Semester Danmark

16:12
Ebeltolft. Vandrarhemmet (Danhostel [300 DKR]).
Har precis vilat lite. Det är varmt ute. Med den vetskapen hade det nog varit bättre att campa.
Men när vi bestämde att vi skull boka ett vandrarhem såg det relativt mörkt ut på himlen.

I morse, på Billund camping, rev vi tältet snabbt eftersom det såg lite lurigt ut bland molnen.

Vi bestämde oss för att skippa Danska västkusten. Dels för att det skulle blåsa mer och vara kallare, dels för att vi kände oss lite trötta på allt bilkörande.

Stannade i Århus och letade upp turistbyrån (p-avgift: 22 DKR 2 tim.) och fick där veta var Forex låg. Det var dags att växla in våra EURO till DKR.
I Forex-kontoret betjänade en trevlig Svensk tjej mig. Jag lovade att hälsa Sverige.

Vi strosade lite utefter en gågata. Stannade vid en Kinesisk Restaurant, där blev det buffé för 54 DKR/pers. + 8 DKR/pers för vatten.

Strax norr om Århus bestämde vi oss för att åka till Ebeltolft.

Nu (16:30) är det dags att väcka hustrun. Vi ska ev. Handla lite och butikerna stänger ju 17:00. Vi ska ut och cykla lite.

Handlade lite mat. Kollade byn. Fregatten, en stor segelbåt, kostar 70 DKR / person.

Läste resten av kvällen.

Semester Hafsten

09:56
Vi har bestämt att stanna en natt till.

Smörjt in alla röda fläckar på hustrun. Det blev tydligen lite för mycket sol i går.

Solen skiner i dag också. Det känns jättehärligt.

12:25
Nu har vi varit till ”Hafstenstoppen”. Det var jobbigt i värmen.

Mor ringde. Faster E fyller 75 och har kalas den 27:e på em.

22:41
Har precis vunnit över hustrun i kortspelet ”500”. 2 ggr.

Läst en bok. Hustrun solade och badade i havet! En kort promenad med hunden. Hunden blev mer eller mindre vettskrämd av ett gäng hästar? Hon var uppskärrad i flera timmar. Nu är hon lugn.

Nu är det dags för kvällsrengöring, hundrastning och sedan sängen.

Allmänt

Fantastiskt. Nu är det ordning på ekonomin, igen! Ordning och ordning? Jag ligger ca 4000 SKR minus. Men jag vet i alla fall varför. Och det är ju bra!

Nu ska jag fortsätta med en ’ny’ sida som jag ska döpa till ’Jag tycker!’ Det kommer så småningom att dyka upp en länk till den sidan här till vänster.

Mycket tyckande blir det. Jag kommer på ’nytt’ hela tiden.