Bild på bloggens författare

Nisse

blogg.ngn.nu

Tiden före (historiken) till den här bloggen finner du här
(fast jag är 'snart' klar med att ha överfört 'allt', hit):
ngn_blogga_nu

tor 30-sep-2010 21:17



sömn; ok. Men jag kom sent i säng. Relativt pigg dag i går ger en nästan extremt trött dag idag…

Bredband-Telefoni
Vi i vårt hushåll har för närvarande
[Bild: ComHem Logga]
som leverntör av telefoni och bredband (internetåtkomst).

Nu sista september upphör gällande avtal och det är nu s,k, obundet. Jag har också varit i kontakt med dem och ska, förhoppningsvis, ha fått bort en digitalTV-avgift som jag fått betala i 18 månader, vilken jag inte haft användning för.

Nu kommer ett slags 'hot'?

Innan jag börjar; Behöver verkligen de här tjänsteföretagen verkligen höja sina intäkter? Själva menar det att det beror på att de: "genomförs med syfte att möjliggöra fortsatta investeringar för en modern och driftssäker infrastruktur i vårt nät."
Jag är tveksam till om dessa "investeringar" verkligen kräver "ökade intäkter"

Fick ett brev, idag, där står en hel massa men här är det väsentliga, brevet börjar:
"Från och med den 1 november 2010 genomför vi två förändringar som berör ditt telefoniabonnemang hos oss:

* Byte från så kallad sekunddebitering till minutdebitering.

* Högre öppningsavgift för varje nytt samtal."

och:

"Du som inte accepterar förändringarna har – fram till och med den 31 oktober 2010 – rätt att säga upp avtalet till den dag då förändringen börjar gälla, utan att det medför någon kostnad eller förpliktelse. Här vill vi samtidigt passa på att nämna att flera stora aktörer redan tillämpar minutdebitering sedan tidigare."
Om nu 'alla aktörer' på den fria marknaden tillämpar samma 'regler', vad händer då med konkurrensen? Det känns inte som att det här agerandet gör min telefoni billigare – var det inte någon / nåt som lovade det?

Avslutningsvis, i brevet:
"PS

Ett litet tips: med vår tillvalstjänst "Alltid" ringer du hur mycket du vill för 0:-/min till alla fasta telefoner i Sverige. …"
Den där 'tillvalstjänsten' kostar: 49:-/månad. Slå ut det på dina fasta uppringningar så blir det ju 'helt plötsligt' inte 0:-/min, eller?
Och den ökade s.k. öppningsavgiften får du betala likt förbaskat, 59 öre/samtal.
Och, dessutom, många av de vi ringer till, har inte 'fast telefoni'. De har valt mobil telefoni.

Alltid dessa problem. Vad göra nu, välja en annan 'aktör'? De är ju samma kålhuvuden allihopa?

Vi skulle ju kunna skippa den 'fasta telefonin', vi med. Vi har ju mobiltelefoner och skype går ju att använda…

Besök
Hunden Tippex med matte var här och hälsade på.

Släktforskning
Håller på med att systematisera de digitaliserade gamla breven. Intyg, betyg, vanliga brev etc.

Har gjort ett enkelt s.k. HTML-system som ska hjälpa mig hålla ordning på det.

Hälsoläget:
Känns skit. Är lufttrycket på väg ned? Svar: ja.
[04-03-050-010]

 
Skicka den här texten/blogginlägget Skriv Ut Det Här Inlägget

Skriv en kommetar till “Tröttisdag”

United States Den här flaggan kommer att visas tillsammans med din kommentar (på första 'nivån').


Pga av spam så går det inte längre att sk prenumerera på kommentarer till inlägget.
Dessutom, din kommentar visas inte förrän jag godkänt den.

Proudly powered by WordPress. Temat (layout) gjort med WordPress Theme Generator.
Copyright © blogg.ngn.nu. All rights reserved.
Creative Commons License NGN-Konsult © 2007
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Sweden License.