Bild på bloggens författare

Nisse

blogg.ngn.nu

Tiden före (historiken) till den här bloggen finner du här
(fast jag är 'snart' klar med att ha överfört 'allt', hit):
ngn_blogga_nu

ons 19-sep-2012 0:01



Planerat:
Frukost
Kör fram bilen och packar i min packning
Åker och hämtar sonen (06:00)
Kör till Säve (GBG City Airport, GSE)
Checkar in bagaget, senast, 08:15
Planet, flight FR967, RyanAir ska lyfta 10:15, mot Stansted(England) STN
11:10 ska flighten landa i Stansted(England)
Hämta bagaget och passera säkerhetskontroller.
Leta upp bagageförvaring.
Fördriva tiden med Geocaching och mat fram till 17:00 då ska jag senast ha checkat in bagaget.
Planet, flight FR998, RyanAir, förväntas lyfta 19:00, mot Madrit T1 (MAD)
22:30 ska flighten landa i Madrit T1 (MAD)
Hämta bagaget och passera säkerhetskontroller.
Leta upp bagageförvaring.
Kanske fördriva tiden med Geocaching och fram till 04:05 då ska jag senast ha checkat in bagaget.
Dokumentera dagen

Såhär blev det:
Det gick att sova :me:

Hustrun ställde upp och såg till att jag kom ned till Säve (GBG City Airport) och vi anlände utan problem. Verkade lite lurt ett tag med lite väl många bilar.

Det blev lite väntan på att få checka in resväskan. När det var gjort gick jag ut och letade upp närmsta GPSgömma.

Strax efter nio hade jag passerat säkerhetskontrollen och var inne på 'gaten'.

Jag tror att planet fick sitt starttillstånd och att vi lyfte inom rimlig angiven tid.
Fick med mig en GP. Man fick ta en gratis i gaten.
Mycket är det som man kan reflektera över, men, jag fastnar för Västrafiks indragning av linjer med för få resenärer.
Tydligen finns det en gräns som stadgar om en linje ska anses gå ihop eller inte.
Om det är överfullt på andra turer så borde man ju istället räkna med en utjämningsprincip.
Har tidigare läst om att politiken vill höja biljettpriserna. Nu betalar resenären 50% och resterande subventioneras med skattemedel.
Politiken vill ändra den fördelningen till 60/40 och menar att resenärerna kan säkert acceptera ett högre pris om de får bättre kvalitet.
Vila räknenissar har tittat på det här?
Västtrafik får ju 100% för sina resekostnader. Varifrån sedan andelarna kommer påverkar ju inte Västrafiks investeringsmöjligheter – eller?

Sent på eftermiddagen, Standsted Airport, Burger King
Har precis fått en ordentlig bricka välfylld med onyttigheter.

Kommer från en ordentlig promenad. Hittade ett naturreservat ca 2km söder om flygplatsen; Hatfield Forest. På väg dit och i den skogen hittade jag flera GPSgömmor, kul!
Och så såg jag rådjur, kaniner & ekorrar:
[Bild: Rådjur. Hatfield Forrest. Stanstedt. England.]

[Bild: Ekorre. Hatfield Forrest. Stanstedt. England.]

Det var dock rackarns trixigt att ta sig dit och tillbaka, till fots.

Funderar på om jag ska göra en 'karta' till framtida GPSgömmeletare som får för sig att göra om min promenad.

Bagageförvaringen kostar 10£ / väska så där blev jag 20£ fattigare och kontanter duger inte. Kreditkort ska det vara (något är lurt med mitt MasterCard så jag fick använda VISA-kortet).

Efter bagageincheckning och säkerhetskontroll så blev det en del väntan innan man fick veta vilken gate man skulle till och när det väl dök upp och jag gick dit så hade givetvis alla andra som skulle med samma plan kommit före mig. Satte mig ned, Här stås inte i någon kö. Då kommer jag hellre på planet sist och så får jag ta det som blir.

Något segade. Boarding (ombordstigning) försenades och sedan tog det tid innan planet väl startade.
Lite märkligt känns det. Man får vänta, vänta och vänta och sedan blir det bråttom som satan. Ombordstigning ska ske inom 10-15minuter. Och sedan händer inget – igen?
Totalt blev avgången 37min försenat. Tur att jag planerat in sådant här.

Under flighten till Madrid hann klockan passera 00:00

Hälsoläget:
Jag hänger ju fortfarande med så?
[02-08-025-035]

 
Skicka den här texten/blogginlägget Skriv Ut Det Här Inlägget Share

Skriv en kommetar till “Resdag VBG-GBG-Stansted-Madrid”

United States Den här flaggan kommer att visas tillsammans med din kommentar (på första 'nivån').


Pga av spam så går det inte längre att sk prenumerera på kommentarer till inlägget.
Dessutom, din kommentar visas inte förrän jag godkänt den.

Proudly powered by WordPress. Temat (layout) gjort med WordPress Theme Generator.
Copyright © blogg.ngn.nu. All rights reserved.
Creative Commons License NGN-Konsult © 2007
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Sweden License.