Bild på bloggens författare

Nisse

blogg.ngn.nu

Tiden före (historiken) till den här bloggen finner du här
(fast jag är 'snart' klar med att ha överfört 'allt', hit):
ngn_blogga_nu




sömn något orolig. Jag åt alldeles för mycket i går.

Bilen
Ska lämnas tillbaka. Gjort. Tankade 16 liter etanol. Antagligen alldeles för mycket.

Diskuterade detta med hur instrumenteringen ser ut i den modell vi beställt.

Det är ju så himla löjligt krångligt det där med modeller och detaljer. Den där Sanderon går ju att få i tre utföranden och interiörmässigt skiljer det då givetvis också.

Den billigaste modellen, SANDERO (89000 SEK:
[Bild: Dacia Sandero interiör Sandero Ducas]

Nästa ’steg’, AMBIANCE (98000 SEK):
[Bild: Dacia Sandero interiör Ambiance Plizz]

Dyraste modellen, LAUREATE (105000 SEK):
[Bild: Dacia Sandero interiör Laureate Pliss]

Notera bakgrundsfärgen på hastighetsmätare och varvtalsvisare. Svarta siffror på nästan kritvit botten. Jag är inte säker på att jag klarar att leva med det?

Nu lär bilen stå i Göteborgs hamn, igen. Säljaren ska ringa så fort bilen är i Vänersborg så vi får känt på den. Och se om vi kan leva med visartavlorna eller om vi ska tvinga säljaren till att fixa det till ’normala’ visartavlor.

Enda, viktigaste, anledningen till att jag ville ha den ’dyra’ modellen är att den har förarsäte och ratt som är reglerbart i höjdled samt att det finns möjlighet att reglera för ländryggen. Elmanöverrerade ytterbackspeglar och fönsterhissar tycker jag också är bra, för mig. Visserligen skulle jag vilja ha kvar veven som en säkerhetsgrej.

Vad händer om olyckan är framme, elen slås ut, dörrarna har fastnat och du har inget att krossa rutorna med? Och så måste ut snabbt – p.g.a. brand, kanske?

Nu vet jag i.o.f.s. att man då trixar upp benen och sätter fötterna mot framrutan och trycker till, då åker den ut. Det är ju bara det att en är ju inte så rackarns smidig numer.

Käppen
Hör med sjukgymnastiken om vi kan åtgärda att den för ’oväsen’.

Alla telefoner på hela Vänerparken är utslagna.

Jag får försöka en annan dag.

Farsan
Ska fixa lite med lite papper och kontakter.

Nu har jag skickat ett gäng aktier för inlösning, en blankett för bostadsanpassning för underskrift av fastighetsägaren och så har jag ringt hemtjänsten och diskuterat lite.

Mina Live-värden
[Visa mer…]

Hälsoläget
Morgonen: Känns rätt så OK. Verkar ha hämta mig nu så nu är det ’bara’ de vanliga krämporna som gäller.
Under dagen: Mest trött.
Kvällen: Fortfarande trött. Jag vilar och sover mest hela tiden.

 
Skicka den här texten/blogginlägget Skriv Ut Det Här Inlägget

4 Kommentarer till “Ytterligare en sådan där jobbigt trött Måndag”

  1. Nonna Sweden

    Beträffande bilen – funderade ni aldrig på automatlåda ? – det är underbart då man har ont i benen och de domnar och inte alltid fungerar som önskat!
    Skönt att du mår lite bättre det gör jag med – just nu – man ska inte yvas i förtid
    Kram Nonna

  2. nisse nisse Sweden

    Självklart var automatlåda ett högt önskemål men så visade det sig att då rök miljöbilscertifieringen. I vart fall på de modeller vi tittade på.

    Och, Dacia Sandero har inte ens automatisk växellåda som alternativ.

    Kramar!

  3. Kristina Birkesten Sweden

    Nisse!
    För käppen oväsen? Tittade bakåt i dina inlägg men hittade inget om det. Är det en sån som är lik en krycka med ställbara hål?
    I så fall kan det blåsa ruggigt i hålen och man låter som en hel jädrans spökfilm där man lugnt kommer gående…

    Kramar!

  4. nisse nisse Sweden

    Jo, den låter. Jag tror det har tre orsaker:
    1. Det är en ställbar. Det betyder att det är ett minimalt ’glapp’.
    2. Jag går rätt så fort och då sätter jag i käppen ’fort’.
    3. Mina hörapparater förstärker ljudet på ett kanske onaturligt vis…

    Kramar!

Skriv en kommetar till “Ytterligare en sådan där jobbigt trött Måndag”

United States Den här flaggan kommer att visas tillsammans med din kommentar (på första 'nivån').


Pga av spam så går det inte längre att sk prenumerera på kommentarer till inlägget.
Dessutom, din kommentar visas inte förrän jag godkänt den.

Proudly powered by WordPress. Temat (layout) gjort med WordPress Theme Generator.
Copyright © blogg.ngn.nu. All rights reserved.
Creative Commons License NGN-Konsult © 2007
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Sweden License.