden fick (från en humorgrupp på fb):
eller Porr?
Fundera en stund innan ni klickar på bilden och får svaret…