Kommer precis från Mor&Far. Har hjälpt dem att installera bredband från ComHem via ”tre hål i väggen” och ett trådlöst nätverk.
Jodå, det krånglade och trilskades som bara den men nu funkar det.
Tänkte jag skulle fixa en ny ComHem ePost-adress åt mor. Man skulle då ringa ett kundtjänstnummer. Det gjorde jag och efter en massa knappande fick jag veta att pappa hade fått en faktura och på den fakturan fanns en engångskod som jag skulle knappa in, någonstans. Det var bara det att pappa inte fått någon faktura.
Ringde igen och efter en massa knappanden, igen, fick jag automatiskt uppläst ett fakturanummer och jodå fakturan var skickad. Då undrar jag hur kunde fakturan redan vara skickad, jag aktiverade ju bredbandet idag, lördag? Och enligt deras uppgifter skickades fakturan i veckan?
Och om den nu skickades i veckan kunde den då inte varit med i kuvertet med välkommen meddelanden och uppgifter om användarkonton och lösenord?
Det börjar ju bra det här?
I morgon, till morgonen, ska hustrun tvätta och jag städa.