Söndag

Dagens Wish
Jösses – De ger sig inte…
Så här skrev de idag (en bit ned kan Ni läsa deras andra meddelande – för dagen – och mitt svar på det):

Hej Nisse Nordlundh,

Tack för att du återkom till oss på Wish. Jag beklagar ännu en gång för att din vara var falsk och för att mitt föregående svar inte var till belåtenhet.

För att du ska få hjälp med ditt ärende, vänligen kontakta vår andra support.

Du hittar vår andra support genom att göra följande steg:
1. öppna upp www.wish.com på en webbläsare
2. logga in på ditt konto genom att skriva in din email + lösenord, eller eventuellt om det är så att du har ditt konto genom facebook eller google+ så trycker du på knapparna som det står att man loggar in där igenom.
3. tryck på ””min orderhistorik””
4. kolla igenom din orderhistorik efter varan du behöver hjälp med
5. tryck på knappen ””Kontakta support””
6. svara på frågorna som chattbotten frågar dig, när detta är klart kommer du skickas vidare till vår support där du sedan kan skriva ett meddelande om vad som har hänt. Supporten har sedan 24 timmar på sig att svara dig, dom brukar dock återkomma till dig snabbare än så.

Så får du hjälp med ditt ärende på rätt sätt. Jag hoppas att mina instruktioner nu känns tydliga och klara!

Har du fler frågor eller funderingar, hjälper vi dig gärna. Tack för att du handlar med oss på Wish.

Maja
Wish Team”

Och jag svarade:

Nu ska vi se…?

Har Ni varit inne och tittat på orderhistoriken för order: 5fdcdd84c5ac85f5e0950a7a ?

När Ni gjort det kan Ni återkomma med meddelande om den orderns status.

Vänligen

Nils-Gunnar Nordlundh

Nu  ska jag göra ett försök till, enligt ovan angivna direktiv:
Punkt 3. ”tryck på ””min orderhistorik””” <: det finns ingenstans att trycka på just det…
Jag letar vidare: Ah… Det fanns ett par grå hörlurar som man skulle föra musen över och där finns ett val; ”Orderhistorik”.
Jag kommer till en sida där det finns endast en enda order och den ser ut såhär:

[wish.com support][not: klicka på bilden, och de nedan, för att se dem i ’lite’ större format, i nytt fönster]
Punkt 5
. ”tryck på knappen ””Kontakta support””” <: finns ingen knapp med ”Kontakta support”.
Jag får väl leta, igen:
Vid menyn för de där grå hörlurarna finns ett val: ”Kundsupport”
Ska man klicka där? Testar:
Då öppnas ett nytt fönster och jag för möta AI-assistenten – igen.
Längst ned i den rutan finns en ”knapp” [Kontakta Kundsupport].
Jag klickar där:
Då visar sig AI-assistenten igen.
Då kommer ’aktuell’ Återbetald vara upp.
Jag klickar på den.
Och så visas följande:
[wish.com support]
Vad ska jag välja?
Jag väljer: ”En vara som jag beställde”
[wish.com support]
Då får jag upp ett meddelande om att den är återbetald. Jag klickar på den.
Och jag får två val:
[wish.com support]
”Kan ni bekräfta min återbetalning?” och
”Jag fick inte min återbetalning”
Jag klickar på det första: Och får följande svar:
[wish.com support]
Jag väljer: [Nej]
Ser sedan följande:
[wish.com support]
Jag väljer [tumme ned]
Och då kommer följande upp:
[wish.com support]
Eftersom målet är att komma kontakt med ”den andra supporten” så väljer jag: [Annat: (Ange vad)]
[wish.com support]
Jag skriver: ”Att kunna komma i kontakt med den ”andra supporten”.”
Respons:
[wish.com support]

Sedan är allt över.
Jag stänger det hela.

När vi väl är ’inne” så kan jag ju passa på att se vad som dyker upp om jag klickar på [Orderdetaljer] (från första bilden):
[wish.com support]

Jaha – det ser ut som det gjort sedan den 22/12-20.

Det här ovan har jag gjort 4 gånger nu – på uppmaning av; support@wish.com

Av vilken anledning kan inte support@wish.com se det?

”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Andra meddelande från Wish, idag:

27 dec. 2020 07:01 GMT−8

Hej Nisse Nordlundh,

Tack för att du kontaktar oss här på Wish tekniska support. Jag beklagar ännu en gång för missödet med din vara.

Dessvärre är det så som min kollega sa i föregående meddelande, vi kan tyvärr inte åtgärda detta här inne på den tekniska supporten. För att vi ska kunna åtgärda det behöver vi att du kontaktar oss inne via orderhistorikens support.

Vi ser fram emot att kunna hjälpa dig inne via rätt support.

Maja
Wish Team”

Och jag svarade:

Jag föreslår att vi lägger ned det här – om det nu inte finns ett problem som jag inte kan se.
Helt uppenbart har Ni tydligen inte behörighet att se orderstatus för order:
5fdcdd84c5ac85f5e0950a7a ?


En sista gång: Jag har inget problem längre. Ovanstående order annullerades / återbetalades / återtogs den 22/12-20. Se bilderna nedan.
Samma sak går de meddelanden ut på som jag får via AI-assistenten som jag för 4:e gången försökt nå ”andra supporten” via.
AI-assistenten säger att ordern är återbetald och sedan kommer jag liksom inte vidare.
Kan Ni bekräfta att det är förstått och att Ni bekräftar att Ni avslutar ärendet (om det nu inte finns ett återstående problem som jag inte ser och inte har kännedom om).

(skärm)BILDER;
Orderstatus:

[wish.com support]

AI-assistenten:
[wish.com support]

Orderdetaljer:
[wish.com support]

Vänligen

Nils-Gunnar Nordlundh

”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
Hoppas det blir ett slut nu…

Läs gärna om Marknadsplatsen Wish som jag publicerat på facebook.
Länk till det inlägget.
Not: Räkna inte med att Wish Support kan hjälpa Er.

Bemärkelsedag
Idag var det 43 år sedan jag och hustrun ’blev ihop’ :me:
[not: 30/12-20 kl 11:23 redigerat ovan till:]
Idag var det 47 år sedan jag och hustrun ’blev ihop’ :me:

***************************************************************
Kommande inlägg. I oklar ordning:
✗ Covid-vaccin, hur jag ska förhålla mig till det?
✗ Vad ska jag välja för, nytt, ’tema’ (utseende) för min blogg?
Det jag har nu är egetgjort och inte ’säkert’…
✗ ett pedagogiskt skulpturbyggande som genomgår misslyckande efter misslyckande.
✗ Kommer antagligen att få en ’server’ av min son. Hur ska jag konfigurerar den så att den blir använd på bästa vis?
✗ Detta med betalningsförbindelser.
Det blir säker också (fler) temainlägg om:
✗ Politik
✗ Försäkringskassan
✗ Sjukvården (Hälso- och)
✗ Våra ’fria’ val. T.ex. Valfrihet i vården – menar jag då.
✗ m.m.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *