Har eller hittar inga anteckningar från denna dag. Har en bild där vi fotograferar ett badrumsskåp på coop i Trollhättan. Överby köpcenter.
Enligt ett ePostmeddelande denna dag fick vi besked från Dennis, Nomor, om att krypet sannolikt är en dammlus.
Och angående eventuell sanering skriver han:
"Och för att få bort dom är det bara att få bort byggdammet, få bort fukten. Så ingen sanering behövs.
Ni kan flytta in på Fredag som ni bestämt, men skulle du märka att de fortsätter komma tillbaka när du städat så får du höra av dig till oss, då kan vi få göra en sanering. Men först, städa bort allt damm och håll det tort från fukten."
Hustrun har noterat följande: "Till Golvman men de var bara besvärliga när vi godtagit offerten. Sade sedan att duschväggen inte passade för 'puckeln'. Förut var det ok. Beställt duschvägg på coop."
Under anteckningar för 27/8-14 kan jag läsa följande:
"Igår (26/8) hände det. Vi godkände Golvmans offert.
Köpte handfatsblandare å Rör-Anders.
Beställde duschdörrar av coop (hafa).
Golvman ville inte ge oss kampanjpriset…
Vi beställde WC-stol & duschkit av Golvman.
IKEA eller coop får bli de som vi köper spegelskåp /handfat / kommod av.
Golvman trollade till det å det värsta.
De sa att det inte gick att montera vald duschhörna i vårt badrum…?"
Not 151016:
Det där kommer jag ihåg – duschdörrarna. De är från hafa och på coop hade de ett erbjudande.
Jag frågade då om Golvman kunde ge samma. Fick spydiga svar och kommenater. Bad dem kontrollera med hafa om det inte var så att det var ett erbjudande från dem men de vägrade och menade att de minsan hade koll.
Jag ville ha dessa duschdörrar på samma faktura och under samma ansvar men jag var ju givetvis inte villig att betala det överpris som Golvman hade när vi kunde få exakt samma dörrar via coop – mycket billigare.
Vill också minnas att Golvman senare bad om ursäkt, flera gånger. En av säljarna hade dessutom noterat helt felaktiga siffror för både väggmatta och bård.
Hälsoläget:
Inget noterat…
[04-08-005-025]