Tisdag

LEGO (75213)
Lucka 11:
[Bild: LEGO Star Wars Adventskalender 75213. Lucka nr 11]
Färdigbyggd:
[Bild: LEGO Star Wars Adventskalender 75213. Lucka nr 11]
Rowan (75213-12).
Rowan Freemaker, en animerad figur i: LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures – (flera stycken).
Alltså ingen egenligt Star Wars-karaktär.

Mekonomen
Var dit med bilen. De fick byta trasigt relä till extraljusen och ett av extraljusen behövde bytas ut då det blivit ett rejält stenskott i ’glaset’.

Geocaching
Passade på att knalla bort till Naglums kyrkoruin och leta upp en GPSgömma (cache): Naglums kyrkoruin (GC70CNR). Har varit här tidigare och kikat men har då haft svårare nackproblem än nu (svårt för att titta uppåt).
’Fiskades’ ned med ett teleskopmetspö med en ’omvänd’ klädhängarkrok fasttejpad i den smala ändan :me:

PostNord
Jösses! Såååå nära hjärnblödning…
Igår kom ett SMS om att paket var att vänta (hem till dörren, i går kväll…). Kollade detta via appen och då visade det sig att det skulle kom som idag.
Idag, 10:58 fick avisering från PostNord om att paket var levererat till paketutlämningsställe
Jag har ett orderbekräftelse på att leveransen / paketet skulle hemlevereras så jag ringde PostNord

Först ringde jag kontaktpersonen (försäljaren) för Woolbeed, i Spanien, Garn Canaria – inget svar.
Ringde sedan till Tyska leverantören, Bönning+Sommer (GMBH & CO. KG (Woolbed)), inget svar.

Sedan, samtal till;
PostNord;
avslutat: 12:02, varaktighet: 54 min 41 s. Varav ca 53min var väntan)
Resultat: Vi har inte gjort något fel. leverantören har märkt leveransen som företagspaket.
Besked: Jag måste ringa leverantören.

Samtal till;
Tyskland / Bönning+Sommer (GMBH & CO. KG (Woolbed)):
avslutat: 12:11, varaktighet: 6min 47 s. Föredömligt. Samtalet skedde på engelska.
Reslultat: De har märkt paketet ’privatperson’ och inget annat.
Besked: Ring PostNord…

Samtal till;
PostNord;
avslutat: 11:14, varaktighet: 46 min 51 s. Varav ca 45min var väntan.)
Resultat: Första handläggaren, i detta samtal säger att paketet är märkt ’privatperson’.
Blir kopplad och så inleds då ytterligare en väntan…
Nästa handläggare framhärdar att försändelsen är identiferad som företagspaket och att detta skett av levarentören (Tyska Bönning+Sommer (GMBH & CO. KG (Woolbed))) och handläggaren menar att detta är något jag måste lösa med dem…?
Jag menar då att då behöver jag all tillgänglig dokumentation och identifiering av försändelsen från det den kommer till Sverige, av PostNord, för att kunna lägga fram denna till den Tyska leverantören och helst ska allt vara på Engelska.
Får beskedet att detta låter sig inte göras (tydligen har inte deras digitala system den funktionen…)

Jag föreslår då att de kontaktar den Tyska leverantören – och förklarar – eftersom jag inte förstår mig på alla de turer de har sins emellan med leveransers olika försändelsebeteckningar.

Resultat: De beställer en hemleverans av försändelsen från paketutlämningsstället hem till vår adress – på torsdag.

Nu ska jag författa ett meddelande till den Spanska försäljaren så får de försöka nysta ifrån sitt håll.
Passade även på att skicka ett till den Tyska leverantören – på engelska.

Fick svar från den Spanska (Gran Canaria) försäljaren och mitt meddelande skulle vidarebefodras till Woolbeds ägare så skulle denne kontakta det Tyska leveransföretaget.

hej-å-hå…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *