Bild på bloggens författare

Nisse

blogg.ngn.nu

Tiden före (historiken) till den här bloggen finner du här
(fast jag är 'snart' klar med att ha överfört 'allt', hit):
ngn_blogga_nu

tis 16-mar-2010 20:43



sömn; ok

Promenad
Bra att jag fått in rutinen med morgonpromenad – men det känns. Får mer och mer problem med ländryggen och med känsel-/funktionsbortfall i benen, värk i händerna som sakta sprider sig ’uppåt’.

Paket
Fick paket från DustinHome
XTREAMER HD mediaspelare
XTREAMER 11N WiFi USB antenn, till Xtreamer
Kabel USB ström från 2 USB-portar 2 A-A

Kabeln ska jag ha till min NSLU2. Med hjälp av det kan ’slugen’ startas och stängas av via strömkabeln. ’Ger’ man NSLU2 ström via en USB-port så går den igång automatiskt om det skulle vara ett strömavbrott t.ex. (och man slipper mer eller mindre fantastiska ’lödexperiment’ med enstaka eller flera elektronikkomponenter, inuti slugen.)

MediaSpelare
Jag gör alltså ytterligare ett försök med en mediaspelare som jag kan skicka mediafiler (typ Tova-bilder) till, trådlöst.

Har fått nätverk och internet samt har också en kontakt med mediaspelaren (Xtreamer).
Problem: Kommer inte på hur jag ska fixa till hur jag får skrivrättigheter till USB-minnen som är satta i mediaspelaren.
Aber: Den Western Digital Hårddisk som jag hade är givetvis inte s.k. kompatibel med Xtreamer Mediaspelare.
Och det visade sig att de transportabala USB-hårddiskar jag har inte ville fungera i Mediaspelaren – dåligt!
De USB-minnen jag testat har den faktiskt kunnat läsa.

Vår plattTV har bättre acceptans!

Har skickat ett e-Postmeddelande till Svenska kundtjänsten för Xtreamer – vi får se vad de svarar.

Pixmania
Ska INTE ha reklam! Idag fick jag ett e-Postmeddelande om att de summor jag menar är fraktkostnader som de inte återbetalar (även om jag nu fick betala en dyrare returfrakt…) och dessutom hänvisar de till att de inte fått den ena varan…!
Jag dånar!
Är de idioter!
Vad har de för logistiksystem? (om de nu har något?)

Ringde upp kundtjänst och fick pratat med en stackars tjej som fick ta emot min (behärskade) ilska och irritation.

Förklarade att jag visst skickat varan och att jag dessutom får bekräftelse från pixmania om att den är mottagen och definierad som skick: ’ny’.

Och att jag i de tre senaste meddelandena försökt förmå pixmania att undersöka detta. De enda svar jag fått är att de inte betalar tillbaka fraktkostnaden. jag har inte någon gång begärt det men jag har påtalat det.

Kundtjänsttjejen sa att de har all kommunikation samlad – ???. Jag bad henne då leta upp de meddelande som jag hänvisade till. Hon läste och jag frågade henne om vad det är som är otydligt.

Tystnad.

Hon skulle kontakta huvudkontoret och jag skulle få mina pengar för helt uppenbart hade de fått varan och att den stod noterad som inte mottagen hade hon ingen bra förklaring till men det skulle rättas till.

Jag vet att felet beror på att jag skickade tre varor i samma låda som kom från två olika ordernummer (fy på mig). Men alla papper var med och i ordning – hur tydligt som helst.

Men att skicka det till Frankrike — det kan ju vem som helst räkna ut hur det går då…

Nu återstår väntan på utlovad återbetalning. Jag var mycket tydlig med att jag ville ha bekräftat det vi pratat om.

Lidl
Med risk för att göra reklam…, jag var till Lidl och köpte satin-pyjamas för 89 SEK. Den ska provas i natt.

Hälsoläget:
Känns inte bra. Det har värkt och huggt till och jag har varit allmänt seg – väderomslag – igen? Eller hela tiden?

 
Skicka den här texten/blogginlägget Skriv Ut Det Här Inlägget

5 Kommentarer till “Bara en massa strul…”

  1. Monika Turkey

    hmmm, skyll inte på fransmännen…. :p

  2. nisse nisse Sweden

    :me: hmmm, är oändligt tacksam för att de inte residerar i Turkiet, med den postgången… (mitt grattis-på-fars-dag-kort kom aldrig fram).

    Som det är nu så skyller jag på allt och alla – jag är helt oskyldig. Ett naivt offer.

    Hur går det för er? Börjar det bli varmare nu? Hur går det med jobb?

    Pekmezen är nästan slut. Har väl kvar till ca 3 månader. Vad skulle en 2kg leverans kosta?

    Kramar! [Bild: Hjärtliga Hälsningar!]
    [Bild: Sveriges Flagga]

  3. Charlotte Sweden

    Ibland blir det lite synd om de stackarna som sitter i kundtjänst å får ta emot olika surkartar som ringer och klagar, men å andra sidan är det ju deras jobb … :-/

    Jag är en Lidlfan!!! Sen vi fick den butiken så duger liksom ingen annan, är hur nöjd som helst.
    Hoppas du kommer att sova gott i nya pyjamasen och inte slirar iväg i sängen ;-)

    Kram kram!

  4. nisse nisse Sweden

    Jo, jag är dubbel. Men representerar man nu ett företag så…

    Jo, jag har förstått att Lidl har fler kunder än att jag smyger dit någon gång.

    Det är ju en ’billighetsäffär’ och vi är ju intresserade av låga priser i dessa tider.

    Jag är väl mest emot deras personalpolitik – som jag fått kännedom om.

    Satin-pyjamasen var ingen hit. Den var liksom fodrad. Det betyder varm och det är inget bra, i mitt fall.

    Kramar! [Bild: Hjärtliga Hälsningar!]
    [Bild: Sveriges Flagga]

  5. Charlotte Sweden

    Jag var en stor motståndare till Lidl förr, har varit in i de både i Tyskland och Sverige, deras personalpolitik kan man verkligen ifrågasätta.
    De i kassan fick (säger fick eftersom det var ett tag sen jag var i Tyskland nu, så de kan ju ha ändrat ) inte tala med betalande kunder och besvara deras frågor.
    För det hade de speciell personal ute på golvet.

    Sen för att inte tala om bandet där varorna kommer, är otroligt korta, så man hinner knappt lägga i varorna i kassen, fastän man kanske är 2 st!

    Måste säga att här i Övik har vi jättetrevlig personal, alltid tillmötesgående, glad och trevliga, kassabandet extra lång, så man behöver inte stressa ihjäl sej :-)

    Kan ju hända att vi fått extra långt….anti som de flesta Öviksbor är för allt nytt ;-)

    Det bästa med Lidl är just garantin på grejorna, 3 år!
    Inte illa för tex en äggklocka på 19 kr!!! :-D

    Ha de´
    Kram kram!

Skriv en kommetar till “Bara en massa strul…”

United States Den här flaggan kommer att visas tillsammans med din kommentar (på första 'nivån').


Pga av spam så går det inte längre att sk prenumerera på kommentarer till inlägget.
Dessutom, din kommentar visas inte förrän jag godkänt den.

Proudly powered by WordPress. Temat (layout) gjort med WordPress Theme Generator.
Copyright © blogg.ngn.nu. All rights reserved.
Creative Commons License NGN-Konsult © 2007
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Sweden License.