Tisdag

Fint Besök
Idag kommer våra vänner Ann-Sofie & Sonja på besök :me:

Dagens Wish
Den här får ’priset’:

29 dec. 2020 00:43 GMT−8

Hej Nisse Nordlundh,

Vad bra att det löste sig med återbetalningen. Jag förstår att det är frustrerande att det var komplicerat att hitta supporten. Jag är glad att höra att du haft en positiv upplevelse då du shoppat på Wish. Vi uppskattar verkligen din feedback och strävar alltid efter att förbättra vår shoppingupplevelse. Jag ska se till att föra dina kommentarer vidare till vårt team.

Tack än en gång och jag hoppas att du har en underbar dag!

Tove
Wish Team ”

På det svarade jag:

29 dec. 2020 05:00 GMT−8

Hej Tove,

Jag förutsätter att: ”Jag är glad att höra att du haft en positiv upplevelse då du shoppat på Wish”, är ett ironiskt skämt – för det kan väl inte vara allvarligt menat?

/ N ”

Jösses, jag trodde botten var nådd i hur Wish sköter sin kommunikation, både till kunder och helt klart internt.

De ger sig inte…:

29 dec. 2020 10:42 GMT−8

Hej Nisse Nordlundh,

Tack för ditt meddelande. Jag förstår att det är frustrerande att det var komplicerat att hitta supporten. Ursäkta, men jag kunde inte fullt ut förstå din fråga. Kan du vänligen förtydliga vad du behöver hjälp med?

Vi uppskattar ditt tålamod och ser fram emot din återkoppling!

Jonas
Wish Team”

På det svarade jag:

29 dec. 2020 11:52 GMT−8

Hej Jonas,

Jag behöver ingen hjälp alls, det är avklarat.

Det är Ni som har problem. Antingen är Ni AI-assistenter eller så är eran översättningsalgoritm riktigt urusel.
Läs historiken i ’denna begäran: 32314643′
Börja nedifrån.
Då – först då – fattar, kanske Ni; Wish Team på support@wish.com, att det är Ni som behöver hjälp.

Ta sedan och diskutera Era interna kommunikationskanaler (algoritmer?) – de fungerar inte.

Jag vill INTE ha något mer meddelande från Er – Tack!

För säkerhets skull så kommer det jag skrivit här ovan även på engelska:
[Eng]
Hello Jonas,

I do not need any help at all, it is settled.

It is all of You who have problems. Either you are AI-assistants or Your translation algorithm is really awful.
Read the history in ’this request: 32314643’
Start from the bottom.
Then – only then – You maybe understand, that You; The Wish Team at support@wish.com, that it is You who need help.

Then take time and discuss your internal communication channels (algorithms?) – they do not work.

I do NOT want any more message from you – Thank you!

/ N

Om nu botten är nådd – då får de börja gräva…
”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Läs gärna om Marknadsplatsen Wish som jag publicerat på facebook.
Länk till det inlägget.
Not: Räkna inte med att Wish Support kan hjälpa Er.
”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Skulpturen
Nuvarande material är hyfsat stabilt och formbart. Jag lyckades ju få till en riktigt bra – för bra. Jag hade ’vridit den en gång för mycket och nu vid andra försöket så fick jag inte till det – fastän det egentligen borde vara enklare…
Nu har jag ’tråcklat’ upp allt igen och så får vi se om jag orkar ge mig på det med början i morgon – igen…

***************************************************************
Kommande inlägg. I oklar ordning (hinner ju inte skriva något om nedanstående – det händer ju grejer – hela tiden… ):
✗ Covid-vaccin, hur jag ska förhålla mig till det?
✗ Vad ska jag välja för, nytt, ’tema’ (utseende) för min blogg?
Det jag har nu är egetgjort och inte ’säkert’…
✗ ett pedagogiskt skulpturbyggande som genomgår misslyckande efter misslyckande.
✗ Kommer antagligen att få en ’server’ av min son. Hur ska jag konfigurerar den så att den blir använd på bästa vis?
✗ Detta med betalningsförbindelser.
Det blir säker också (fler) temainlägg om:
✗ Politik
✗ Försäkringskassan
✗ Sjukvården (Hälso- och)
✗ Våra ’fria’ val. T.ex. Valfrihet i vården – menar jag då.
✗ m.m.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *